Klockan som helhet. Vad klassar du den som?Vad är det som är fake menar du?
Det är alltså en original Seiko tavla i ett 42mm eftermarknads Sub case.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockan som helhet. Vad klassar du den som?Vad är det som är fake menar du?
Det är alltså en original Seiko tavla i ett 42mm eftermarknads Sub case.
Måste allting klassas? Vilka klasser finns det?Klockan som helhet. Vad klassar du den som?
Snyggaste Seikon jag sett.![]()
![]()
Nytt in. En custom sub med tavla från MM200 Irimote.
Sjukt svårt att fånga tavlan.
Går från svart till mörkt smaragdgrön.
Seiko-mod skulle jag klassa den som. Hade det stått Seiko på tavlan men inte varit en äkta Seikotavla är det klart annorlunda.Klockan som helhet. Vad klassar du den som?
Synd bara att färgen tydligen inte matchade..Har flera sådana band från Cousins, riktigt bra för pengarna (iaf innan brexit reglerna slog till).
Varför inte? Säljs ju massor med seikomods på forumet?Någon Seiko är det inte i alla fall. Ej säljbar på detta forum.
Men 2000!Skulle precis länka den från cousins. Har för mig att @Von hade sånt på sin och det matchade riktigt bra!
Huuuh? Nej nu blandar du ihop isofrane och cousinuk va?Men 2000!![]()
Det där är ingen Seiko.Varför inte? Säljs ju massor med seikomods på forumet?
Mjo.. men tyckte det stod att de inte matchade riktigt? Eller?Huuuh? Nej nu blandar du ihop isofrane och cousinuk va?![]()
Menar du att tavlan är fake?Det där är ingen Seiko.
Någon Seiko är det inte i alla fall. Ej säljbar på detta forum.
Klockan som helhet. Vad klassar du den som?
Tack! Läste lite snabbt (läs; såg bara allt ur negativ synvinkel..).Läste exakt det motsatta, matchade bra skrev @Rizzie
Jag skrev att nyansen nog skiljer mellan banden, aldrig haft en maranez att matcha mot.
Det är ingen Seiko så vad du klassar den som är ju viktigt.Så man får alltså inte sälja moddade klockor på KS?
Jag har inget behov av att klassificera mina klockor. Tror dock dom flesta här skulle kalla det här för en mod.
Nu är dock den här byggd helt efter min spec av en klockbyggare så termen custom känns väl mer korrekt.
Att det inte sitter en Rolex tavla i ett Sub case är det vad du menar är fake?
Hur är kvaliten på dessa då? Som CNS eller bättre?Har flera sådana band från Cousins, riktigt bra för pengarna (iaf innan brexit reglerna slog till).
Hur är kvaliten på dessa då? Som CNS eller bättre?
Franken passar mao bättre då det är ett hopplock av diverse am & äkta delar.Så man får alltså inte sälja moddade klockor på KS?
Jag har inget behov av att klassificera mina klockor. Tror dock dom flesta här skulle kalla det här för en mod.
Nu är dock den här byggd helt efter min spec av en klockbyggare så termen custom känns väl mer korrekt.
Att det inte sitter en Rolex tavla i ett Sub case är det vad du menar är fake?
Skx gummit är ju stenhårtHar inte provat CSN så kan tyvärr inte säga. Köpte in ett gäng när jag storhandlade från Cousins förra året. Skulle säga att dom bärs skönare än ett SKX-gummi men inte jättemycket skönare.
Kalla det vad du vill men franken är oftast förknippat med delar från samma märke, spelar väl mindre roll iofs.Franken passar mao bättre då det är ett hopplock av diverse am & äkta delar.
Franken som franken.Kalla det vad du vill men franken är oftast förknippat med delar från samma märke, spelar väl mindre roll iofs.
Som om modifierade seikos skulle vara en nyhet för någon, vafaen.
Länkade en ganska intressant artikelserie häromveckan som kanske kan vara värt att kika på innan du går på med storsläggan ✌
![]()
Is Seiko modding illegal? The Laws Behind Changing Watch Parts Part 2
Christian S., cand. iur., Eberhard-Karls-Universität Tübingen, Baden-Württemberg, Germany(1). Introduction: This is the second part of The Namoki Times's mini-series on the legalities of watch modding (click here to read part 1). It will feature an in-depth view into EU, US-American and...www.namokimods.com
Skx gummit är ju stenhårtkanske inte ens värt att köpa då. Jag tänkte mest att dom hade lite roliga färger såsom turkos. Men är det oskönt är det ju inte värt att ha. Borealis är det ända iso gummit som har varit skönt nog att ha på sig flera dagar.
Inte en chans att du hunnit läsa artikelserien, återkom när du läst. Ingen som sagt eller hävdat att det är en Seiko heller.Franken som franken.
