• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hahahaha vet inte ens vad jag googlat fram. Kan absolut nada om varken Seiko eller alla dessa moddar 😆
Jag googlade på rainbow Seiko bara för skojs skull och det är precis så här "skojig" man förväntar sig att en fabrikstillverkad rainbow Seiko ser ut. Så jävla lekfull... 🥴

ad0dcdc9-a3d5-4789-a0b0-5a20d42c3d0b.jpg

Kolla in The Dial Artist på Facebook om du gillar denna 👌😍
Ännu bättre, det fanns en sajt :woot: Kul med kul grejer, schysst tips!

Ännu bättre, det fanns en sajt :woot: Kul med kul grejer, schysst tips!
Inte så mkt till salu tyvärr, gör kanske mest beställningsjobb. Funderar lite på en haj. Eller kanske munk?! 🦈🍩

IMG_20211016_221334.jpg

Screenshot_20211016_221319.jpg
Screenshot_20211016_221625.jpg
Screenshot_20211016_221307.jpg

Inga konstigheter alls, där behöver du inte ens byta krona. Cousins har bäst dagspriser på NH just nu, kollade i morse.
Bl.a Namoki har färdigregulerade varianter om man är lat 👍🏻
Hmm, kanske skulle köpa hem ett sånt då. Reglera kna man väl fixa någorlunda med en Timegrapher och det har jag ju en. Ska bara hitta någon som kan montera det. 🤔😉

Så är det ju, men hade mitt 6R15 pajat så hade det nog iaf blivit ett 6R35 bara för gångreservens skull. Men jag är inte riktigt riktig heller så…
Anledningen till att jag behöver byta det är för att min fru använder den klockan och hon är inte särskilt rädd om den... Vet inte om hon tappat den i backen eller slagit i den i en dörrkarm men urverket verkar helt kört, tappar typ fem minuter om dagen. 🙄 Kommer aldrig att säljas så bättre att sätta i ett billigare urverk. Hon orkar inte ens ställa klockan hälften av dagarna i veckan så spelar ingen roll men bättre gångreserv. 😅

Hmm, kanske skulle köpa hem ett sånt då. Reglera kna man väl fixa någorlunda med en Timegrapher och det har jag ju en. Ska bara hitta någon som kan montera det. 🤔😉

Anledningen till att jag behöver byta det är för att min fru använder den klockan och hon är inte särskilt rädd om den... Vet inte om hon tappat den i backen eller slagit i den i en dörrkarm men urverket verkar helt kört, tappar typ fem minuter om dagen. 🙄 Kommer aldrig att säljas så bättre att sätta i ett billigare urverk. Hon orkar inte ens ställa klockan hälften av dagarna i veckan så spelar ingen roll men bättre gångreserv. 😅
Jag väntar ivrigt på att mitt verk pajar, då blir det åka av med 70h reserv 😁
Klockan är från 2011 men går fint fortfarande, jävla oflyt hela tiden!
kanske får tappa den lite 😝

Jag väntar ivrigt på att mitt verk pajar, då blir det åka av med 70h reserv 😁
Klockan är från 2011 men går fint fortfarande, jävla oflyt hela tiden!
kanske får tappa den lite 😝
Du kan låna ut den till min fru en vecka så löser hon det... 😬 Kan inte garantera skicket på resten av klockan dock. 😅

Du vet var min postlåda bor buddy, inga problem det vet du 🤙
Tack vännen! Ska skicka med minst en flaska vin nästa gång! 😊 Kanske behöver hjälp med beställningen från cousins så jag köper rätt grejer, kan du vara behjälplig med det också? ☺️

Tack vännen! Ska skicka med minst en flaska vin nästa gång! 😊 Kanske behöver hjälp med beställningen från cousins så jag köper rätt grejer, kan du vara behjälplig med det också? ☺️
Blir stadigare på handen med en vinare innanför västen så det låter bra för alla inblandade parter 🥴 Jadå såklart, halvrörig sida det där men har börjat få till en hyfsat gedigen lista på artikelnr osv 👍

Grattis! Inget nytt på min front. Jag beställde från mi-watch och de verkar ännu inte fått någon leverans. Nästa gång blir det nog att beställa direkt från GG :/
Naoki verkar dock vara ganska oskön. Det var en kund som hade mailat och bett om en uppdatering då det varit helt tyst från deras håll under väldigt lång tid och man nu nått det tidsfönster för leverans som utlovats utan några nya uppdateringar och som tack blev han uthängd av Naoki i hans egna FB-grupp där det antyddes att han skulle ha varit otacksam och närmast en idiot som slösat hans tid på en sådan trivial fråga... 🙄

Naoki verkar dock vara ganska oskön. Det var en kund som hade mailat och bett om en uppdatering då det varit helt tyst från deras håll under väldigt lång tid och man nu nått det tidsfönster för leverans som utlovats utan några nya uppdateringar och som tack blev han uthängd av Naoki i hans egna FB-grupp där det antyddes att han skulle ha varit otacksam och närmast en idiot som slösat hans tid på en sådan trivial fråga... 🙄
Såg det också. Det har faktiskt gjort att jag förmodligen kommer flippa klockan på en gång. Tycker flertalet inlägg från honom varit riktigt osköna. Han skriver att har man frågor till honom/GG så ska man använda kontantformuläret (vilket jag tycker är fine). Han skriver att gruppen är för ägare (framtida ägare) för frågor/interaktion etc. Villet är jättebra. Men så fort någon ställer en fråga som har med ex. leverans eller kvalitet eller liknande att göra (till övriga medlemmar) då kontarar han alltid med någon oskön kommentar som får frågestållaren att framstå som dum. Han borde lära sig av Elshan.

• Like
Reactions: HSK
Tillbaka
Topp