• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Issey Miyake / Seiko.
2274C688-067E-4D76-BC08-93A37CE4FF19.jpeg
Cool klocka!
 
Intressant läsning. Lite långsökt kan jag tycka dock :) Jag menade det jag skrev som en komplimang inget annat.
Måhända lite långsökt men inte desto mindre sant. Gjorde ett litet kollage för att visa utvecklingen av designen på Draken. Om man ser på detaljerna i Sinn 104 så ser man att de gjort mer eller mindre detsamma (ett exempel är deras tracking line, som på några av 104:eek:rna har streck för 1/4s - helt oanvändbart på en trehandare eftersom den linjen används vid tidtagning med ett 4 Hz-verk).
Men ja, det tas definitivt som en komplimang :)

20220207_083047494_iOS.jpg
 
Måhända lite långsökt men inte desto mindre sant. Gjorde ett litet kollage för att visa utvecklingen av designen på Draken. Om man ser på detaljerna i Sinn 104 så ser man att de gjort mer eller mindre detsamma (ett exempel är deras tracking line, som på några av 104:eek:rna har streck för 1/4s - helt oanvändbart på en trehandare eftersom den linjen används vid tidtagning med ett 4 Hz-verk).
Men ja, det tas definitivt som en komplimang :)

20220207_083047494_iOS.jpg
Gillar de blåa detaljerna. Dessvärre så är jag inget fan av den kapade 3an samt 22mm bandbredd. Även strl. På 42,5 är lite i största laget (iaf för 3 handaren). Hade även varit skoj om ni utgått från Lemania Viggen som inspiration för chronon iom att den modellen har en historik inom flygvapnet.
dock skoj med ett kroatiskt? namn :)
1DD82148-4298-4017-ABEB-92F354125E13.jpeg
 
Gillar de blåa detaljerna. Dessvärre så är jag inget fan av den kapade 3an samt 22mm bandbredd. Även strl. På 42,5 är lite i största laget (iaf för 3 handaren). Hade även varit skoj om ni utgått från Lemania Viggen som inspiration för chronon iom att den modellen har en historik inom flygvapnet.
dock skoj med ett kroatiskt? namn :)
1DD82148-4298-4017-ABEB-92F354125E13.jpeg
Tack för feedback! Även om det kan se ut så, så är faktiskt trean inte kapad. Det är bara datumfönstret som ligger väldigt nära inpå (och svaret på frågan om det går att dra närmare mitten är dessvärre nej (det är därför många snedställer datumfönstret mellan tex. 4 och 5, eller tar bort en siffra helt)).

Lemania Viggen, Heuer 1550, osv. har alla samma urpsrung som jag tror är Blancpain Aircommand (har för mig att den kom först, men är inte 100% säker). Den största skillnaden mellan Heuer 1550 och Lemania Viggen är utformningen av bezeln. Bandhornen som vi valt är närmare Lemania än Heuer 1550 :)

Det är många som önskar en mindre modell, så det är något jag hoppas vi får utrymme att ta fram till nästa år. Först kommer den serieproducerade versionen av trehandaren (Draken S), klar för leverans till hösten. Sen kommer en ny version av kronografen med SW510-verk som vi hoppas kunna visa upp inom kort.

Hehe, ja namnet är egentligen ett felstavat italieskt efternamn ("Celeghin") :)
 
Har dålig koll på CW men är det så att de börjat spotta ur sig väldigt många modeller på senaste tiden? Tycker jag ser så många vitt skilda CW numera.
Just den här modellen är något år gammal men annars har du rätt i att dom regelbundet släpper otroligt mycket modeller och även mycket varianter på dom samma med olika material och färger.
Kan knappast kallas micromärke längre🙂
 
Tillbaka
Topp