Den finns på riktigt alltså?
Jag kan ärligt säga att jag varit lite skeptisk senaste 2 åren.
Stort grattis och skönt att du tycker det var värt väntan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den finns på riktigt alltså?
Brutalt snygg! Stort grattis igen! En riktig kanonklocka!Stort tack till alla önskar jag gjort en mer strukturerad unboxing med sektioner av öppningen. Men dessvärre skar jag mig mitt i allt
Allt gott bjuder på några sista innan schlaffen, ska bli kul att äntligen få hänga med er i klubben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Är t-shirten också avsedd för ändamålet, paketöppningen?Stort tack till alla önskar jag gjort en mer strukturerad unboxing med sektioner av öppningen. Men dessvärre skar jag mig mitt i allt
Allt gott bjuder på några sista innan schlaffen, ska bli kul att äntligen få hänga med er i klubben![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Satan vad bra den är. Jag antar att det är riktig gilt? Som typ är mässing med någon lack på?The gold and the beautiful andra dagen![]()
Ser fantastisk ut! Ska bli kul att se den i solljus.The gold and the beautiful andra dagen![]()
Satan vad bra den är. Jag antar att det är riktig gilt? Som typ är mässing med någon lack på?
Ser fantastisk ut! Ska bli kul att se den i solljus.![]()
Lite Smiths såhär på morgonen blir man alltid glad av.
![]()
Tack så mycket!Den var trevlig!
Jag tänker på hur Rolex gjorde sin gilt på 50/60-tal: http://www.5513mattedial.com/5512/Definitionen av gilt
![]()
Ah, coolt! Jag vet inte hur alla gör men just definitionen av gilt betyder bara att det ska vara ett tunt lager guldfärg för att kunna kalla det gilt.Jag tänker på hur Rolex gjorde sin gilt på 50/60-tal: http://www.5513mattedial.com/5512/
"
he manner in which these gilt-gloss dials were produced is very interesting. While some dial manufacturers might paint the text on the colored surface of the dial, those making the dials for the Rolex Submariner and the GMT did so in a way that the gold colored text and features are in relief or below the surface instead of on top. These gold aspects of the dial are actually the brass dial plate and lie underneath a coat of black glossy paint. On top of the black layer of paint, a clear coat of lacquer was then applied . In the case of the very early gilt-gloss dials, it was not uncommon to have lines of silver colored text in addition to the gold colored text. The silver colored text was applied on top of the final clear lacquer coat. Finally, the luminous material that allowed the watch to be read in the dark was applied. The more radioactive radium used for the dial and hands in the 1950s to make them glow was swapped for the less radioactive tritium in the early 1960s.
![]()
The way these dials have aged is at the heart of why these watches are so favored by vintage Rolex collectors"
Jag tror typ alla tillverkare, speciellt micros, gör med ett tunt lager av guldfärg. Men rolex gjorde ett på ett sjukt coolt sätt back in the days. Så vore kul om MKII gjorde det medAh, coolt! Jag vet inte hur alla gör men just definitionen av gilt betyder bara att det ska vara ett tunt lager guldfärg för att kunna kalla det gilt.
Säger man inte förgyllt på svenska?Definitionen av gilt
![]()
Coke:n var inte helt fel1 Juni börjar leveranserna av Yema Navygraf och då kör pre-order på Yema Superman Bronze igång. Nåsta klocka efter det verkar bli en Superman GMT och den tycker jag verkar vara en höjdare
![]()
![]()
![]()
Och den är ju ännu bättre i dagsljusThe gold and the beautiful andra dagen![]()
Jo precisSäger man inte förgyllt på svenska?
Jag gillar modellen över lag då den är trogen sin originaldesign från 1963. Jag röstade dock på två andra färgkombos, tyckte att dem dressade upp klockan lite istället för dem lite mer sportiga coke/pepsi/batman alternativenCoke:n var inte helt fel![]()
Ja!! GMT´n ser fantastik ut! Ha-begär deluxe1 Juni börjar leveranserna av Yema Navygraf och då kör pre-order på Yema Superman Bronze igång. Nåsta klocka efter det verkar bli en Superman GMT och den tycker jag verkar vara en höjdare
![]()
![]()
![]()
Coke och svart var top!!Jag gillar modellen över lag då den är trogen sin originaldesign från 1963. Jag röstade dock på två andra färgkombos, tyckte att dem dressade upp klockan lite istället för dem lite mer sportiga coke/pepsi/batman alternativenTror inte att jag sett en brun/svart eller en vinröd GMT innan. Den vinröda verkar ju dessutom få lite "gilt" också
![]()
![]()
Känner samma sak, men som tur är så lär det inte bli pre-order förrens tills hösten så man har ju lite tid på sig att sparaJa!! GMT´n ser fantastik ut! Ha-begär deluxe![]()