• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nicke75

Patek
2-Faktor
DSC08332-picsay.jpg


DSC08326-picsay.jpg


Nytt in. En custom sub med tavla från MM200 Irimote.

Sjukt svårt att fånga tavlan.
Går från svart till mörkt smaragdgrön.
Snyggaste Seikon jag sett.
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Någon Seiko är det inte i alla fall. Ej säljbar på detta forum.

Så man får alltså inte sälja moddade klockor på KS?

Klockan som helhet. Vad klassar du den som?

Jag har inget behov av att klassificera mina klockor. Tror dock dom flesta här skulle kalla det här för en mod.

Nu är dock den här byggd helt efter min spec av en klockbyggare så termen custom känns väl mer korrekt.

Att det inte sitter en Rolex tavla i ett Sub case är det vad du menar är fake?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så man får alltså inte sälja moddade klockor på KS?



Jag har inget behov av att klassificera mina klockor. Tror dock dom flesta här skulle kalla det här för en mod.

Nu är dock den här byggd helt efter min spec av en klockbyggare så termen custom känns väl mer korrekt.

Att det inte sitter en Rolex tavla i ett Sub case är det vad du menar är fake?
Det är ingen Seiko så vad du klassar den som är ju viktigt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Så man får alltså inte sälja moddade klockor på KS?



Jag har inget behov av att klassificera mina klockor. Tror dock dom flesta här skulle kalla det här för en mod.

Nu är dock den här byggd helt efter min spec av en klockbyggare så termen custom känns väl mer korrekt.

Att det inte sitter en Rolex tavla i ett Sub case är det vad du menar är fake?
Franken passar mao bättre då det är ett hopplock av diverse am & äkta delar.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har inte provat CSN så kan tyvärr inte säga. Köpte in ett gäng när jag storhandlade från Cousins förra året. Skulle säga att dom bärs skönare än ett SKX-gummi men inte jättemycket skönare.
Skx gummit är ju stenhårt :) kanske inte ens värt att köpa då. Jag tänkte mest att dom hade lite roliga färger såsom turkos. Men är det oskönt är det ju inte värt att ha. Borealis är det ända iso gummit som har varit skönt nog att ha på sig flera dagar.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag greppar inte var denna shitstorm helt plötsligt kom ifrån? Det finns mängder av seikomods som sålts på forumet, som inte har originalcase, här är några få (orkade inte gå igenom alla 10 sidor av träffar på endast köp och sälj):









Det finns dessutom en tråd som handlar om seiko-mods, där det även där florerar mängder av AM-boetter.

Så, varför får inte just denna säljas på KS @yonsson (även om den inte ens är till salu så verkar det ju viktigt att påpeka)?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Franken passar mao bättre då det är ett hopplock av diverse am & äkta delar.
Kalla det vad du vill men franken är oftast förknippat med delar från samma märke, spelar väl mindre roll iofs.
Som om modifierade seikos skulle vara en nyhet för någon, vafaen.
Länkade en ganska intressant artikelserie häromveckan som kanske kan vara värt att kika på innan du går på med storsläggan ✌

 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kalla det vad du vill men franken är oftast förknippat med delar från samma märke, spelar väl mindre roll iofs.
Som om modifierade seikos skulle vara en nyhet för någon, vafaen.
Länkade en ganska intressant artikelserie häromveckan som kanske kan vara värt att kika på innan du går på med storsläggan ✌

Franken som franken.

Det är ingen Seiko. Om man stoppar en Rolex tavla i en am-boett blir det per automatik inte en Rolex. 🙄
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Skx gummit är ju stenhårt :) kanske inte ens värt att köpa då. Jag tänkte mest att dom hade lite roliga färger såsom turkos. Men är det oskönt är det ju inte värt att ha. Borealis är det ända iso gummit som har varit skönt nog att ha på sig flera dagar.

Nu i och med Brexit är det inte värt öht med alla extra avgifter. Men innan dess var det värt dom slantarna :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag greppar inte var denna shitstorm helt plötsligt kom ifrån? Det finns mängder av seikomods som sålts på forumet, som inte har originalcase, här är några få (orkade inte gå igenom alla 10 sidor av träffar på endast köp och sälj):









Det finns dessutom en tråd som handlar om seiko-mods, där det även där florerar mängder av AM-boetter.

Så, varför får inte just denna säljas på KS @yonsson (även om den inte ens är till salu så verkar det ju viktigt att påpeka)?
Den får inte säljas som en Seiko då det inte är en Seiko. Så vad den definieras av i eventuell annons blir avgörande. Vet inte vad det är för boett eller verk.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
@snoozarn nu har du gjort ändringar i vad jag skrev, inte fanns det några " där från början. Oavsett dina förändringar av mitt citat så förändrar det inte det faktum att jag inte kallat det för en Seiko, utan en Seiko-mod. Det känns förvånande om du helt missat att det finns såna.
 
Topp