• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu lägger du personliga värderingar i "gränsfall till fake-klockor". Du skrev ju själv att lagen inte styr, vilket bara gör det ännu tydligare att det är dina subjektiva åsikter och inte fakta.

Varför är just dina subjektiva åsikter lag i denna tråd?
De är inte lag. Vem har sagt det? Får jag inte argumentera som alla andra här? Ska jag behöva bli hånad för mig åsikt? Designstöld är inte direkt fake men nära på, i vissa fall. Det är en gråzon.

Konstigt nog verkar alla här tycka att det är helt OK att blanda kinaboetter som ska se ut som en specifik modell och sedan stoppa en Seiko-tavla i den.
 
De är inte lag. Vem har sagt det? Får jag inte argumentera som alla andra här? Ska jag behöva bli hånad för mig åsikt? Designstöld är inte direkt fake men nära på, i vissa fall. Det är en gråzon.

Konstigt nog verkar alla här tycka att det är helt OK att blanda kinaboetter som ska se ut som en specifik modell och sedan stoppa en Seiko-tavla i den.
Om alla andra tycker något som du inte tycker, så skulle det nästan vara lättare att dra slutsatsen att det är din åsikt som är avvikande och därför konstig.

Självklart får du argumentera som alla andra men det är väl inte så konstigt att du blir ifrågasatt när du har någon egen lite fotosamling av äkta boetter som du dömt ut som fake och aktivt i egenskap av moderator motarbetar forumets största tråd och intressen hos vissa som hänger i den.
 
och aktivt i egenskap av moderator motarbetar forumets största tråd och intressen hos vissa som hänger i den.
Nu tillskriver du mig åsikter jag inte har. Jag motarbetar inte aktivt tråden. Däremot tycker jag att kinaboetter blandat med originaldelar bör diskuteras om de är ett utbrett fenomen.
 
Säger han och klappar sig belåtet på magen, lägger mig bara på din nivå så du ska förstå.
Har du svårt att skilja på sak och person? Vad jag vet har jag aldrig skrivit något nedlåtande om dig eller någon annan här. Trodde däremot att dina boetter var kinaboetter och där hade jag fel.
 
På tal om att hålla den moraliska flaggan högt…

Om det handlar om en klocka så kan vi ”stanna här”, men om det handlar om ett fenomen att bygga gränsfall till fake-klockor så kan vi inte ”stanna här”.

Är det inte bättre att du startar en ny tråd till den diskussionen istället i så fall?
Finns ju andra trådar på forumet som också bygger om klockor och det mer än här, dom vill kanske också ta del av en sådan diskussion tänker jag 🤔.
Inget fel med en sådan diskussion men den borde nog få ett eget utrymme eftersom det inte är något unikt för denna tråden.
 
Är det inte bättre att du startar en ny tråd till den diskussionen istället i så fall?
Finns ju andra trådar på forumet som också bygger om klockor och det mer än här, dom vill kanske också ta del av en sådan diskussion tänker jag 🤔.
Inget fel med en sådan diskussion men den borde nog få ett eget utrymme eftersom det inte är något unikt för denna tråden.
Bra poäng!
 
Om alla andra tycker något som du inte tycker, så skulle det nästan vara lättare att dra slutsatsen att det är din åsikt som är avvikande och därför konstig.

Självklart får du argumentera som alla andra men det är väl inte så konstigt att du blir ifrågasatt när du har någon egen lite fotosamling av äkta boetter som du dömt ut som fake och aktivt i egenskap av moderator motarbetar forumets största tråd och intressen hos vissa som hänger i den.
Man kan också ta ett djupt andetag och fundera på om det inte också finns en poäng i Yonssons resonemang och fokusera på det? Att blanda äkta och falska delar, där de falska är nära identiska med äkta, är ett problem. Kanske inte så mycket för första ägaren men blir snabbt det senare.
 
