God jul! Snygg blåFick den här i julklapp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
God jul! Snygg blåFick den här i julklapp.
DetsammaÖnskar er alla en fortsättning och ett nytt år!
En svart och en blå tack!från timefactors. I produktion nu men inte tillgänglig förens i maj 2022.
Den heter ’Hamborgarhryggur’ och skillnaden är att köttet är rökt.Julskinka är fan det överlägset bästa man kan ha på ett bröd! Men för en novis vad skiljer en isländsk mot svensk? Tänkte då den där va svensk
Oj, jag vet inte. Jag fick den@Birchgrove
Är det 3k man får hosta upp för en sån där blå pärla, eller går det att hitta billigare?
Oj, jag vet inte. Jag fick den
Edit: $224 hos Watchdives. Så 2k då
Nä, jag ser $224258 nu där... +moms väl?
Så snarare 3k...
Jag visste det hela tiden. Skulle bara kolla så att ni andra var med.Olika priser för date/nodate grappar
Olika priser för date/nodate grappar
Jag visste det hela tiden. Skulle bara kolla så att ni andra var med.
Du skulle nog gilla Seiko Pandan på köp och säljSitter med ett riktigt stort kronograf-sug. Någon sköning här i bästa tråden som har något de själva vill avyttra, eller något bra tips på någon grym mikro?
Väldigt få iaf, jag borde ta fler bilder på mina klockor överlag faktiskt!Inget fel på dom bilderna .
Jäkligt snygg! Hur känns den kvalitetsmässigt? Tyckte länken och kronan kändes rappliga på min Serica. Den där har jag inte sett innan men ser bra ut!
Snön faller även på Skåne. Temperaturen får nog trilla ner en grad eller två om den ska få ligga kvar och bli julesnö.
Har köpt två vintage-graalar under 2021 men Serican slåss nog ändå om titeln som årets bästa köp.
Generellt skulle jag säga att den känns som nånstans i spannet mellan Seiko SPB149 och en Tudor BB, definitivt över Seiko i fit/finish. Kronan här har ju haft ett kvalitetsproblem i den första levererade batchen (som jag har), jag väntar med slutbedömning tills jag fått skickat iväg den på service av det. Jag delar ju dock inte riktigt upplevelsen av en rapplig krona på 4512an. Jag har kört den som mer eller mindre daglig klocka hela året, dvs att jag dragit upp den nästan varje dag och jag var jäkligt tveksam till hur smart det skulle vara med en skruvad krona. Men den gängar så jäkla smidigt, mjukare och pålitligare än det mesta jag ägt, inklusive Rolex, att man aldrig får känslan att man riskerar trasha gängorna (som det tex känns på alla Seiko i stort sett varje gång man för söker få dem att gänga rätt) och uppdraget är solitt och tajt.Jäkligt snygg! Hur känns den kvalitetsmässigt? Tyckte länken och kronan kändes rappliga på min Serica. Den där har jag inte sett innan men ser bra ut!
Grym! Klass och tool på samma gångRiktigt nöjd med senaste köpet, Helson SD 40mm med applicerade index och safir insert