Är det samma modell som @Nilas just köpte ?Tagad inför race!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det samma modell som @Nilas just köpte ?Tagad inför race!
Tråkigt att höra.Har inga 16mm
Ska kika!
Ja, himla härmapa den därÄr det samma modell som @Nilas just köpte ?
Haha, jag tänkte mer i banorna att det är en ball och prisvärd tidmätareJa, himla härmapa den där
Den bortersta Tagen är. Fin, hade en sådan när det begav sig. Mer bilder?Visar lattjolajbanlådan för dottern
Den bortersta Tagen är. Fin, hade en sådan när det begav sig. Mer bilder?
Ja, OM är inget för folk med smal handled. Finns inte mycket som mäter sig med Borealis och Isofrane. Har testat väldigt många såna band och ingen har varit tillräckligt bra för priset tycker jag.OM var väl dessutom väldigt långa och man var tvungen att ha 17cm+? @MaBr gjorde en riktigt matig jämförelse förut mellan ett par olika alternativ men det är inget jag hittar så här på rak arm.
Tyvärr tror jag inte att det finns så många vettiga alternativ. Isofrane är isofrane och Borealis är "90% av kvaliteten till 30% av priset" men övriga alternativ är nog mest lågbudget som ligger väldigt långt med på kvalitetsskalan.
Med tanke på hur stor efterfrågan är så är det något som känns suspekt med att Borealis inte tillverkar fler. De skyllde tidigare på råvarupriset på gummi men det känns snarare som att de har fått påtryckningar från Isofrane eller något. Foliehatt på!
Klippte tre spännen och skruvmejselkit
Glad I could help Använde du koden "KS2021" för 15% rabatt?Klippte tre spännen och skruvmejselkit
”Tack” för tipset
Säger väl mer om Totte än kvallen, skoja!@KlockTotte va fan är det för kvalité på skiten jag köpt av dig? En enda liten husvägg i vägen för klockan och vridringen åker av! Dessutom står väggen kvar! (Hur får man förresten tillbaka skiten? Är det våld som gäller?)
Jag är förvånad över att inte mer gick sönder, var en rätt bra smäll! Bezeln hade lagom motstånd och kändes stadig tills jag pajade den så jag tror att fjädern var bra böjd. Jag har varken haft vassa föremål eller våld i närheten av den!Säger väl mer om Totte än kvallen, skoja!
(fast han kan inte böja fjädrar #confirmed har försökt lära honom men näää för svåååårt buhuhuuu!).
Tryck tillbaka den med jämnt tryck bara. Fjädern/vajern kan du knycka till vinklarna på så vridringen blir lösare/tajtare om så behagas. Viktigt att fjädern ligger EXAKT i spåret.
Aldrig våld eller vassa föremål i närheten av klockor
Ajemen! Annars hade det blivit fyrsiffrigtGlad I could help Använde du koden "KS2021" för 15% rabatt?
Du sa att du skulle använda våld, att du HAR använt våld är solklartJag är förvånad över att inte mer gick sönder, var en rätt bra smäll! Bezeln hade lagom motstånd och kändes stadig tills jag pajade den så jag tror att fjädern var bra böjd. Jag har varken haft vassa föremål eller våld i närheten av den!
Ja, okej. Jag våldade iofs av vridringen... Jag frågade bara om man skulle vålda dit den och det skulle man ju typ. Alternativet är skruvar!Du sa att du skulle använda våld, att du HAR använt våld är solklart
Närå, du fixar det där lätt, kan eventuellt bli mycket trial & error men vips så blir det perfekt när man minst anar det.
Ja, himla härmapa den där
Vålda dit den, skruvar?Ja, okej. Jag våldade iofs av vridringen... Jag frågade bara om man skulle vålda dit den och det skulle man ju typ. Alternativet är skruvar!
Jag menar att om det inte finns skruvar för att få dit vridringen som på t.ex. 1521an så är det "bara" att trycka dit den.Vålda dit den, skuvar?
Nu har du helt tappat bort mig men antar att du har läst på youtube eller nåt Du känner till att jag har böjt till hundratals såna där rackarns fjädrar va?
Jaha nu hänger jag med, inte alls solklart vad du menade din gamla yrpanna men låt gå för den här gången dåJag menar att om det inte finns skruvar för att få dit vridringen som på t.ex. 1521an så är det "bara" att trycka dit den.
Edit: Tror inte att jag ska trixa med fjädern, den är nog bra som den är.
Jaaa, är det en nyhet att jag är förvirrad och skapar förvirring? Jag tar ersättning av honom i natura när han minst anar det!Jaha nu hänger jag med, inte alls solklart vad du menade din gamla yrpanna men låt gå för den här gången då
Tycker iaf du ska kräva Totte på ersättning för sveda och verk.
Kanske bäst jag kniper igen kakhålet innan du får för dig att dunka Kingsley i klinkergolvetJaaa, är det en nyhet att jag är förvirrad och skapar förvirring? Jag tar ersättning av honom i natura när han minst anar det!
Skulle jag aldrig få för mig att göra, den behandlas med respekt i alla lägen!Kanske bäst jag kniper igen kakhålet innan du får dig att dunka Kingsley i klinkergolvet
Affordable är en tolkningsfråga men fina, är detModdad hommage i dag.
@KlockTotte va fan är det för kvalité på skiten jag köpt av dig? En enda liten husvägg i vägen för klockan och vridringen åker av! Dessutom står väggen kvar! (Hur får man förresten tillbaka skiten? Är det våld som gäller?)
Bla bla bla bla blaSäger väl mer om Totte än kvallen, skoja!
(fast han kan inte böja fjädrar #confirmed har försökt lära honom men näää för svåååårt buhuhuuu!).
Tryck tillbaka den med jämnt tryck bara. Fjädern/vajern kan du knycka till vinklarna på så vridringen blir lösare/tajtare om så behagas. Viktigt att fjädern ligger EXAKT i spåret.
Aldrig våld eller vassa föremål i närheten av klockor