• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

För en annan som inte var vaken igår.
Bytes(lördag)söndag 😊
IMG_20211226_134113_edit_467779216979143.jpg
IMG_20211226_134126_edit_467761318910916.jpg

Laddar batteriet inför några dagar vardag.
Riktiga procent, inget utspädd till 40.

Som den observanta helt säkert ser (klart ni gör😁) har jag 24h ringen upp och ner på Tribusen. Lite snyggare tycker jag 😀

20211226_194236.jpg

Blev seriöst fundersam nu.
Brukar man inte ha den ljusa delen av bezeln för dagtimmarna 06-18 och mörka för natten 18-06?
På Tribusen är det tvärtom. Gul på natt och svart på dag.

Hur är San Martin kontra typ Orient?
Gillar verkligen orient men i den prisklassen jag rört mig mako/ray så ligger nog den upplevda kvalitén högre på San Martin. Sen är jag ingen expert. Och orient har ju betydligt längre historia och eget urverk, design, mm.

Sen kanske denna San Martin är så bra det kan bli från dem🤷‍♂️ vore ju klart intressant att testa en värsting från orient. Det är nog👌

Tycker SM slår klart högre än Orient. Är dock inget orientfan. Tycker alltid dom klantar till nån detalj som förstör helheten.
Håller med. När det kommer till fit&finish så piskar SM Orient på fingrarna alla dagar i veckan. Samt att Orient-loggan ser ut som ett cigarettmärke.
Det som talar för Orient är: Inhouse, design och historia. Jag tycker att dom har en del kul klockor, men inget jag är speciellt sugen på.

Orient Star dock, en helt annan fråga.

Tillbaka
Topp