• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Var lite inne på Vratislavia. Suget efter Bulova lunar har även också återuppstått. Riktigt strapmonster vilket är kul om den ska hänga på en hel månad. Annars hade jag gärna kört typ Squale Matic med blå tavla. Finns många roliga alternativ.
Låter som en stabil plan, bandbyten gör plågan mindre uppenbar 😄
 
Sitter såhär på mig som har drygt 18cm handled. Stor absolut, men inte för stor imo.
IMG20220125130309.jpg

Fan nu blev jag sugen på den gröna 🤔.
 
Nu är ju @JohnMonchard så väldigt ödmjuk så han säger det inte själv, men kika in hans klockor... blir väl inte mkt bättre än så här:
Nämnde inte våra egna då vi inte har en racing-chrono, än. :) Kommer lite nytt i chrono-svängen snart, bla en tuxedo och så håller vår ”variant” av en ”Type XX” på att tillverkas, så det blir spännande.
Sen är där ny firre (gissa vilken) på G, dock inte en chrono, utan en ny modell.
Så går jag i tankar kring sport/GMT/diver, så vi får se vad som kan hända med det!

Och tack för omnämnandet! :)
 
Nämnde inte våra egna då vi inte har en racing-chrono, än. :) Kommer lite nytt i chrono-svängen snart, bla en tuxedo och så håller vår ”variant” av en ”Type XX” på att tillverkas, så det blir spännande.
Sen är där ny firre (gissa vilken) på G, dock inte en chrono, utan en ny modell.
Så går jag i tankar kring sport/GMT/diver, så vi får se vad som kan hända med det!

Och tack för omnämnandet! :)
...läste bara dykare, äntligen! 😂
 
Nämnde inte våra egna då vi inte har en racing-chrono, än. :) Kommer lite nytt i chrono-svängen snart, bla en tuxedo och så håller vår ”variant” av en ”Type XX” på att tillverkas, så det blir spännande.
Sen är där ny firre (gissa vilken) på G, dock inte en chrono, utan en ny modell.
Så går jag i tankar kring sport/GMT/diver, så vi får se vad som kan hända med det!

Och tack för omnämnandet! :)
Roliga nyheter.. blir allt quartz eller även mekaniska urverk?
 
Roliga nyheter.. blir allt quartz eller även mekaniska urverk?
Chronos:arn får samma urverk som vår nuvarande, VK64. Men jag kikar lite på att använda Sellita eller Soprod till en GMT/diver, men det är absolut inget som är bestämt eller klart än. På långa vägar. Mycket som ska klaffa, och prisbilden/konkurrensen blir också en helt annan då.
 
Hur brukar leverans tiden vara med Fedex, nån som har erfarenhet?
Står att en lable gjordes i måndag kl 20, sedan dess är det dött😅 förväntad leverans är fredag men detta känns väldigt optimistisk😬
 
Tillbaka
Topp