Tackar! :)
Beställde precis en vit efter att ha sett denna review. Känns ju riktigt spännande.
Mycket bra! :) Jag tror den gör sig väldigt bra med vit tavla.
2021-Formex-Essence-FortyThree-Automatic-Chronometer-1-2048x1365.jpg
 
Är det inte bättre att du startar en ny tråd till den diskussionen istället i så fall?
Finns ju andra trådar på forumet som också bygger om klockor och det mer än här, dom vill kanske också ta del av en sådan diskussion tänker jag 🤔.
Inget fel med en sådan diskussion men den borde nog få ett eget utrymme eftersom det inte är något unikt för denna tråden.
Eller i den här tråden: https://klocksnack.se/threads/seiko-mod-tråden.62690/

Vad sägs om Islander Watches då? För det kan väl inte vara Seiko OEM boetter dom kör med, eller? https://longislandwatch.com/islander-watches/
 
Man kan också ta ett djupt andetag och fundera på om det inte också finns en poäng i Yonssons resonemang och fokusera på det? Att blanda äkta och falska delar, där de falska är nära identiska med äkta, är ett problem. Kanske inte så mycket för första ägaren men blir snabbt det senare.
Fast det där är en diskussion vi aldrig kommer nå en slutsats i. Vissa menar att något som liknar visuellt är fake. Andra menar att så länge det inte utger sig för att vara OEM (dvs märkt med namnet på produkten den efterliknar) så är den inte fake. Ingen kommer byta åsikt i den diskussionen.
 
Fast det där är en diskussion vi aldrig kommer nå en slutsats i. Vissa menar att något som liknar visuellt är fake. Andra menar att så länge det inte utger sig för att vara äkta (dvs märkt med namnet på produkten den efterliknar) så är den inte fake. Ingen kommer byta åsikt i den diskussionen.
Hur ofta känner du att användare med olika åsikter kommer till en gemensam slutsats i en forumdiskussion? Är inte riktigt det som är poängen med ett forum.
 
Har du svårt att skilja på sak och person? Vad jag vet har jag aldrig skrivit något nedlåtande om dig eller någon annan här. Trodde däremot att dina boetter var kinaboetter och där hade jag fel.
Nej då men det är sjukt förvirrande om du diskuterar som yonsson eller moderatoryonsson och dessutom skiter i att besvara frågor. Har du läst artiklarna jag länkade?
Ja du hade fel och det är precis det som är poängen, kanske funkar i din dojo med "strike first strike hard" men här dissar du mina klockor som jag lag enormt mycket tid och pengar på att bygga helt utan eftertanke. Både respektlöst och nedlåtande.
 
Nej då men det är sjukt förvirrande om du diskuterar som yonsson eller moderatoryonsson och dessutom skiter i att besvara frågor. Har du läst artiklarna jag länkade?
Ja du hade fel och det är precis det som är poängen, kanske funkar i din dojo med "strike first strike hard" men här dissar du mina klockor som jag lag enormt mycket tid och pengar på att bygga helt utan eftertanke. Både respektlöst och nedlåtande.
Då skriver jag /mod i slutet fortsättningen om jag skriver i egenskap av moderator.

Nej jag har inte läst artiklarna. Tråkigt att du är og illa upp, ber givetvis om ursäkt för det! Ska ställa frågor nästa gång istället för att anta när det gäller boetter.

Jag släpper kinadiskussionen nu, förutsatt att det inte handlar om ett utbrett fenomen.
 
Va fan! Har vi ett problem här eller? :rage: Nu råder det iofs delade meningar både gällande min manlighet och om jag är vuxen men jag känner mig träffad! :shifty:

🖕🖕🖕🖕🖕
PSX_20220114_113513.jpg
Dina klockor är jättefina bubbis, den gula längst ner är min favorit.
Akta dig så inte tyngden drar ner armen i kaktusen bara :nailbiting:
 
Den första gula är förbannat festlig
Ja, den är riktigt trevlig. Förutom att det är en härlig brandgul färg så går det faktiskt att trycka på knapparna utan att behöva fippla till skillad från square-modellerna. 😅

Dina klockor är jättefina bubbis, den gula längst ner är min favorit.
Akta dig så inte tyngden drar ner armen i kaktusen bara :nailbiting:
Tack vännen, det är min favorit med! 😘 Jag sa bara att det var delade meningar angående min manlighet men jag är fortfarande SKITSTARK så det är ingen risk. 🏋️‍♂️💪
 
Tillbaka
Topp