• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon likt ovan så saknar jag också ibland en tredje hand 🤣
874A8DF0-5C46-4D73-A84B-E102CFB417C8.jpeg
 
Jag känner mig helt vilsen här. Är det en färdig produkt vi ser? En teaser för att visa upp boettdesign osv? Ledtråd i form av Musse (=lekfull modell? "Mickey hands"?). Har klockan på bild ens något med det nya släppet att göra....? 🥴Skaplig avstickare från OM som så vitt jag vet tidigare fokuserat på stabila dykare.
Jag tolkar det som att den är klar som produkt. Väldigt olik deras tidigare släpp helt klart!
Screenshot_2021-10-28-07-04-41-34_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
 
Om så vore fallet, vilket det inte var nu, att precis allt skulle ha varit AM-delar förutom tavla så är ju det en klocka som framställer sig som en Seiko, men inte är det = i min värld en kopia. En Seiko som inte är en Seiko är en kopia, precis som en Rolex som inte är en Rolex är en kopia.

Köper du en original Rolex-tavla och stoppar i en kina-sub så blir det en Rolex-kopia med originaltavla. Vad kallas ett par noname-jeans som man skulle klistra på Levis-lappar på? Fejk. Kopia. Fugazi.

Det är rätt stor skillnad mot att t ex ha en custom bezel på någon märkesklocka.

Sen att Seiko inte bryr sig ett smack är en annan sak.
Det är ju lite som jeans då. Fast där beror märket på ur vilken låda arbetaren i en Bangladeshisk sweatshop tar etiketten ur för att sedan sätta på de äkta jeansen oavsett om märket är Armani eller LOGG :)

Dagens mikro för topic

IMG_20211028_092419_433.jpg
 
Tycker verkligen denna klocka vinner i längden.....underbar kvalitetskänsla priset till trots! 👍 ⏱️

Det här bandet seglar dessuotm upp som en av de skönaste och passande bandet till klockan efter alla mina tester och återigen Zuludiver som levererar! 🤟

IMG_1813.jpg
IMG_1812.jpg
IMG_1811.jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp