• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon!
Squalematicen får lysa upp en grå tisdag.

20211214_055230.jpg

Apropå hur ofta man använder sin mikros.
På armen senast 11 november

Gillar estetiken! 39 mm vad jag förstår?

Först, för att undvika missförstånd: Mitt inlägg var egentligen inte avsett som en heads up för sälj eller byte. Dumt att lägga den i samma inlägg som min fråga kanske. Jag gillar den här klockan. :)

Ja, vridringen är 39mm och själva boetten är nån millimeter eller två smalare. En bit ned i denna recensionen finns bilder från sidan som visar detta överhäng:

Mer läsning.

och här:

Just den här klockan var som det verkar ett engångsprojekt där inga fler tillverkas just nu. Gillar man estetiken kan det vara vettigt att kolla in även Baltic Aquascaphe som kom ungefär samtidigt med samma inspiration med något annorlunda utförande. Den tror jag dels såldes i fler exemplar från början, dels fortfarande tillverkas. Och vanligare på begagnatmarknaden, finns en här med:

Först, för att undvika missförstånd: Mitt inlägg var egentligen inte avsett som en heads up för sälj eller byte. Dumt att lägga den i samma inlägg som min fråga kanske. Jag gillar den här klockan. :)

Ja, vridringen är 39mm och själva boetten är nån millimeter eller två smalare. En bit ned i denna recensionen finns bilder från sidan som visar detta överhäng:

Mer läsning.

och här:

Just den här klockan var som det verkar ett engångsprojekt där inga fler tillverkas just nu. Gillar man estetiken kan det vara vettigt att kolla in även Baltic Aquascaphe som kom ungefär samtidigt med samma inspiration med något annorlunda utförande. Den tror jag dels såldes i fler exemplar från början, dels fortfarande tillverkas. Och vanligare på begagnatmarknaden, finns en här med:

Underbart utförligt svar på en enkel fråga. 👏👏

Någon som har en Baltic Aquascaphe GMT eller Synchron Military? Visa gärna bilder på dessa skönheter då jag själv suktar efter just dessa modeller 😉

• Like
Reactions: Jox
Tillbaka
Topp