• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fortfarande inte någon som vet om Seiko har en ”MM200” i sin Marinemaster-serie? Det finns väl ingen sådan modell? Har för mig att det var väldigt viktigt att inte hitta på egna namn på just Seikosar.
 
Damasko och nytillskottet... bara en hör hemma här:cool:
IMG_4252.jpg
IMG_4251.jpg
IMG_4244.jpg
 
Någon som kan tipsa om var man kan hitta Isofrane / Isofrane-liknande gummi inom europa eller billigare import så som wish/aliexpress? :)

Isofrane-Style-Rubber-Diving-watch-bands-strap_1024x1024.jpg
Det är det vanligaste gummit alla kategorier. Du kan i princip öppna fönstret och skrika "BLÅTT 20 MILLIMETEEEEER!" så kommer ett på posten.

(Finns på flera svenska sajter, annars de billiga kinesiska och mängder på Ebay)
 
Fortfarande inte någon som vet om Seiko har en ”MM200” i sin Marinemaster-serie? Det finns väl ingen sådan modell? Har för mig att det var väldigt viktigt att inte hitta på egna namn på just Seikosar.
Ge dig. Du vet vilken modell som kallas mm200.

Det går snabbt att fake-anklaga ibland.
Undrar om det beror på illvilja mot tråden eller bara okunskap.
Både och, men framförallt en vilja att rensa ut kina-boetterna så behöver fotounderlag.

Nej, det är en vanlig Turtle och kronan är också OEM Seiko. Har förvisso bytt vridringsinlägget till ett från Tokeilab för jag gillar det bättre än Seikos egna. Stäm mig 😂
OK. Tack för infon. Att kronan är OEM tog jag för givet.
 
Ge dig. Du vet vilken modell som kallas mm200.


Både och, men framförallt en vilja att rensa ut kina-boetterna så behöver fotounderlag.


OK. Tack för infon. Att kronan är OEM tog jag för givet.
Varför behöver kinaboetterna rensas ut och varför behöver du fotounderlag för att göra så?

Varför har KS en moderator som aktivt motverkar forumets största tråd, avskyr innehållet och skapar dålig stämning (dessutom helt taget ur luften och direkt felaktigt i detta fall)? Hade det inte varit bättre för forumet att ha en moderator som åtminstone förhåller sig neutralt till "kinaklockor" som modererar denna tråd? @hook @Leben
 
Varför behöver kinaboetterna rensas ut och varför behöver du fotounderlag för att göra så?

Varför har KS en moderator som aktivt motverkar forumets största tråd, avskyr innehållet och skapar dålig stämning (dessutom helt taget ur luften och direkt felaktigt i detta fall)? Hade det inte varit bättre för forumet att ha en moderator som åtminstone förhåller sig neutralt till "kinaklockor" som modererar denna tråd? @hook @Leben
Det hade ju också varit vettigt att ha en trevligare ton med tanke på att han är moderator. Man hade ju kunnat ställa en snäll fråga om det är en Seiko-boett eller tredjepart istället för att kasta en bombsäker anklagelse som sen visar sig vara helt felaktig. Att @yonsson också erkänner att han har en illvilja mot tråden är ju bara dumt, en moderator borde kunna vara mer selektiv än att dra alla som skrivit i en tråd med 138 000 inlägg över en och samma kam.
 
Intressant att få det bekräftat att det ändå är delvis illvilja som ligger bakom...

Varför behöver kinaboetterna rensas ut och varför behöver du fotounderlag för att göra så?

Varför har KS en moderator som aktivt motverkar forumets största tråd, avskyr innehållet och skapar dålig stämning (dessutom helt taget ur luften och direkt felaktigt i detta fall)? Hade det inte varit bättre för forumet att ha en moderator som åtminstone förhåller sig neutralt till "kinaklockor" som modererar denna tråd? @hook @Leben
Jag har inget emot tråden, men jag har något emot Kinaboetter som ska efterlikna andra originalboetter för att sedan mixas med originaldelar.

Uppenbarligen hade jag fel om boetterna på @Von s frankenklockor.
 
