• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den här är så bra i sin enkelhet (imho) och 37 mm är guldmått för en semi-dressklocka!
20211116_134249.JPG

Kul! Vilken blev det? Såg att det gick att få den vita med orange vridringsinlägg, tokläcker. Vet inte om jag törs köpa via KS, men nån gång måste väl bli den första :bag:
Man väljer design efter att de stängt ned. Jag har nog 6 klockor hemma från kickstarter, aldrig haft problem. Det enda jobbiga är att man får vänta typ 3 månader och med dagens leveransproblem över hela världen så kanske lite längre. Men det är samtidigt kul att ha något att se fram emot. KS har blivit säkrare iochmed att man tar inga pengar förrän projekten är fullt fonderade, men sen kan ju saker hända

Någon som har haft detta ur? Är det något att ha? Något att satsa på? Finns det någon andrahands marknad?

Går i tankarna på att byta min Malm Dalton mot en sådan för att försöka byta vidare mot annat nämligen.

Hade en tanke på att sälja min Malm Dalton här men kan inte lägga upp säljes annons

Jag håller med! :)

Förstår vad du menar, det går ju förvisso hårdpatinera den igen. Jag köpte den för att använda och då blev den lite väl mycket, ska låta den åldras naturligt :)
Hmm, visst. En dykarklocka i havsvatten är ganska naturligt... tror jag... eller?? :)

Edit: lite 2 på den. Sorry @MoHaha, skall lära mej att läsa färdigt tråden innan jag börjar tjöta...:sorry:

Senast ändrad:
Jag tror jag har hoppat på en beige Adventurer. Men jag är inte 100% säker på att jag kommer hänga kvar innan det avslutas. :D

Jag har gått på förköp av "nyvintage" förut och det är sällan jag behåller dem så länge så jag borde sansa mig.

Och där ångrade jag mig och hoppade av Kickstartern. Det är nog fel för mig, inte dressigt nog och lite "kitch" över retrostilen. Dessutom är jag inget fan av inhouse-verk på så små märken.

Jag har velat under flera dagar och inser att iom att det inte känns 100 så är det lika bra att stå över.

Det är ju inte som om jag har brist på klockor i lådan redan. :D

För stunden flirtar jag med tanken att försöka göra mig av med min MALM Dalton och min Meraud Bonaire till förmån för nåt mer ... kontorigt. Men så ska man ju orka ta läckra bilder och skriva annonser och grejor... Nån annan gång. Kanske.

Dressad? julafton idag?
Nejdå, bara en extremt sällan använt Slava.
Köpt 2015, på armen 1 gång per år 😊
Sannolikt kvar hos mig för att ingen annan vill ha den. Tror jag hade den ute på ebay för några år sen för 1 euro. Fick noll bud😁
Egentligen en trevlig klocka. Tickar på gör den också. Några gånger hela dagen till och med...
Sa jag god morgon?
Vad har ni längst ner i lådan som sällan tas fram?

20211117_055210.jpg

Tillbaka
Topp