• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Axios Pathfinder får pryda handleden idag
00AA2174-88ED-45A5-984B-EDCECE157D5C.jpeg
 
Är sugen på en stilren silver eller helst vit GADA eller möjligen lite finare modell, med länk... datum är krav och väldigt gärna quartz.

Funderar på dessa 3... vad tror ni?

conquest.jpg ds2.jpg ds8.png


DS-8an har jag nog mer eller mindre strukit iofs då urtavlan blir så stor... ni ser ju själva på bilden, dubbelt så stor som de övriga 🤣
Av de tre skulle jag välja mitten-Certinan.
 
den jag är mest inne på också... lokala urisen har den i lager, får ta å testa den.

21 mm mellan luggarna dock... då vill det till att länken är bekväm.
Egentligen borde 19/21 mm luggar förbjudas eller så borde det finnas en lag på att alla band/länktillverkare var tvungna att även ha dessa bredder på alla sina modeller :)
Inget som kommer hända men jag kan väl få drömma?😴
 
Någon som har erfarenhet av Heimdallrs SRP777 Turtle i titan? Jag klickade hem en för att stoppa i lite delar jag har liggande. Tänkte köpa en Seiko först men eftersom jag i stort sett bara kommer använda boetten och urverket kändes det kul att köra titan, och dessutom mycket billigare. Lär väl ta lite tid innan den letar sig hela vägen från Kina till min brevlåda, men vi får väl se. :)
 
Jag har roat mig med att flukta på andra äventyr i den horologiska djungeln ett tag.
Nu kände jag att det var dags för mig att våga mig på språnget in sagda djungel - jag har alltså klickat ”köp” på ett par klockor.
Jag är säker på att Ni har åsikter om resultaten - Hit me! Jag gråter i smyg och blir bättre o smartare över tiden😁.
Här första försöket på en klocka som jag tror att jag gillar:
E6880B66-1679-4848-9110-F707CDC0D694.jpeg
 
Jag har roat mig med att flukta på andra äventyr i den horologiska djungeln ett tag.
Nu kände jag att det var dags för mig att våga mig på språnget in sagda djungel - jag har alltså klickat ”köp” på ett par klockor.
Jag är säker på att Ni har åsikter om resultaten - Hit me! Jag gråter i smyg och blir bättre o smartare över tiden😁.
Här första försöket på en klocka som jag tror att jag gillar:
E6880B66-1679-4848-9110-F707CDC0D694.jpeg

hum... nästan så jag tror att du trollar nu?
Vincero är som att köpa en Gant ungefär... men Gant låtsas iaf. inte att dom är klockentusiaster.
 
Är sugen på en stilren silver eller helst vit GADA eller möjligen lite finare modell, med länk... datum är krav och väldigt gärna quartz.

Funderar på dessa 3... vad tror ni?

conquest.jpg ds2.jpg ds8.png


DS-8an har jag nog mer eller mindre strukit iofs då urtavlan blir så stor... ni ser ju själva på bilden, dubbelt så stor som de övriga 🤣
DS-2an, helt klart. Snyggare datumplacering och i överlag en bättre look än Longines (som jag för övrigt aldrig förstått charmen med)
 
Jag har roat mig med att flukta på andra äventyr i den horologiska djungeln ett tag.
Nu kände jag att det var dags för mig att våga mig på språnget in sagda djungel - jag har alltså klickat ”köp” på ett par klockor.
Jag är säker på att Ni har åsikter om resultaten - Hit me! Jag gråter i smyg och blir bättre o smartare över tiden😁.
Här första försöket på en klocka som jag tror att jag gillar:
E6880B66-1679-4848-9110-F707CDC0D694.jpeg
Jag känner bara till Vincero från deras irriterande och lama reklam ifrån Youtube. Men med det sagt så ska du köpa de klockor som du tror att du kommer att gilla.
Själv började mitt intresse med Triwa. Har tre stycken som fortfarande finns med i rotationen, mer eller mindre! :)
 
Senast ändrad:
hum... nästan så jag tror att du trollar nu?
Vincero är som att köpa en Gant ungefär... men Gant låtsas iaf. inte att dom är klockentusiaster.
Ajdå, precis det jag var rädd för... :banghead:

Ok! Jag behöver mer tid för att lära mig vad som är ok och vad som är anus i billighets-djungeln. Jag har en Aragorn Divemaster 42 NH36 på ingång . Är det lika illa med den som för Vincero.

I övrigt, så är sitter Vinceron bra på armen, ser ok ut (i mitt tycke), skönt armband, och är lätt och behaglig.
MEN, jag önskar att jag frågat innan jag "slog till"... det här var första o sista gången jag visar att jag har en Vincero dock.
 
Ajdå, precis det jag var rädd för... :banghead:

Ok! Jag behöver mer tid för att lära mig vad som är ok och vad som är anus i billighets-djungeln. Jag har en Aragorn Divemaster 42 NH36 på ingång . Är det lika illa med den som för Vincero.

I övrigt, så är sitter Vinceron bra på armen, ser ok ut (i mitt tycke), skönt armband, och är lätt och behaglig.
MEN, jag önskar att jag frågat innan jag "slog till"... det här var första o sista gången jag visar att jag har en Vincero dock.

Aragon är bättre 👍
 
Ajdå, precis det jag var rädd för... :banghead:

Ok! Jag behöver mer tid för att lära mig vad som är ok och vad som är anus i billighets-djungeln. Jag har en Aragorn Divemaster 42 NH36 på ingång . Är det lika illa med den som för Vincero.

