• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon! Snöskottning på agendan, fortfarande roligt för en nybliven husägare. Det lär ändras...
20220206_110339.jpg
 
Trodde helt ärligt att jag hamnat i "vad gör du och din osv tråden" 🥳
giphy.gif

Testar kameran i frugans fräcka nya mobil...vet inte riktigt vad jag tycker, fotografen är samma sopa som innan så det är väl där skon klämmer.
Band med s.k "advanced self-gripping system" - kardborrband mao.
uYgpUUx.jpg

tmlEZk9.jpg

Edit: harrejavlar, blev sämre än vad jag trodde. Aja, låt stå :hilarious:
 
Senast ändrad:
Som det skrevs lite om för nån sida sedan, någon som pledgat sig för japanska Namica och dess kickstarter?
Har varit med på ett par kickstarters, och visst, risken med sånt här är ju tydlig, men är också riktigt trögt att vänta så länge på leverans. Just nu har jag en pledge på den lila Neo Tokyo "silver" super early bird, men har ju rätt gott om tid att komma på andra tankar också.
 
Hoppas så många som möjligt hakar på OWGM som drar igång om några veckor, årets happening alla kategorier.
I år samlar vi in pengar till den fina organisationen Maskrosbarn 💛
Är just DU tveksam så tycker jag inte man ska behöva vara det, kööör på ba!
DA39C916-FF49-48DF-9DB0-CD39ACD61714.jpeg

438FE56C-DA75-4F58-8892-6D746EE2535D.jpeg

😂😂😂

Har kört två år, tog mig igenom hela Mars förra året faktiskt men jösses vad tråkigt det var! 😳
 
Som det skrevs lite om för nån sida sedan, någon som pledgat sig för japanska Namica och dess kickstarter?
Har varit med på ett par kickstarters, och visst, risken med sånt här är ju tydlig, men är också riktigt trögt att vänta så länge på leverans. Just nu har jag en pledge på den lila Neo Tokyo "silver" super early bird, men har ju rätt gott om tid att komma på andra tankar också.
Oktober, hjälp! Nä, det funkar bara inte för mig hur mycket jag än gillar klockan i fråga. Hade lätt kört på ditt alternativ Neo Tokyo också, störtskön 🤌🏼
 
DA39C916-FF49-48DF-9DB0-CD39ACD61714.jpeg

438FE56C-DA75-4F58-8892-6D746EE2535D.jpeg

😂😂😂

Har kört två år, tog mig igenom hela Mars förra året faktiskt men jösses vad tråkigt det var! 😳
Ja, du minns säkert vad tveksam jag själv var för några år sen😂
Håller inte med om tråkigt, lite vad man själv gör det till. Tyckte det tråkigaste var att se samma bilder på alla andras klockor fast jag är och andra sidan grymt bra på att kisa med ögonen 😁
 
Oktober, hjälp! Nä, det funkar bara inte för mig hur mycket jag än gillar klockan i fråga. Hade lätt kört på ditt alternativ Neo Tokyo också, störtskön 🤌🏼
Ja, riktigt lång tid. Blir lätt att ens hype försvunnit och har gått vidare till annat. Den blå/vita tycker jag påminner för mycket om nån sommaraktig Squale, den lila setupen har jag inte sett något liknande tidigare.
 
  • Like
Reactions: v0n
Ja, riktigt lång tid. Blir lätt att ens hype försvunnit och har gått vidare till annat. Den blå/vita tycker jag påminner för mycket om nån sommaraktig Squale, den lila setupen har jag inte sett något liknande tidigare.
Har aldrig köpt något via ks så ska inte uttala mig säkert, men oktober är väl ingen garanti heller?
Håller helt med, kul med något man inte sett innan. Tycker indexen på tavlorna var rätt intressanta på Shirahama också, upphöjda utan kromad ram är inte så vanligt 🙂
 
Hoppas så många som möjligt hakar på OWGM som drar igång om några veckor, årets happening alla kategorier.
I år samlar vi in pengar till den fina organisationen Maskrosbarn 💛
Är just DU tveksam så tycker jag inte man ska behöva vara det, kööör på ba!

Anmälan här 👇🏼
Maskrosbarn vill man ju gärna stötta - även om jag har en känsla av att jag kommer att lyckas schabbla till själva owg-biten. Är det bara att skiva upp sig och göra en donation och se glad ut? (Sökte efter regler men är helt uppenbart för dålig för att hitta rätt).

Middagsklocka
C8DC17B2-9442-46F7-9A45-51D449D5EE50.jpeg
 
Maskrosbarn vill man ju gärna stötta - även om jag har en känsla av att jag kommer att lyckas schabbla till själva owg-biten. Är det bara att skiva upp sig och göra en donation och se glad ut? (Sökte efter regler men är helt uppenbart för dålig för att hitta rätt).

Middagsklocka
C8DC17B2-9442-46F7-9A45-51D449D5EE50.jpeg
Så ska det låta!
Du kommer få ett bekräftelsemail efter att du skrivit upp dig på sajten med vidare info, busenkelt. Tillhörande tråd här på KS kommer när spektaklet väl drar igång 🙂
 
Har aldrig köpt något via ks så ska inte uttala mig säkert, men oktober är väl ingen garanti heller?
Håller helt med, kul med något man inte sett innan. Tycker indexen på tavlorna var rätt intressanta på Shirahama också, upphöjda utan kromad ram är inte så vanligt 🙂

Nej just det, det är ingen garanti heller. Sen är det väl deras första släpp också, så ännu fler osäkerheter kring det hela :nailbiting:
 
  • Like
Reactions: v0n
Hoppas så många som möjligt hakar på OWGM som drar igång om några veckor, årets happening alla kategorier.
I år samlar vi in pengar till den fina organisationen Maskrosbarn 💛
Är just DU tveksam så tycker jag inte man ska behöva vara det, kööör på ba!

Anmälan här 👇🏼
Inte intresserad överhuvudtaget tyvärr.
 
Tillbaka
Topp