• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den är faktisk så där bra som internetfolket skriver.
EB1D4E35-0AAA-409D-B05B-8CA5E60D414E.jpeg
Krispig!

Ramlade in en snyggt borstad Certina från @Kalvin idag 😃
Jag älskar när sekundvisaren träffar index ❤
20211019_141748.jpg

Lite intressant också hur man mäter handleder... jag brukar mäta min till knappt 18,5 cm så här års och drygt på sommaren...
Men enligt kalvin skulle klockan passa max 17,5-18... men den sitter perfekt 😃
Samtidigt satt en Zodiac jag sålde till @Jox bra på hans 19,5-20 cm handled när den var inställd för mej 🤷‍♂️

Ramlade in en snyggt borstad Certina från @Kalvin idag 😃
Jag älskar när sekundvisaren träffar index ❤
20211019_141748.jpg

Lite intressant också hur man mäter handleder... jag brukar mäta min till knappt 18,5 cm så här års och drygt på sommaren...
Men enligt kalvin skulle klockan passa max 17,5-18... men den sitter perfekt 😃
Samtidigt satt en Zodiac jag sålde till @Jox bra på hans 19,5-20 cm handled när den var inställd för mej 🤷‍♂️
Sitter ju som ett smäck. Jag är mer 🥩 än vad jag trodde😂

Visst fasen prick den index fint👌

Hej, vad ska man med12h bezel till och varför är den unidirectional? Någon som har tips på vad jag kan använda den till?

D63441DB-7185-4A67-8E32-7186595E1ADC.jpeg

Förutom att räkna avverkad VAB då…
Man ser snabbt vad klockan är utan att behöva räkna index :p Sedan kan det vara bra för att följa en annan tidzon ex. om man är på semester eller har viktiga affärer med utlandet ;)

För den som vill köra lite hardcore mikromärke har Bamford släppt lite nya färger av sin B347. T ex ”Predator” på bilden eller en klassisk Panda.

Det enda som håller tillbaka mig är priset och då inte för att jag tycker den är för dyr utan snarare att jag inte har råd……

https://bamfordlondon.com/pages/new-bamford-b347

3857CB24-5242-4051-BC6E-A0488E40A9B0.jpeg
Jag är riktigt sugen. Dock lite väl mycket pengar för att chansa. Gillar man den inte så är man körd. Andrahandsvärdet är nog inget att hurra för :/

Tillbaka
Topp