I övrigt, så är sitter Vinceron bra på armen, ser ok ut (i mitt tycke), skönt armband, och är lätt och behaglig.
MEN, jag önskar att jag frågat innan jag "slog till"... det här var första o sista gången jag visar att jag har en Vincero dock.
Gillar man klockan så är det inget att skämmas för. Dock så är det så att Vincero är kända för taskig kvalitet kontra pris, ful marknadsföring och dålig kundtjänst. Det är några litauer tror jag som försöker sig på att göra en DW. Om du letar efter en specifik klocka men inte vet vilken modell så är denna tråden ett utmärkt ställe att dela med sig av sina önskemål och du kommer att få mängder av skoj förslag ;)

Välkommen hit förresten :)
 
Just för tillfället (senaste dagarna) så tittar jag på en Steeldive "Captain Willard", med svart urtavla.
Den ger nog lite hurrarop i denna tråden helt klart :) Det är dock en sk. Hommage av en gammal Seiko som var med i filmen Apocalypse Now... Men det vet du säkert :) Hommager är något som delat forumet i två sedan början och generellt då får man ta ganska mycket spott och spä när man visar upp en sådan klocka i andra trådar här på forumet där mentaliteten att om man inte har råd med originalet så har man ingen rätt att bära klockan. Trist men sant :p Det är dock en klocka som verkar ge väldigt bra valuta för pengarna :)
 
Jag har roat mig med att flukta på andra äventyr i den horologiska djungeln ett tag.
Nu kände jag att det var dags för mig att våga mig på språnget in sagda djungel - jag har alltså klickat ”köp” på ett par klockor.
Jag är säker på att Ni har åsikter om resultaten - Hit me! Jag gråter i smyg och blir bättre o smartare över tiden😁.
Här första försöket på en klocka som jag tror att jag gillar:
E6880B66-1679-4848-9110-F707CDC0D694.jpeg
Välkommen till träsket... jag menar den underbara klockvärlden! :)
Den som primärt ska ha en åsikt om klockorna du har på handleden är du själv, gillar du Vincero, kör på! Sen kommer folk alltid ha åsikter och tycka att du gör rätt eller fel, det hör till, det är ju ett diskussionsforum med fria tyglar.

Vi har alla börjat vår klockresa från noll, sen har alla olika förutsättningar när det kommer till hur mkt man kan lägga på denna bottenlösa hobby, men en sak som alltid är gratis och som alltid trumfar dyra inköp är; kunskap. Så just det som @FreakyLeo belyser är guld att komma till forumet med, här kan man ta del av en stor bank av samlad kunskap!
Det man ska komma ihåg också är att du kan ha precis lika roligt med en diver för 3000kr på handleden som med en för 100k. Ibland roligare.
 
Välkommen till träsket... jag menar den underbara klockvärlden! :)
Den som primärt ska ha en åsikt om klockorna du har på handleden är du själv, gillar du Vincero, kör på! Sen kommer folk alltid ha åsikter och tycka att du gör rätt eller fel, det hör till, det är ju ett diskussionsforum med fria tyglar.

Vi har alla börjat vår klockresa från noll, sen har alla olika förutsättningar när det kommer till hur mkt man kan lägga på denna bottenlösa hobby, men en sak som alltid är gratis och som alltid trumfar dyra inköp är; kunskap. Så just det som @FreakyLeo belyser är guld att komma till forumet med, här kan man ta del av en stor bank av samlad kunskap!
Det kan ska komma ihåg också är att du kan ha precis lika roligt med en diver för 3000kr på handleden som med en för 100k.

instämmer till 100 % med @JohnMonchard

@Baconlover
Ursäkta om min första kommentar om Vincero verkade lite dryg...
Bara hatar dom för att de ska köra sin värdelösa reklam på alla youtubekanaler jag följer
 
Ajdå, precis det jag var rädd för... :banghead:

Ok! Jag behöver mer tid för att lära mig vad som är ok och vad som är anus i billighets-djungeln. Jag har en Aragorn Divemaster 42 NH36 på ingång . Är det lika illa med den som för Vincero.

I övrigt, så är sitter Vinceron bra på armen, ser ok ut (i mitt tycke), skönt armband, och är lätt och behaglig.
MEN, jag önskar att jag frågat innan jag "slog till"... det här var första o sista gången jag visar att jag har en Vincero dock.
Grattis till att du hittat en klocka du gillar och välkommen till den ändlösa och stundtals något obegripliga världen som är klockor (säger jag som är väldigt grön själv).
Kul att du hittat till KS och dessutom en av de bästa trådarna på forumet 🙂👍
 
Den ger nog lite hurrarop i denna tråden helt klart :) Det är dock en sk. Hommage av en gammal Seiko som var med i filmen Apocalypse Now... Men det vet du säkert :) Hommager är något som delat forumet i två sedan början och generellt då får man ta ganska mycket spott och spä när man visar upp en sådan klocka i andra trådar här på forumet där mentaliteten att om man inte har råd med originalet så har man ingen rätt att bära klockan. Trist men sant :p Det är dock en klocka som verkar ge väldigt bra valuta för pengarna :)
Tackf för återkoppling om min fundering (om köp). Jag är som de flesta (gissar jag) att helst vill jag äga orginalen av klockorna, men jag har inte råd och vill ändå känna hur den sitter på armen, hur det känns att kolla vad tiden är( titta på klockan flera gånger under dagen).
Captain Willard klockan har jag undersökt på nätet. Reviewer, uppackningar, jämförelser mm - det verkar indeed vara en prisvärd Homage-klocka.

Sedan förstår jag också att vissa personer inte gillar kopior eller Homage-klockor - men alla är vi olika. Så länge man är ärligt med att det är en kopia/homage är jag ok med det, men det är som sagt min personliga åsikt.
 
Tillbaka
Topp