Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Top grade motsvarar chronometer kvalitet. Enda skillnaden är att chronometerverken är certifierade. Selitta är också bra och har liknande spec (selitta är ETA klon). Sedan är frågan om du vill vrida upp klockan varje dag eller om automatrotorn ska sköta det.några erfarenheter om hur tidhållningen är på dom?
Ja jag har båda (en Marine o en flieger båda 36) och jag skulle säga att det helt beror på om du vill ha auto eller manuell. Som boetten är utformad spelar den minimala höjdskillnaden i princip ingen roll alls. Såvitt jag kan se skiljer sig själva boetten inte alls utan skillnaden ligger nog i "locket" under. Manuella finns såvitt jag vet bara i top grade så om man jämför med auto skall man jämföra med auto top. Top medför bättre tidhållning pga annat material i balans mekanism. Själv har jag auto i marine o manuell i flieger men hade egentligen hellre haft tvärtom då fliegern är mer sportig. Men ta det du gillar.Automat ETA 2824-2 top grade eller manuell Sellita SW215-1 är dock frågan?
Gryyyyym!Dagens nyförvärv, direkt från tråden. Mumma storlek!
![]()
$565 + 25% moms, administrationsavgift på ca 120kr och valutaväxlingsavgift så knappt 6500kr med dagens kurs.Någon som räknat ut vad totalen i sek landar på för en traska commuter vid beställning?
Tackar, kan inte bestämma mig för om det lite dyrt eller inte...är ju nästan en begagnad Sinn 556, eller nån schysst seiko osv.$565 + 25% moms, administrationsavgift på ca 120kr och valutaväxlingsavgift så knappt 6500kr med dagens kurs.
Klickade det inte eller var det något annat som störde dig? Det är inte någon modell för mig, men har alltid tyckt att Baltic verkar göra grymma klockor så jag är lite nyfiken.Heads up på denna om någon vill ta över den, annars åker den tillbaka till Baltic.
![]()
PM om intresse finns.
Min ena går typ - 2 spd och andra lite fort på ca +7. Men dom håller låg positionsvariation så Stowa verkar lämna ut dom väl justerade och skall då enkelt kunna ruckas till att hålla sig inom COSC variation.några erfarenheter om hur tidhållningen är på dom?
Snyggt. Gillar verkligen dina klockorMed originalbandet utbytt så blev det en helt annan karaktär på klockan med detta bandet, tycker det lirar rätt bra med Zuludiver....
![]()
![]()
![]()
Klickade det inte eller var det något annat som störde dig? Det är inte någon modell för mig, men har alltid tyckt att Baltic verkar göra grymma klockor så jag är lite nyfiken.
Tack, vad kul att höra!Snyggt. Gillar verkligen dina klockor![]()