Senast ändrad:
Jag har inget emot tråden, men jag har något emot Kinaboetter som ska efterlikna andra originalboetter för att sedan mixas med originaldelar.

Uppenbarligen hade jag fel om boetterna på @Von s frankenklockor.
Så när du köper en maranez samui är det okej men inte när andra gör det? Har jag fattat rätt då? Eller är efterliknande saker okej så länge inga originaldelar monteras?
 
Så när du köper en maranez samui är det okej men inte när andra gör det? Har jag fattat rätt då? Eller är efterliknande saker okej så länge inga originaldelar monteras?
Jag har inget direkt problem med Maranez, San Martin och den typen av klockor. Hade man däremot satt i en Doxa-tavla eller Seiko-tavla så hade jag haft problem med det.

Edit: Tycker i och för sig oftast att Maranez och San Martin är töntigt, men jag tycker det andra fenomenet är mycket värre.
 
Senast ändrad:
Jag har inget direkt problem med Maranez, San Martin och den typen av klockor. Hade man däremot satt i en Doxa-tavla eller Seiko-tavla så hade jag haft problem med det.

Edit: Tycker i och för sig oftast att Maranez och San Martin är töntigt, men jag tycker det andra fenomenet är mycket värre.
Tror du har missförstått hela syftet med moddning, det primära är ju (oftast) att göra någonting bättre och unikt av undermåliga massproducerade trökiga klockor som man INTE vill efterlikna. Big difference mot det budskap som du försöker framföra enligt mig. Har du läst artikelserien jag länkade?🤔

Osäker på om det är yonsson eller moderatoryonsson som talar men har sagt det förr...är det verkligen hela världen om folk gillar andra klockor på armen än vad just du anser vara det rätta? Kasta moralkakor åt höger och vänster är sällan särskilt konstruktivt men du gör väl precis som du vill med ditt ämbete I guess, verkar kul.

Oj, mycket text. Over and out, Ha en fin fredag alla!
 
Tror du har missförstått hela syftet med moddning, det primära är ju (oftast) att göra någonting bättre och unikt av undermåliga massproducerade trökiga klockor som man INTE vill efterlikna. Big difference mot det budskap som du försöker framföra enligt mig. Har du läst artikelserien jag länkade?🤔

Osäker på om det är yonsson eller moderatoryonsson som talar men har sagt det förr...är det verkligen hela världen om folk gillar andra klockor på armen än vad just du anser vara det rätta? Kasta moralkakor åt höger och vänster är sällan särskilt konstruktivt men du gör väl precis som du vill med ditt ämbete I guess, verkar kul.

Oj, mycket text. Over and out, Ha en fin fredag alla!
Jag har som sagt inget problem med moddning. Jag moddade själv klockor för 10-15 år sedan. Det jag har problem med har jag beskrivit ovan.

”Kinaboetter som ska efterlikna andra originalboetter för att sedan mixas med originaldelar”.
 
Jag har som sagt inget problem med moddning. Jag moddade själv klockor för 10-15 år sedan. Det jag har problem med har jag beskrivit ovan.

”Kinaboetter som ska efterlikna andra originalboetter för att sedan mixas med originaldelar”.
Jag har problem med vuxna män med Gshocks på armen om nu ordet var fritt. Meshband på klockor är också hemskt.
Långbänk eller ska vi stanna här?
 
Jag har problem med vuxna män med Gshocks på armen om nu ordet var fritt.
På tal om att hålla den moraliska flaggan högt…

Om det handlar om en klocka så kan vi ”stanna här”, men om det handlar om ett fenomen att bygga gränsfall till fake-klockor så kan vi inte ”stanna här”.
 
På tal om att hålla den moraliska flaggan högt…

Om det handlar om en klocka så kan vi ”stanna här”, men om det handlar om ett fenomen att bygga gränsfall till fake-klockor så kan vi inte ”stanna här”.
Nu lägger du personliga värderingar i "gränsfall till fake-klockor". Du skrev ju själv att lagen inte styr, vilket bara gör det ännu tydligare att det är dina subjektiva åsikter och inte fakta.

Varför är just dina subjektiva åsikter "lag" i denna tråd?
 
Tillbaka
Topp