Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar estetiken! 39 mm vad jag förstår?Jag undrar hur många av alla dessa micros som säljs och den efter ett tag inte används. "Vanliga klockor" kanske oftare säljs till folk med en eller två ur som alltid används men vi som har lite för många har ju ofta de där uren som blir liggande....
Bild: Meraud Bonaire på Molequin Saffiano i Racing Green.
![]()
![]()
GG idag med så sjukt bra den slår ut Omegan och alla klockorna i lådan med råge,så välgjord och får ofta fina kommentarer @Nilas
![]()
AlwaysMycket trevlig. En keeper då förstår jag.
Så nöjd![]()
Gillar estetiken! 39 mm vad jag förstår?
Underbart utförligt svar på en enkel fråga.Först, för att undvika missförstånd: Mitt inlägg var egentligen inte avsett som en heads up för sälj eller byte. Dumt att lägga den i samma inlägg som min fråga kanske. Jag gillar den här klockan.
Ja, vridringen är 39mm och själva boetten är nån millimeter eller två smalare. En bit ned i denna recensionen finns bilder från sidan som visar detta överhäng:
![]()
Review: Méraud Bonaire - Worn & Wound
The sea of micro-brand dive watches is not a shallow one, and with crowd-funding platforms making it easier than ever before for enthusiasts to bring to fruition new brands and watches, the waters are filling up. I see a lot of these projects as they make their way through my inbox, but, to be...wornandwound.com
Mer läsning.
![]()
Hands-On: The Méraud Bonaire Diver
Good looking, a great size, and sport-ready, the Bonaire is a compelling new offer via the platform that shall not be named.www.hodinkee.com
och här:
![]()
Meraud Bonaire - Review
I was very excited to receive my Meraud Bonaire last week, number 24. @stijn has been working on this project for a long time and the final product shows his love and knowledge of watches. I couldn't help but unbox the watch as soon as it arrived, but I will go through this review like an...omegaforums.net
Just den här klockan var som det verkar ett engångsprojekt där inga fler tillverkas just nu. Gillar man estetiken kan det vara vettigt att kolla in även Baltic Aquascaphe som kom ungefär samtidigt med samma inspiration med något annorlunda utförande. Den tror jag dels såldes i fler exemplar från början, dels fortfarande tillverkas. Och vanligare på begagnatmarknaden, finns en här med:
Avslutad - Baltic Aquascaphe
-Svart och vit -39 mm -Sandwich dial -Kupat glas -Lugholes Använd dagligen Låda, cert, bok och extra länkbit finns. Tygband på bilden medföljer ej. Quartzdykare kan tas som delbyte. Köparen betalar frakt. Betalning med Swish. Tack KS för suverän möjlighet att annonsera.klocksnack.se
Tack!Underbart utförligt svar på en enkel fråga.![]()
Är det svårt att dra ut kronan?Väldigt affordable Salmon Dial i vettig storlek.
![]()
Haha jo, det är faktiskt lite meckigtÄr det svårt att dra ut kronan?
Ser väl skyddad ut.
Den där var verkligen grymt trevlig trotts pillrig kronaVäldigt affordable Salmon Dial i vettig storlek.
![]()
Tack! Behöver ju inte ställas så ofta så kan leva med kronanDen där var verkligen grymt trevlig trotts pillrig krona![]()
Den är riktigt jäkla bra. Hade jag haft såna stockar som du hade jag kastat pengar på dig tills du sålde den. Klockvärldens bästa trehjuling?GG idag med så sjukt bra den slår ut Omegan och alla klockorna i lådan med råge,så välgjord och får ofta fina kommentarer @Nilas
![]()
Grym jäkla dinka!Lite GG idag! Fasen vad bra den är.
![]()
Är inte min det då?Grym jäkla dinka!![]()
Alla GGs är drömklockor!Är inte min det då?![]()