• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tänk om man bara visste vilken dag det var också, @MaBr vet du något?
eaxuLUF.jpg
Hmm, är lite osäker men ser ut som att det är Squale-1521-ocean-blue-dag idag! 🤔
PSX_20211015_115947.jpg


Vi får ta en liten dans från en av tidernas grymmaste musikvideos för att fira! 😁
AcceptableFlatDanishswedishfarmdog-size_restricted.gif
 

v0n

Patek
2-Faktor
Det ska du inte ha :) Lätt hänt att det blir så när man är entusiastisk!
Delarna är trevliga, schysst kvalitet och bra känsla. Speciellt boetten, den har gängade bandstift, så om man vill kan man skruva fast dem och köra NATO. Då blir det väldigt svårt för stiften att lossna, kul feature.
Den konstiga känslan jag får dock är en känsla av tomhet utan logotyp/text på tavlan - inte van vid det. Men det var ju därför jag valde en fliegertavla också istället för något annat, då många fliegers saknar logotyp :)

Trevlig helg!
Tack, du vet ju sen innan vad mycket papegoja jag spottar ur mig ibland, kunde lika gärna hålla snattran 🤐

Ja, sterila tavlor kräver verkligen tillvänjning, man är så tokvan med att se logo uppe och nån rad/rader där nere men ganska befriande om man lyckas släppa den tanken.
Trevlig helg tillbaks! 🥳
 

v0n

Patek
2-Faktor
Vad är det där för asballt bygge?😮
Bara knäppt, i grunden ett gammalt havererat ETA 2893-2 som jag lappat ihop med delar från två andra verk. Det man ser är en salig blandning av ryska/sjweitsiska/kinesiska/polska komponenter som låg och skräpade.
Inte meningen att vara snygg, bara kul och nöjd att jag lyckade få den att hosta igång. GMTn är dessutom fullt funktionell med dubbelriktad steglös vridring och allt 😆
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Bara knäppt, i grunden ett gammalt havererat ETA 2893-2 som jag lappat ihop med delar från två andra verk. Det man ser är en salig blandning av ryska/sjweitsiska/kinesiska/polska komponenter som låg och skräpade.
Inte meningen att vara snygg, bara kul och nöjd att jag lyckade få den att hosta igång. GMTn är dessutom fullt funktionell med dubbelriktad steglös vridring och allt 😆
Smått fantastiskt att få ihop något så roligt med lite delar som ”låg och skräpade”, med fullt fungerande GMT-funktion också. Den där skulle jag gärna bära.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Det ska du inte ha :) Lätt hänt att det blir så när man är entusiastisk!
Delarna är trevliga, schysst kvalitet och bra känsla. Speciellt boetten, den har gängade bandstift, så om man vill kan man skruva fast dem och köra NATO. Då blir det väldigt svårt för stiften att lossna, kul feature.
Den konstiga känslan jag får dock är en känsla av tomhet utan logotyp/text på tavlan - inte van vid det. Men det var ju därför jag valde en fliegertavla också istället för något annat, då många fliegers saknar logotyp :)

Trevlig helg!
Man vänjer sig 👌🏻😊 Tycker det är rätt schysst utan logo 😎
IMG_20210928_163629_edit_216348387416987.jpg

haha lite så ja.

Nej tyvärr, har pensionerat mig från ryska beställningsjobb, för riskabelt helt enkelt 😱
@KlockTotte är hetaste namnet i branschen f.n, fråga honom vettja?
Het och het vet i tusan. Tyvärr känner jag inte mig så värst bekväm med att trixa till andra. Blir stressad och tråkigt om det inte blir bra. Om det är till mig själv så är det inte så noga känner jag och kan ändra i framtiden 🤦🏻‍♂️ Dåliga nerver 🙄
Tyvärr 😐
 
Topp