• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon
3133 är magiska siffran idag.
Poljots version av Valjoux 7734.
Helt korrekt gjort både juridisk och moraliskt med utrustning ryssen köpte 1974.
Inga fulkopior här 😊
Grymt stabilt och hållbart verk som finns i ett oändligt antal modeller och design.
En "måsta prova" grej i affordablevärlden enligt mig.
Har denna kvar efter att ha betat av några stycken.
38 mm, kupat plexi. Små vingar på kronografvisaren, lumepluppar på index...Mmm

20211116_055824.jpg
 
God morgon
3133 är magiska siffran idag.
Poljots version av Valjoux 7734.
Helt korrekt gjort både juridisk och moraliskt med utrustning ryssen köpte 1974.
Inga fulkopior här 😊
Grymt stabilt och hållbart verk som finns i ett oändligt antal modeller och design.
En "måsta prova" grej i affordablevärlden enligt mig.
Har denna kvar efter att ha betat av några stycken.
38 mm, kupat plexi. Små vingar på kronografvisaren, lumepluppar på index...Mmm

20211116_055824.jpg
Godmorgon.
6677C288-3F91-4780-ADA4-9010D5AB861C.jpeg
 
Ser avsevärt rimligare ut nu! Man vill ju se bronset
Jag håller med! :)
Uj, det var många års jobb som försvann på ett kick bara sådär. Lite trist tycker jag men förstår samtidigt att du städar upp och börjar på ny kula 🙂
Förstår vad du menar, det går ju förvisso hårdpatinera den igen. Jag köpte den för att använda och då blev den lite väl mycket, ska låta den åldras naturligt :)
 
Senast ändrad:
Förstår vad du menar, det går ju förvisso hårdpatinera den igen. Jag köpte den för att använda den och då blev den lite väl mycket, ska låta den åldras naturligt :)
Absolut, det är din klocka. Den har varit med så länge bara så fick ett smärre nostalgiutbrott (fast nu har det gått över 😂)
@Waldorf som skickar väskusthav på flaska till @MoHaha är nog min personliga favorit, här snackar vi engagemang 🤌🏼
 
Jag håller med! :)

Förstår vad du menar, det går ju förvisso hårdpatinera den igen. Jag köpte den för att använda den och då blev den lite väl mycket, ska låta den åldras naturligt :)

Absolut, det är din klocka. Den har varit med så länge bara så fick ett smärre nostalgiutbrott (fast nu har det gått över 😂)
@Waldorf som skickar väskusthav på flaska till @MoHaha är nog min personliga favorit, här snackar vi engagemang 🤌🏼

Förvaras i havsvatten är väl definitionen av "åldras naurligt"? 😄

Dock inget negativt menad om din tillämpning @Jeser90
Vi är ju i "gör som du vill" tråden framför någon
 
Gillar visarna och den genomföra "kantiga" designen på visare, index, vridring.
Den vit/orange med vit gummi eller nato till sommaren?
Blir intressant att se vad priset landar på
Håller med i analysen, påminner väl lite om Zelos formspråk (?) men här hänger linjerna ihop som det ska IMO.
Föll för den ljusblå/turkosa eller vad det nu är för färg 🙂
0576.jpg

 
Senast ändrad:
Förvaras i havsvatten är väl definitionen av "åldras naurligt"? 😄

Dock inget negativt menad om din tillämpning @Jeser90
Vi är ju i "gör som du vill" tråden framför någon
Kolla in den ultimata tråden.
Presenterad av pionjären @Mikaell

 
Senast ändrad:
Gillar visarna och den genomföra "kantiga" designen på visare, index, vridring.
Den vit/orange med vit gummi eller nato till sommaren?
Blir intressant att se vad priset landar på
Väldigt cool i vitt. Jag har shoppat många microbrands på kickstarter utan några som helst problem faktiskt. Dom pratar om fantastiskt pris så jag gissar runt 500 AUD + vår import VAT.
 
  • Like
Reactions: v0n
Väldigt cool i vitt. Jag har shoppat många microbrands på kickstarter utan några som helst problem faktiskt. Dom pratar om fantastiskt pris så jag gissar runt 500 AUD + vår import VAT.
Den låg visst uppe skarpt, 548 AUD verkar vara galet mycket klocka för pengarna, typ 3500 spänn (plus avgifter såklart) med Sellita och allt 👀
 
Den låg visst uppe skarpt, 548 AUD verkar vara galet mycket klocka för pengarna, typ 3500 spänn (plus avgifter såklart) med Sellita och allt 👀
Ahh, jag sökte men hitta den inte. Hmm, ja 3500 (4300) är bra pris tycker jag. Nu blir det beslutsångest då det bara var 3 dagar kvar.... Har redan beställt en från downunder, Second Hour - Giant Stride (dubbla priset)
 
  • Like
Reactions: v0n
Ahh, jag sökte men hitta den inte. Hmm, ja 3500 (4300) är bra pris tycker jag. Nu blir det beslutsångest då det bara var 3 dagar kvar.... Har redan beställt en från downunder, Second Hour - Giant Stride (dubbla priset)
Jag slog till :) 3500, det är vad jag betalat för 3 nya handgjorda klockarband och här får man typ 4st armband på köpet.
 
Tillbaka
Topp