• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Håll i hatten boys and girls. Min svarta Spinnaker blir den som får lämna. Kan för tusan inte ha två nästan identiska (tycker frun :D). I stort sett som ny.
Utlovar ett oslagbart förmånligt (riktigt billigt) pris till microbröder som är sugna :). Skicka pm vid intresse.

Senast ändrad:
Två bättre bilder...
2E495B31-D1CF-4DD0-B50A-1D0EBED8BA96.jpeg
AE0A00BB-E3FF-446F-8F97-4BF6ACF5B829.jpeg

Håll i hatten boys and girls. Min svarta Spinnaker blir den som får lämna. Kan för tusan inte ha två nästan identiska (tycker frun :D). I stort sett som ny.
Utlovar ett oslagbart förmånligt pris till microbröder som är sugna :). Skicka pm vid intresse.
Du verkar ha en förstående fru, min tycker att alla mina klockor är fula inklusive min gula Seaforth samt min GG i bifogad bild.
image.jpg
Speciellt fula är mina plastklockor (läs G-Shocks). :banghead:

Jag tänker påstå redan nu att det som komma skall kommer vara det mest efterlängtade inlägget i denna tråds historia!
Öppna bärsen nu ;)

Äntligen. Gör nu en post med tung paketöppning. :):cool:

Wow grattis!! Äntligen. Spännande!!

Får jag be om största möjliga tystnad, vilket tålamod! Stort grattis. Får se nu då...

Fan så grymt! Som vi har längtat :D
Älskar också att du gör en grej av det! Köper amerikansk öl endast för en paketöppning ! :)

Stort grattis! Ska bli fantastiskt kul att följa. Ta det lugnt med ölen bara så du inte fumlar och tappar pjäsen i klinkergolvet det första du gör :D.
Usch, hemsk tanke.

Haha, äntligen. Grattis. Nästan 3,5 års väntan.

Inte varit så insatt i vad detta är men det låter spännande! :D Ska bli kul o se.

Kära klockvänner tack för den initiala responsen! Lovar inte göra er besvikna är själv absurdt taggad men måste få valparna i kojjan, sen jäklar!! Har i förebyggande syfte dragit på mig F91w efter sportar Turtle i 2 veckor :) Återkommer strax :cigar:
FF16974F-C635-47AF-8F9B-46518A05D665.jpeg

Såja! Bilderna fixade! :D
Första intrycket är slående, jag är imho gammal WIS och detta är ett gediget arbete lätt värt de 20 pappen man lagt in.

Japp för de olärda, detta är en absolut ”hommage” till 6245 men man måste läsa på MKII innan för att fatta grejen. Jag är sjukt glad att jag hoppade på detta, 1200 dagar och under den tiden blev det väldigt klart att snubben som driver detta är en true WIS. Det ka.n inte bli bättre för en nörd som mig om man söker något utanför boxen. Men givetvis måste man först plöjt ”must try” innan man fattar. Det tar tid, man måste ha respekt för de olärda.

Kan starkt rekommendera MKII benchcrafted och antagligen även ready line, detta var skit kul!!!

Såja! Bilderna fixade! :D
Första intrycket är slående, jag är imho gammal WIS och detta är ett gediget arbete lätt värt de 20 pappen man lagt in.

Japp för de olärda, detta är en absolut ”hommage” till 6245 men man måste läsa på MKII innan för att fatta grejen. Jag är sjukt glad att jag hoppade på detta, 1200 dagar och under den tiden blev det väldigt klart att snubben som driver detta är en true WIS. Det ka.n inte bli bättre för en nörd som mig om man söker något utanför boxen. Men givetvis måste man först plöjt ”must try” innan man fattar. Det tar tid, man måste ha respekt för de olärda.

Kan starkt rekommendera MKII benchcrafted och antagligen även ready line, detta var skit kul!!!
Så grymt, nu känns det bra va, att äntligen få ha den på handleden. Det är du onekligen värd efter den väntetiden. Ditt tålamod är exemplariskt
Stort grattis!

Tack alla! Det är faktiskt skitkul att det äntligen blev av, hyser stor respekt till mannen bakom projektet en true WIS!

Lite Specs:
Case Width: 39.20 mm

Case Length: 47.96 mm

Case Thickness: 14.50 mm

Lug Width: 20.00 mm

Weight: 80 Grams

Crystal: Double domed sapphire crystal, with anti-reflective coating on interior surface only

Luminous: SuperLumiNova BGW9

Movement: Swiss Made automatic 2893-2 by ETA SA

Water Resistance: 20 ATMs (200 meters)

Case Finish: Satin finished 316L stainless steel

Other

• – White and black date dials

• – Double gasket screw-down crown

• – Natural rubber strap or Solid-end piece bracelet

• –Drilled through lugs
399 tillverkade!

Tack alla! Det är faktiskt skitkul att det äntligen blev av, hyser stor respekt till mannen bakom projektet en true WIS!

Lite Specs:
Case Width: 39.20 mm

Case Length: 47.96 mm

Case Thickness: 14.50 mm

Lug Width: 20.00 mm

Weight: 80 Grams

Crystal: Double domed sapphire crystal, with anti-reflective coating on interior surface only

Luminous: SuperLumiNova BGW9

Movement: Swiss Made automatic 2893-2 by ETA SA

Water Resistance: 20 ATMs (200 meters)

Case Finish: Satin finished 316L stainless steel

Other

• – White and black date dials

• – Double gasket screw-down crown

• – Natural rubber strap or Solid-end piece bracelet

• –Drilled through lugs
399 tillverkade!
Stort tack för energin du la på att visa upp den.
Riktigt snygg och lycka till.

Tillbaka
Topp