• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ett band till en kommande sommar klocka....😍
5ED81603-A15B-44B8-9673-08C3CC1606DA.jpeg
A9F4FEF4-37BF-44A3-A7C1-F45733FFA436.jpeg
1C08C904-2D27-45A5-8950-B025CDE548BB.jpeg
 
Tänker att jag skulle kunna byta ut lite band som är för stora om nån är intresserad. (22mm om annat inte angivs)

Sugen på röda nato/gummi i 18mm alt annat kul i 20mm.

1. Läder från lynx som är sparsamt använt.
2. Zuludiver från royals traps sparsamt använt
3. Gummi från Tid o ting
4. Noname länk har tyvärr inte mätt längden på den men kan lösas! Använt skick.
5. Nato and som är välanvänt
6. 24mm nato oanvänt

DSC_0283~2.JPG
 
@KandreasF Hur gick det, hittade du någon svarttavlad dykare? 🙂 Jag har blivit så jäkla sugen på någon schysst dykare med svart tavla och glossy ceramic bezel...

Jag har fastnat lite för Certina DS men har bara haft precidriven. Automatversionen verkar ha betydligt bättre finish och jag har för mig att det har figurerat ett par stycken här i tråden? 🙂
 
@KandreasF Hur gick det, hittade du någon svarttavlad dykare? 🙂 Jag har blivit så jäkla sugen på någon schysst dykare med svart tavla och glossy ceramic bezel...

Jag har fastnat lite för Certina DS men har bara haft precidriven. Automatversionen verkar ha betydligt bättre finish och jag har för mig att det har figurerat ett par stycken här i tråden? 🙂
Den eviga jakten går vidare. Men ett par intressanta alternativ på senare tid har varit Wards trident (som ju är ju en gammelgädda såklart), kommande Nodus Avalon och mest intressanta Raven Trekker Vintage.


Annars letar jag sport-månfas nu för lite ultimat anakronism. Lutar åt Echo/neutra. Du har inte några bra förslag där?

 
Någon som jämnfört en BB58 med en SM? Tycker man hör hur jäkla bra San Martin homagerna blivit. Vore kul att veta hur bra.
Finns på Youtube :)

Jag har inte jämfört head-to-head. Men har haft båda (BB41 S/G). SM har ju inte suck mot Tudor såklart, men sett till vad man får för pengen är SM grymma.

Om man bortser från att man kan förlora vänner och inte ses som en "äkta" klockentusiast. Så är SM helt ok.
 
Finns på Youtube :)

Jag har inte jämfört head-to-head. Men har haft båda (BB41 S/G). SM har ju inte suck mot Tudor såklart, men sett till vad man får för pengen är SM grymma.

Om man bortser från att man kan förlora vänner och inte ses som en "äkta" klockentusiast. Så är SM helt ok.
Mina vänner som anser sig vara ”klockentusiaster” fnyser åt allt som inte är Rolex, Omega eller Breitling. Det är också de enda tillverkare de känner till. Gångreserv vet de inte heller vad det är.
 
Tillbaka
Topp