Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är brett och en djungel minst sagt, det gäller nog att ringa in sitt behov eller tjöööpa allt!Det känns som en väldigt stor/bred prisklass med som verkligen visas upp här i tråden med massor av snygga ur!
Blir så nedrans svårt att välja bara
Vet inte ifall sånna här diskussioner bör tas i pm däremot eller om de är ok för tråden?
Spb121 är snygg tycker jag! Sneglat på den självHåller på att fundera på mitt nästa köp och kan tänka mig att lägga upp till en 6-7k.
Vet att personligt tycke och smak är prio, men skulle folk här i tråden hellre lägga pengar på en ny klocka istället för en begagnad när det kommer till den prisklassen?
Lite bilder för topic
hehe, 63 är större mig veterligen 37-38 nånting tror jag men finns väl en "juniormodell" också...kAn hA feL. Lång och smäcker däremotDet har jag ju sagt hela tiden och helst i originalstorleken 35mm!![]()
Ah, blandade ihop den med Grand Air som är 35mm.hehe, 63 är större mig veterligen 37-38 nånting tror jag men finns väl en "juniormodell" också...kAn hA feL. Lång och smäcker däremot
Edit: 37.5mm så jag verkar hA RätT fär en gångs skull![]()
Lite ovant i början. Jag glömde skruva in kronan några gånger men i det stora hela fungerar det bra. Jag gillar verkligen klockan.Ni med Serica 4512, den är ju jättefin! Men, hur upplever ni kombinationen av manuellt uppdrag och skruvad krona?![]()
Håller på att fundera på mitt nästa köp och kan tänka mig att lägga upp till en 6-7k.
Vet att personligt tycke och smak är prio, men skulle folk här i tråden hellre lägga pengar på en ny klocka istället för en begagnad när det kommer till den prisklassen?
Lite bilder för topic
All goodwill jag vil känna för Marei med hans grymma fingertoppskänsla för moderna nytolkningar försvinner pga av hans eviga fjantande med limited issues och bondfångarhype. Gör bra klockor och sälj dem långsiktigt på sina meriter, det borde vara mantrat för microbrands. Istället så väljer de alltför ofta att vara prestigevarumärkes-rövhål fast i liten skala, det är så tröttsamt.Tack! Njae, är slutsåld så får bli på andrahandsmarknaden i så fall. Kommer i nya färger nästa år men det lär inte blir förrän tidigast Q3 och oklart vilka färger. Sannolikt denna då det redan läckt ut bilder samt grön för det har de på Aquastar.
![]()
![]()
![]()
Kan bara hålla med. Ovanpå det så har de sjukt dålig och otrevlig kundsupport. Jag kommer att fundera mer än en gång innan jag köper en klocka från dem igen och då äger jag redan tre...All goodwill jag vil känna för Marei med hans grymma fingertoppskänsla för moderna nytolkningar försvinner pga av hans eviga fjantande med limited issues och bondfångarhype. Gör bra klockor och sälj dem långsiktigt på sina meriter, det borde vara mantrat för microbrands. Istället så väljer de alltför ofta att vara prestigevarumärkes-rövhål fast i liten skala, det är så tröttsamt.
Gissar att delar av det vi uppfattar som dålig kundsupport från många microbrands stammar i att det är små företag i grunden, jag har följt diskussioner kring Serica nyligen och sett en del issues. Man har små organisationer där antagligen dessutom många delar av verksamheten av nödvändighet ligger outsourcat på externa samarbetspartner vilket gör att man inte har 100% kontroll i alla led. När man sen sätter upp en affärsmodell som inbjuder till komplexitet med beställningsfönster, limiterade släpp, direktleveranser, direkt mf med nyhetsbrev, focus på entusiastgrupper med större engagemang, detaljkunnande och krav/förväntningar så kommer det sätta ett grymt tryck på ens kundsupport. Det blir inte världens enklaste att leva upp till.Kan bara hålla med. Ovanpå det så har de sjukt dålig och otrevlig kundsupport. Jag kommer att fundera mer än en gång innan jag köper en klocka från dem igen och då äger jag redan tre...![]()
All goodwill jag vil känna för Marei med hans grymma fingertoppskänsla för moderna nytolkningar försvinner pga av hans eviga fjantande med limited issues och bondfångarhype. Gör bra klockor och sälj dem långsiktigt på sina meriter, det borde vara mantrat för microbrands. Istället så väljer de alltför ofta att vara prestigevarumärkes-rövhål fast i liten skala, det är så tröttsamt.
Sannolikt men i detta fall så gick det över i vad jag tror är rena lögner för att de inte ville erkänna att de hade gjort fel. Man kan ju tycka att de borde lära sig när det har varit strul vid varenda släpp men tydligen inte.Gissar att delar av det vi uppfattar som dålig kundsupport från många microbrands stammar i att det är små företag i grunden, jag har följt diskussioner kring Serica nyligen och sett en del issues. Man har små organisationer där antagligen dessutom många delar av verksamheten av nödvändighet ligger outsourcat på externa samarbetspartner vilket gör att man inte har 100% kontroll i alla led. När man sen sätter upp en affärsmodell som inbjuder till komplexitet med beställningsfönster, limiterade släpp, direktleveranser, direkt mf med nyhetsbrev, focus på entusiastgrupper med större engagemang, detaljkunnande och krav/förväntningar så kommer det sätta ett grymt tryck på ens kundsupport. Det blir inte världens enklaste att leva upp till.
Vad är det för ref på den där?Hakar på heads up-temat! Finns i PM
![]()
Är en mod, så har ingen refVad är det för ref på den där?
AbsolutDen är grym, fick hem den rödvita för ett tag sedan![]()
Även jag upplever att de ljuger, skjuter från höften och undviker att svara på frågor. Det har varit helt omöjligt att få ett tydligt och ärligt svar trots många försök.Sannolikt men i detta fall så gick det över i vad jag tror är rena lögner för att de inte ville erkänna att de hade gjort fel. Man kan ju tycka att de borde lära sig när det har varit strul vid varenda släpp men tydligen inte.![]()
Snyggt moddat!Är en mod, så har ingen ref
NH35-urverk, tavla från spb143, case och länk från namokimods.
Ballast i mellanstadiet!Presenten till mig själv på idag![]()
![]()
Ballast i mellanstadiet!
Fullt förståeligt. Den ser jäkligt bra ut![]()
Snön faller även på Skåne. Temperaturen får nog trilla ner en grad eller två om den ska få ligga kvar och bli julesnö.
Har köpt två vintage-graalar under 2021 men Serican slåss nog ändå om titeln som årets bästa köp.