• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@thewordfox m.fl. 😍😍😍
Screenshot_2021-10-16-20-28-18-52_e307a3f9df9f380ebaf106e1dc980bb6.jpg
Ja, jag fick mitt mail med 🎺🦆🥳

Efter att ha sålt av nästan hela samlingen och blivit "tvingad" till att köra Aninimon som daily då andra casualalternativ saknas måste jag ändå säga att jag blivit riktigt bra kompis med den. Den är faktiskt riktigt bra, speciellt på @SpaceAce-band :) Fortfarande sugen på en Monta Noble eller kvarts GS/Bratte dock :p

IMG_20211017_103753_815.jpg

Automat ETA 2824-2 top grade eller manuell Sellita SW215-1 är dock frågan?
Ja jag har båda (en Marine o en flieger båda 36) och jag skulle säga att det helt beror på om du vill ha auto eller manuell. Som boetten är utformad spelar den minimala höjdskillnaden i princip ingen roll alls. Såvitt jag kan se skiljer sig själva boetten inte alls utan skillnaden ligger nog i "locket" under. Manuella finns såvitt jag vet bara i top grade så om man jämför med auto skall man jämföra med auto top. Top medför bättre tidhållning pga annat material i balans mekanism. Själv har jag auto i marine o manuell i flieger men hade egentligen hellre haft tvärtom då fliegern är mer sportig. Men ta det du gillar.

Klickade det inte eller var det något annat som störde dig? Det är inte någon modell för mig, men har alltid tyckt att Baltic verkar göra grymma klockor så jag är lite nyfiken.

Den är fin men, jag kan ha råkat köpa 2 andra klockor också 😁

Sååååå, denna är den enda jag har fri retur på om ingen vill ta över.

Tillbaka
Topp