• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Quartz Wolbrook!

20211114_133624.jpg
 
Sea Urchin! Det verkar inte finnas så mycket att diskutera kring den. Alla gillar den. Ingen hatar den. Men ingen älskar den heller. Alltså äkta mellanmjölk. Men nånstans har den haft någon lockelse för mig. Men så fort jag skaffar en så kommer den inte åt klådan. Jag blev med denna. Gick lös med verktygen och råkade sabba glaset. Så denna gång blev det kupat safirglas med AR och ny insert OCH SKX-visarna. Nu jävlar börjar det likna något. Största störande intrycket i original är redundansen av minutskalor. För många. För överflödiga. Det fixar ny bezel. Nästa är att originalvisarna inte gör ett skit för mig. Men jag har alltid gillat SKX031 och SKX007/009. Och sedan är det det där sorgliga platta jävla Seikoglaset. Det drar ju av 5 000kr direkt i intryck. Men nu jävlar blev det bra.
Låt mig bli den första att säga att jag älskar min Sea Urchin! Varm mellanmjölk med ett par skedar tillsatser kan ju bli O'boy!

0510F598-4FF0-4703-B751-CAFAEE12C612.jpeg
 
Senast ändrad:
Sea Urchin! Det verkar inte finnas så mycket att diskutera kring den. Alla gillar den. Ingen hatar den. Men ingen älskar den heller. Alltså äkta mellanmjölk. Men nånstans har den haft någon lockelse för mig. Men så fort jag skaffar en så kommer den inte åt klådan. Jag blev med denna. Gick lös med verktygen och råkade sabba glaset. Så denna gång blev det kupat safirglas med AR och ny insert OCH SKX-visarna. Nu jävlar börjar det likna något. Största störande intrycket i original är redundansen av minutskalor. För många. För överflödiga. Det fixar ny bezel. Nästa är att originalvisarna inte gör ett skit för mig. Men jag har alltid gillat SKX031 och SKX007/009. Och sedan är det det där sorgliga platta jävla Seikoglaset. Det drar ju av 5 000kr direkt i intryck. Men nu jävlar blev det bra.
Låt mig bli den första att säga att jag älskar min Sea Urchin! Varm mellanmjölk med ett par skedar tillsatser kan ju bli O'boy!

0510F598-4FF0-4703-B751-CAFAEE12C612.jpeg
Snygg! Roliga med Seiko är ju att dom går att modda . Finns många snygga moddade Seiko där ute till riktigt bra priser om man inte har kunskapen att modda själv. Den där ska du vara nöjd med🍻
 
Försökte klicka hem jubileumsvarianten av Smiths Everest från timefactors, lyckades få den i vagnen och sen klicka checkout men den blev slutsåld inom 20 sekunder haha...nåja, bättre lycka nästa gång och får nöja mig med den vanliga sålänge!
20211114_150323.jpg
Haha, ja samma här... 😩
 
plockade upp den här i en div låda på en auktion. Vet någon vad det är för tillverkare och åtal? Gissar på 40-tal, men Actuel är inget jag känner igen eller kan hitta något om på nätet?
 

Bilagor

  • F82EE60A-A625-4787-A525-1149CBE08E66.jpeg
    F82EE60A-A625-4787-A525-1149CBE08E66.jpeg
    231 KB · Visningar: 4
  • B21A25E0-CAC7-4F58-89B6-1585F8D6B88E.jpeg
    B21A25E0-CAC7-4F58-89B6-1585F8D6B88E.jpeg
    329.3 KB · Visningar: 3
Försökte klicka hem jubileumsvarianten av Smiths Everest från timefactors, lyckades få den i vagnen och sen klicka checkout men den blev slutsåld inom 20 sekunder haha...nåja, bättre lycka nästa gång och får nöja mig med den vanliga sålänge!
20211114_150323.jpg
Fick nyss till svar om att det finns "plenty left". Jag trodde alla var slut då det är markerat [sold out] på hemsidan. Well, dax att träna upp snabbheten i klickfingret till nästa ggn han öppnar shoppen då. 😆👍

 
  • Like
Reactions: Jox
Tillbaka
Topp