• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dubbeltolvan till morgonkaffet idag.
Köpta denna tidigt 2017 så den har hängt med i snart 5 år. Extremt!😁

20211223_093251.jpg

Det känns som en väldigt stor/bred prisklass med som verkligen visas upp här i tråden med massor av snygga ur!

Blir så nedrans svårt att välja bara 🤔

Vet inte ifall sånna här diskussioner bör tas i pm däremot eller om de är ok för tråden?
Det är brett och en djungel minst sagt, det gäller nog att ringa in sitt behov eller tjöööpa allt!
"Klockfilosofi" är galet individuellt, önskar jag kunde ge ett svar men kan inte.
Intressant frågeställning, ser inte varför det inte skulle vara passande ✌🏼

Sp
Håller på att fundera på mitt nästa köp och kan tänka mig att lägga upp till en 6-7k.

Vet att personligt tycke och smak är prio, men skulle folk här i tråden hellre lägga pengar på en ny klocka istället för en begagnad när det kommer till den prisklassen?

Lite bilder för topic
Spb121 är snygg tycker jag! Sneglat på den själv 🤩

Håller på att fundera på mitt nästa köp och kan tänka mig att lägga upp till en 6-7k.

Vet att personligt tycke och smak är prio, men skulle folk här i tråden hellre lägga pengar på en ny klocka istället för en begagnad när det kommer till den prisklassen?

Lite bilder för topic

Jag rekommenderar i princip alltid begagnat, men om den klockan du vill ha inte finns begagnat eller du ändå inte planerar att flippa den så köp nytt 👌

Tack! Njae, är slutsåld så får bli på andrahandsmarknaden i så fall. Kommer i nya färger nästa år men det lär inte blir förrän tidigast Q3 och oklart vilka färger. Sannolikt denna då det redan läckt ut bilder samt grön för det har de på Aquastar. 😊
20211011_Aquastar_013-2-Edit-Edit.jpg
20211017_Aquastar_037-Edit.jpg
20211017_Aquastar_022-Edit.jpg
All goodwill jag vil känna för Marei med hans grymma fingertoppskänsla för moderna nytolkningar försvinner pga av hans eviga fjantande med limited issues och bondfångarhype. Gör bra klockor och sälj dem långsiktigt på sina meriter, det borde vara mantrat för microbrands. Istället så väljer de alltför ofta att vara prestigevarumärkes-rövhål fast i liten skala, det är så tröttsamt.

All goodwill jag vil känna för Marei med hans grymma fingertoppskänsla för moderna nytolkningar försvinner pga av hans eviga fjantande med limited issues och bondfångarhype. Gör bra klockor och sälj dem långsiktigt på sina meriter, det borde vara mantrat för microbrands. Istället så väljer de alltför ofta att vara prestigevarumärkes-rövhål fast i liten skala, det är så tröttsamt.
Kan bara hålla med. Ovanpå det så har de sjukt dålig och otrevlig kundsupport. Jag kommer att fundera mer än en gång innan jag köper en klocka från dem igen och då äger jag redan tre... 🤨

Kan bara hålla med. Ovanpå det så har de sjukt dålig och otrevlig kundsupport. Jag kommer att fundera mer än en gång innan jag köper en klocka från dem igen och då äger jag redan tre... 🤨
Gissar att delar av det vi uppfattar som dålig kundsupport från många microbrands stammar i att det är små företag i grunden, jag har följt diskussioner kring Serica nyligen och sett en del issues. Man har små organisationer där antagligen dessutom många delar av verksamheten av nödvändighet ligger outsourcat på externa samarbetspartner vilket gör att man inte har 100% kontroll i alla led. När man sen sätter upp en affärsmodell som inbjuder till komplexitet med beställningsfönster, limiterade släpp, direktleveranser, direkt mf med nyhetsbrev, focus på entusiastgrupper med större engagemang, detaljkunnande och krav/förväntningar så kommer det sätta ett grymt tryck på ens kundsupport. Det blir inte världens enklaste att leva upp till.

Vilka tillverkare som funkar bra i långa loppet och som kan hantera saker som går fel är inte alltid så lätt att lista ut. Samtidigt är det ju bland det viktigaste just för att bli långsiktig.

Själv hade jag ju för ett par år sen mina duster med Boldr vilket gör att jag inte kommer röra deras klockor igen även om de har en del som ser läckert ut på bild.

Men det är ju inte ont om andra märken direkt... :)

Gissar att delar av det vi uppfattar som dålig kundsupport från många microbrands stammar i att det är små företag i grunden, jag har följt diskussioner kring Serica nyligen och sett en del issues. Man har små organisationer där antagligen dessutom många delar av verksamheten av nödvändighet ligger outsourcat på externa samarbetspartner vilket gör att man inte har 100% kontroll i alla led. När man sen sätter upp en affärsmodell som inbjuder till komplexitet med beställningsfönster, limiterade släpp, direktleveranser, direkt mf med nyhetsbrev, focus på entusiastgrupper med större engagemang, detaljkunnande och krav/förväntningar så kommer det sätta ett grymt tryck på ens kundsupport. Det blir inte världens enklaste att leva upp till.
Sannolikt men i detta fall så gick det över i vad jag tror är rena lögner för att de inte ville erkänna att de hade gjort fel. Man kan ju tycka att de borde lära sig när det har varit strul vid varenda släpp men tydligen inte. 🤷‍♂️

Sannolikt men i detta fall så gick det över i vad jag tror är rena lögner för att de inte ville erkänna att de hade gjort fel. Man kan ju tycka att de borde lära sig när det har varit strul vid varenda släpp men tydligen inte. 🤷‍♂️
Även jag upplever att de ljuger, skjuter från höften och undviker att svara på frågor. Det har varit helt omöjligt att få ett tydligt och ärligt svar trots många försök. 😡

Tillbaka
Topp