Det är ingen Seiko. Om man stoppar en Rolex tavla i en am-boett blir det per automatik inte en Rolex.![]()
Riktigt snygg, skönt kaxig mod att göra också![]()
![]()
Nytt in. En custom sub med tavla från MM200 Irimote.
Sjukt svårt att fånga tavlan.
Går från svart till mörkt smaragdgrön.
Inte en chans att du hunnit läsa artikelserien, återkom när du läst. Ingen som sagt eller hävdat att det är en Seiko heller.
Seiko-"mod" skulle jag klassa den som. Hade det stått Seiko på tavlan men inte varit en äkta Seikotavla är det klart annorlunda.
Den får inte säljas som en Seiko då det inte är en Seiko. Så vad den definieras av i eventuell annons blir avgörande. Vet inte vad det är för boett eller verk.Jag greppar inte var denna shitstorm helt plötsligt kom ifrån? Det finns mängder av seikomods som sålts på forumet, som inte har originalcase, här är några få (orkade inte gå igenom alla 10 sidor av träffar på endast köp och sälj):
Säljes - Seiko mod
Hej En moddad Seiko från #cudtomseiko. Inköpt Juli 2020 i fint skick Spec SKX style case PVD NH36 movement Double domed sapphire with clear AR and chamfer edge LXstyle bezel Signed 'S' crown Red orange chapter ring MM300 style hands orange and black Uncle seiko fitted waffle rubber strap...klocksnack.se
Avslutad - Seiko-mod - helsvart och högkvalitativ moddning (SKX007)
Då var det tyvärr dags att skiljas från den här klockan - storleken var inte helt rätt för mig. Den är i exemplariskt bra skick, i princip oanvänd. Här har vi alltså att göra med en ruggigt snygg moddad Seiko (SKX007), byggd av "jack_hypoxia" som ni gärna får kolla upp på Instagram. Han är en...klocksnack.se
Avslutad - *Prisbump* Svart SKX/Samurai mod (SKX007 ”Two Tone” mod SÅLD)
Då det börjar bli fullt i lådan så tänkte jag sälja av dessa två 😊 Nr:1 (såld) PVD behandlad SKX/Samurai aftermarket boett (kompatibel med alla SKX-delar förutom länk) NH35-verk Double dome safirglas med blå AR Voyager tavla MM300 visare Svart chapter-ring Svart S-krona 12h keramiskt bezel...klocksnack.se
Säljes/Bytes - Seiko skx mod PRISBUMB!!
Hejsan! Tänkte sälja en nybyggd seikomod. Den är baserad på en skx boett, fast med borrade luggar och utan crownguard. Urverket är en NH36a. Double dome safir. Keramisk bezelinsert. Open caseback. Coinedge bezel. Armbandet har en liten dink från fabriken men tyvärr såg jag det efter jag packat...klocksnack.se
Avslutad - Seiko Mod Champain
This build was a lot of work and fun, but now I am keen on a new even bigger and more difficult project that needs some funding. I might possibly exchange to anther diver 🤔 if its interesting enough 😃 Build: Case KT 3 ock. PVD Case back Namoki PVD Dial Seiko OIM KT PVD Bessel KT Ceramic...klocksnack.se
Avslutad - Seiko mod
En påkostad Seiko mod som funkar alldeles utmärkt. I väldigt gott skick och möter 42mm. Men tycker den börs lite mindre pga av korta luggar. Crystal Times boett nr 010/300 med moddade kronskydd. Crystal Times krona Crystal Times saffirglas med AR Seiko NH36-verk med svart datumskiva SBDC053...klocksnack.se
Avslutad - Seiko Soxa-mod på SRPC41
Hej! Skapar en ny annons för min Doxa-/Soxa-moddade Seiko SRPC41. Seiko Mini Turtle Soxa Sharkhunter (mod på Seiko PADI Special Edition SRPC41K1) Köpt 2019 här på klocksnack. Moddad delvis av mig (bezel (Yobokies)) och urmakare (chapter-insert, tavla och visare (Dagaz)). Tanken är att den...klocksnack.se
Avslutad - Seiko Skx Stealth mod
Helt nybyggd skx Osc boett Dlw blanksvart S krona Helt nytt nh36 verk Watch and style chapter med laser graverade sekundmarkeringar Dlw cathedral rosé visare Dagaz bb rosé tavla Dlw blanksvart coinedge bezel Dlw keramisk dual time insert Dlw double dome safir no bevel Hirsch gummi med rosé...klocksnack.se
Det finns dessutom en tråd som handlar om seiko-mods, där det även där florerar mängder av AM-boetter.
Så, varför får inte just denna säljas på KS @yonsson (även om den inte ens är till salu så verkar det ju viktigt att påpeka)?