• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fujoor

Patek
2-Faktor
E19156E7-BF77-45C7-9BE7-83F038BBF9F4.jpeg
93B74B87-2632-4AE4-9FFC-CC41C1E4059C.jpeg
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Vostok gör mycket skoj inom den budgeten. Du kan nog t.o.m få två för pengen :)
Annars begagnad skx013?
Finns ju även en uppsjö av homager om man är okej med det
Har tittat på vostok ja! Fina.

Problemet för mig är att jag är ganska petig med storleken. Lugg till lugg får helst inte vara över 45. Och den ska bäras ganska liten.

Nej, har inga problem med homager!
Finns det fler alternativ om man tänjer till säg 4K? 5K?
själva Idén är den ska vara billig, men ändå väldigt dyr! Om det går att förstå😃

och helst mekanisk.
 
  • Like
Reactions: Jox

Rizzie

Patek
2-Faktor
Har tittat på vostok ja! Fina.

Problemet för mig är att jag är ganska petig med storleken. Lugg till lugg får helst inte vara över 45. Och den ska bäras ganska liten.

Nej, har inga problem med homager!
Finns det fler alternativ om man tänjer till säg 4K? 5K?
själva Idén är den ska vara billig, men ändå väldigt dyr! Om det går att förstå😃

och helst mekanisk.
Stretchar du dit upp så finns tex Mitch Mason Chronicle. Slutsåld men går att hitta begagnad.
36,5mm med 43,5mm l2l :)
mitchmason-5.jpg
Mitch-Mason-Chronicle-Value-Propostion-Kickstarter-Watch-Review-5.jpg
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Har tittat på vostok ja! Fina.

Problemet för mig är att jag är ganska petig med storleken. Lugg till lugg får helst inte vara över 45. Och den ska bäras ganska liten.

Nej, har inga problem med homager!
Finns det fler alternativ om man tänjer till säg 4K? 5K?
själva Idén är den ska vara billig, men ändå väldigt dyr! Om det går att förstå😃

och helst mekanisk.
E819A400-0A1C-43AA-8451-EC6825DA0827.jpeg

Dessa är 40,5 och 46mm LL
Finns i olika varianter.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
God afton ärade mikrotrådskrigare.

Jag är lite sugen på köpa mig en Seiko 5a och modda den så här:
Screenshot_20211028-192754_Instagram.jpg


Var köper man ett stålinsert som på bilden?
Och var på KS anmäler jag med en komplett lista att jag har moddat en Seiko, så det inte uppstår några frågetecken eller att någon blir arg.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
God afton ärade mikrotrådskrigare.

Jag är lite sugen på köpa mig en Seiko 5a och modda den så här:
Screenshot_20211028-192754_Instagram.jpg


Var köper man ett stålinsert som på bilden?
Och var på KS anmäler jag med en komplett lista att jag har moddat en Seiko, så det inte uppstår några frågetecken eller att någon blir arg.
Jag hade ett sånt insett vill jag minnas! Kan ha sålt/gett bort det. Vill minnas att det var från namokis. Kan kolla när jag är hemma!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
God afton ärade mikrotrådskrigare.

Jag är lite sugen på köpa mig en Seiko 5a och modda den så här:
Screenshot_20211028-192754_Instagram.jpg


Var köper man ett stålinsert som på bilden?
Och var på KS anmäler jag med en komplett lista att jag har moddat en Seiko, så det inte uppstår några frågetecken eller att någon blir arg.
Kan det vara detta? https://www.namokimods.com/collections/bezel-inserts/products/skx-steel-bezel-insert-bb-style-red

Sen behövs ju en annan vridning också om du vill ha det som på bilden.
Typ denna?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Kan det vara detta? https://www.namokimods.com/collections/bezel-inserts/products/skx-steel-bezel-insert-bb-style-red

Sen behövs ju en annan vridning också om du vill ha det som på bilden.
Typ denna?
Snyggt! Tack! Blir ju inte så många kronor alls. Dock så tycker jag nog att tavlan ser grå ut, och finns SKX 5an med grå tavla?
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
God afton ärade mikrotrådskrigare.

Jag är lite sugen på köpa mig en Seiko 5a och modda den så här:
Screenshot_20211028-192754_Instagram.jpg


Var köper man ett stålinsert som på bilden?
Och var på KS anmäler jag med en komplett lista att jag har moddat en Seiko, så det inte uppstår några frågetecken eller att någon blir arg.
Jäkla vad snyggt👌 å så slipper man den där jobbiga skruvkronan😉 @mrsvahn

IMG_20211028_194330.jpg

Gillar detta band mycket✌️Zuludiver. Nån som vill avyttra så hojta👍
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
SM's nya chrono ser stilig ut. Svart och vitt är snyggt på en chrono. Synd att så få tillverkare vågar testa nya saker i sin design.


1635434802975_0.jpg
Man ser klart var inspirationen kommer ifrån. Lite synd att de inte gör ngt mer eget då de verkar ha bra kvalitet. Hade räckt med att ex. ha andra visare.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
SM's nya chrono ser stilig ut. Svart och vitt är snyggt på en chrono. Synd att så få tillverkare vågar testa nya saker i sin design.


1635434802975_0.jpg
Inte för att vara den som är den. Men panda kronografer är väl ganska populära? De största märkena har alla pandakronografer, och denna är ju en version av en av dem.
 
Topp