• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Då var det fredag igen.
Något som betyder att alla möjligheter att få nåt vettigt ur arbetsveckan håller på att rinna ut i sanden.
Å andra sidan finns ju, i och med att flertalet tar ledigt, möjligheten att jobba i kapp dom innnan klockan slår 07 på måndag.

Med dessa uppmuntrande ord, och en vinterdeppig Doxa i grått och svart önskar jag alla en trevlig helg...😱

20211029_055020.jpg

PS
Kaffet var i alla fall gott

Inte micro, men affordable. Certina har släppt en mindre variant av sin retrodykare. Powermatic, 39mm och i ”damutförande” (pärlemor och diamanter). Jäkla synd med diamnterna, annars hade det varit en höjdare också som herrklocka. (Jag har ingen ambition att dra igång långa diskussioner om herr- vs damklockor).

367B43C1-DB50-4613-BD2F-477B2BB23C13.jpeg

3267516B-3DF0-4471-B912-8FE1D06EC98D.jpeg

B4CDBC8E-CE55-487A-A844-810FC1A5CA1E.jpeg

Senast ändrad:
Inte micro, men affordable. Certina har släppt en mindre variant av sin retrodykare. Powermatic, 39mm och i ”damutförande” (pärlemor och diamanter). Jäkla synd med diamnterna, annars hade det varit en höjdare också som mansklocka. (Jag har ingen ambition att dra igång långa diskussioner om mans vs damklockor).

Den var snygg på riktigt! Synd bara att det inte var svart tavla och att diamanterna var vanliga lume-prickar. Då hade det varit en väldigt snygg klocka i perfekt storlek för mig. Och tjejen kan inte få den heller eftersom 39mm är för stort för henne..🤷

Inte micro, men affordable. Certina har släppt en mindre variant av sin retrodykare. Powermatic, 39mm och i ”damutförande” (pärlemor och diamanter). Jäkla synd med diamnterna, annars hade det varit en höjdare också som mansklocka. (Jag har ingen ambition att dra igång långa diskussioner om mans vs damklockor).

Röstades fram av allmänheten så det blev vad det blev och kanske skevt att ifrågasätta själva slutresultatet då.
Kommer förhoppningsvis fler versioner så småningom ✌🏼

Den var snygg på riktigt! Synd bara att det inte var svart tavla och att diamanterna var vanliga lume-prickar. Då hade det varit en väldigt snygg klocka i perfekt storlek för mig. Och tjejen kan inte få den heller eftersom 39mm är för stort för henne..🤷

Precis vad jag tycker också. 39mm är t.ex. samma stl som min vintage Rolex Seadweller 1665, så det funkar ju perfekt på en retrodykare.

Precis vad jag tycker också. 39mm är t.ex. samma stl som min vintage Rolex Seadweller 1665, så det funkar ju perfekt på en retrodykare.

Japp! Och på riktigt; 39mm måste vara för stort för väldigt många kvinnor. Den ser dessutom ut att ha ganska långa luggar..

Läste kommentarerna till artikeln 👆 och där var det en kvinnlig klocksamlare som skrev just det; 39mm är för stort om det är kvinnor man vänder sig till.

Precis min tanke också. Den är för stor för de flesta tjejer och lagom storlek för många män, men "förstörd" av diamanterna. Synd!

Tillbaka
Topp