• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Zelos i dag!

835B383A-37C7-49DB-B055-ED1014F4C6BC.jpeg

Haha mitt missbruk bekostas till stor del av sommarjobbsintäkter så det är helt klart planen!
Är väl bara att bita i det sura äpplet således.

En annan tanke! Varför finns inga bra armbandsur för vårdpersonal?
Beror väl på :) Min bättre hälft har den goda smaken att köra både nytt och vintage, Breitling och Tissot. Som beater gillar hon Seiko, Timex och Swatch.

Ah, coolt! Jag vet inte hur alla gör men just definitionen av gilt betyder bara att det ska vara ett tunt lager guldfärg för att kunna kalla det gilt.
Beror helt på hur anal man är. Inte helt korrekt benämning att kalla ett guldtryck gilt. Gilt innefattar tekniken man använder. Enligt den gamla definitionen kan gilt även vara silvertext, bara den är pålagd som ett blank metallager. Dvs man ytbelägger då tavelplattan och sedan trycker man att förutom just gilt-texten/trycket.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gilding

Beror helt på hur anal man är. Inte helt korrekt benämning att kalla ett guldtryck gilt. Gilt innefattar tekniken man använder. Enligt den gamla definitionen kan gilt även vara silvertext, bara den är pålagd som ett blank metallager. Dvs man ytbelägger då tavelplattan och sedan trycker man att förutom just gilt-texten/trycket.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gilding
Ja, jo visst. I klocksammanhang är det mest guldfärg men precis som du säger så sammanfattar ordet egentligen allt som görs med den tekniken.

Ja, jo visst. I klocksammanhang är det mest guldfärg men precis som du säger så sammanfattar ordet egentligen allt som görs med den tekniken.
Är väl mest vintagenördar med en fetisch för tokdyra sportrollar som brinner för detta.

Däremot lite tråkigt när begrepp blir urvattnade, Tex radium-lysmassa, porslinstavlor, gilt och worldtimers osv.

Nytt från Richard LeGrand, modellen Atlanticus. Spontant ser det sobert ut, likt tidigare modell(er). Gillar däremot inte att loggan gått från att vara helt utskriven till att bli en förkortning. Det tar bort i princip hela värdet i varumärket enligt mig.

upload_2019-5-8_15-32-19.png

Aaaaah, du menar så...

Det är ju helt sant, varför finns inte det för?
Jag har suttit och kill-tänkt på det en stund och kommit fram till följande:
1. De behöver vara i ett material som lätt kan desinfekteras och som inte tar stryk av typ 20 alkoholingnidningar om dagen.
2. De behöver gissningsvis även designas på ett sätt helt utan utrymmen där smuts och bakterier kan ta sig in.
Låter som en rätt tråkig och ful klocka redan där haha

Nya CW Trident GMT, anar Tudor BB vibbar :D
c65-41agm1-s0kb0-b0_fr_1.jpg
c65-41agm1-s0kb0-b0_macro3_2.jpg
c65-41agm1-s0kb0-b0_macro6_1.jpg
c65-41agm1-s0kb0-b0_macro_1.jpg
Riktigt läcker.:hungry: Hade pepsin funnits med den blåa tavlan hade jag nog varit tvungen att öppna plånboken...
Är väl bara att mejla och fråga om de kan fixa det. Jag kan göra det åt dig. ;):D
Nej för f-n!:stop: Är egentligen glad att de inte fick till den bästa kombon. Fatta vad pengar jag sparar!:D
Ja, det där gick ju sisdär.:rolleyes: Nu sitter man här med en CW Pepsi trots allt...och det känns inte dumt...inte dumt alls...:) (Men, visst, med en mörkblå tavla kunde denna varit den mest perfekta klocka jag stött på!)
cw.jpg

Ja, det där gick ju sisdär.:rolleyes: Nu sitter man här med en CW Pepsi trots allt...och det känns inte dumt...inte dumt alls...:) (Men, visst, med en mörkblå tavla kunde denna varit den mest perfekta klocka jag stött på!)
cw.jpg
Grattis till den :). Mycket trevlig.
Det där med den perfekta klockan är en hägring. Innan man har den så javisst, men när den sitter på och efter ett tag så finns alltid något som är mer perfekt. Njut du av skönheten du har :).

cw.jpg
Grattis där! Vad mäter den? Får massor av erbjudande av CW på mailen :)

Ser ju kanon ut. Grattis!
Tack!:)
Grattis till den :). Mycket trevlig.
Det där med den perfekta klockan är en hägring. Innan man har den så javisst, men när den sitter på och efter ett tag så finns alltid något som är mer perfekt. Njut du av skönheten du har :).
Helt riktigt. Ska njuta!:) Tack!
Stort grattis. Jag är sjukligt avundsjuk :)
Tackar.:) Jag hade nog också varit sjukt avundsjuk på mig om jag inte hade varit jag just nu!;)
Grattis där! Vad mäter den? Får massor av erbjudande av CW på mailen :)
Tackar, tackar.:) 41 mm. Dessutom inte en tjockis, har inte mätt, men den ska nog smita under skjortmanschetten...

Tack!:)

Helt riktigt. Ska njuta!:) Tack!

Tackar.:) Jag hade nog också varit sjukt avundsjuk på mig om jag inte hade varit jag just nu!;)

Tackar, tackar.:) 41 mm. Dessutom inte en tjockis, har inte mätt, men den ska nog smita under skjortmanschetten...
Bra storlek! Kostar den skjortan?
Jag har span på Bell&Ross runda gmt men det är jävla pris på den. Också 41mm.
BE9B4551-EBE2-4E19-9C69-841DDD066029.jpeg

Tillbaka
Topp