Appel
Basic
Cool klocka!Issey Miyake / Seiko.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool klocka!Issey Miyake / Seiko.
Måhända lite långsökt men inte desto mindre sant. Gjorde ett litet kollage för att visa utvecklingen av designen på Draken. Om man ser på detaljerna i Sinn 104 så ser man att de gjort mer eller mindre detsamma (ett exempel är deras tracking line, som på några av 104rna har streck för 1/4s - helt oanvändbart på en trehandare eftersom den linjen används vid tidtagning med ett 4 Hz-verk).Intressant läsning. Lite långsökt kan jag tycka dock Jag menade det jag skrev som en komplimang inget annat.
Gillar de blåa detaljerna. Dessvärre så är jag inget fan av den kapade 3an samt 22mm bandbredd. Även strl. På 42,5 är lite i största laget (iaf för 3 handaren). Hade även varit skoj om ni utgått från Lemania Viggen som inspiration för chronon iom att den modellen har en historik inom flygvapnet.Måhända lite långsökt men inte desto mindre sant. Gjorde ett litet kollage för att visa utvecklingen av designen på Draken. Om man ser på detaljerna i Sinn 104 så ser man att de gjort mer eller mindre detsamma (ett exempel är deras tracking line, som på några av 104rna har streck för 1/4s - helt oanvändbart på en trehandare eftersom den linjen används vid tidtagning med ett 4 Hz-verk).
Men ja, det tas definitivt som en komplimang
Tack för feedback! Även om det kan se ut så, så är faktiskt trean inte kapad. Det är bara datumfönstret som ligger väldigt nära inpå (och svaret på frågan om det går att dra närmare mitten är dessvärre nej (det är därför många snedställer datumfönstret mellan tex. 4 och 5, eller tar bort en siffra helt)).Gillar de blåa detaljerna. Dessvärre så är jag inget fan av den kapade 3an samt 22mm bandbredd. Även strl. På 42,5 är lite i största laget (iaf för 3 handaren). Hade även varit skoj om ni utgått från Lemania Viggen som inspiration för chronon iom att den modellen har en historik inom flygvapnet.
dock skoj med ett kroatiskt? namn
Man aaanar ett mönster här, men ett schnyggt och stilrent sådantOj! Hur kunde det bli så här?
Jag presenterar denna trio:
Braun väckarur.
Min 20 år gamla Tissot PRC 100
och min sprillans Archimede Outdoor...
Oj! Hur kunde det bli så här?
Jag presenterar denna trio:
Braun väckarur.
Min 20 år gamla Tissot PRC 100
och min sprillans Archimede Outdoor...
Japp 39 mm med extra repskydd på både boett och länk.Är det 39 mm versionen av Archimede?
Går det att få nån rabatt på en sån... hos dom eller nån annanstans?
Japp 39 mm med extra repskydd på både boett och länk.
Annars vet jag inte, jag köpte direkt från Ickler/Archimede utan prut.
Känns att det är kvalitet. Tror detta blir den GADA-klocka jag hoppats på
Japp 39 mm med extra repskydd på både boett och länk.
Annars vet jag inte, jag köpte direkt från Ickler/Archimede utan prut.
Känns att det är kvalitet. Tror detta blir den GADA-klocka jag hoppats på
Den känns inte liten, eller snarare perfekt för min rätt taniga 16,7 cm handled.
Men så brukar jag också föredra vad som idag kanske kallas mindre klockor - 37-39 mm.
Aj då, ja du har nog rätt angånde måtten.Mmm... om man har handled på 18,5 kanske man borde köra på 41an... men den finns inte i vit då istället
Har dålig koll på CW men är det så att de börjat spotta ur sig väldigt många modeller på senaste tiden? Tycker jag ser så många vitt skilda CW numera.CW Lympstone är dagens.
GÖTEBORG Tips i all välmening, dra upp bilderna i helstorlek vettja? Roligare att kolla på (tycker jag)Förgräddning, på g!
Verkar som om man har pajat nåt igen.
Den turkosa alltså, vill haaa Stort grattis till nyförvärven, nöjd?Paketöppningsmåndag!
Just den här modellen är något år gammal men annars har du rätt i att dom regelbundet släpper otroligt mycket modeller och även mycket varianter på dom samma med olika material och färger.Har dålig koll på CW men är det så att de börjat spotta ur sig väldigt många modeller på senaste tiden? Tycker jag ser så många vitt skilda CW numera.
Tack!Den turkosa alltså, vill haaa Stort grattis till nyförvärven, nöjd?
Den där är oerhört kompetent! Kan ha frågat förut men är det 40 eller 42 Helsonmillimetrar på den där?Blåser nästan vårvindar idag, fast bara nästan. Gött med ljus i alla fall
Edit: Bah, får verkligen inte till fokusen, får nog återgå till min gamla skördetröska till mobil, allt nytt är inte bäst...
Nej de klassas väl numera som "legacy microbrand"Just den här modellen är något år gammal men annars har du rätt i att dom regelbundet släpper otroligt mycket modeller och även mycket varianter på dom samma med olika material och färger.
Kan knappast kallas micromärke längre
Den är ganska mysig 42an, precis som du säger är det Helsonmillimetrar och inget annat som gällerDen där är oerhört kompetent! Kan ha frågat förut men är det 40 eller 42 Helsonmillimetrar på den där?