• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Väl nere i Dubrovnik. Är så oförskämt förtjust i Seaforthen.
1FCA2B82-EE55-4F0D-A6F4-EB9C2E006E38.jpeg
Bandet?

Nth barracuda vintage black? :)

original.jpg
En riktigt cool sak med NTH är att deras tavla är äkta gilt
"What is a “gilt-relief” dial, and what makes it different?
In modern dials, the dial plate is coated with a base layer of color. Then the hours, minutes and all dial text are printed on top of that base layer.

With a gilt-relief dial, that glossy, enamel-black base layer is negative-printed, meaning it’s printed with gaps in it, and those gaps expose the gold shine of the dial plate underneath, creating the dial text, logo, hour markers and minute track. The lume plots for the hour indices are then applied directly on top of the exposed dial."

Det som dock gör mig tveksam är att det är snowflake-visare :( Man vill inte gärna modda klockan det första man gör (kostar ändå 600 pund)
Gilt_Relief_Dial_large.jpg

En riktigt cool sak med NTH är att deras tavla är äkta gilt
"What is a “gilt-relief” dial, and what makes it different?
In modern dials, the dial plate is coated with a base layer of color. Then the hours, minutes and all dial text are printed on top of that base layer.

With a gilt-relief dial, that glossy, enamel-black base layer is negative-printed, meaning it’s printed with gaps in it, and those gaps expose the gold shine of the dial plate underneath, creating the dial text, logo, hour markers and minute track. The lume plots for the hour indices are then applied directly on top of the exposed dial."

Det som dock gör mig tveksam är att det är snowflake-visare :( Man vill inte gärna modda klockan det första man gör (kostar ändå 600 pund)
Gilt_Relief_Dial_large.jpg
Ändå lite kul, undra om det finns bra macrobilder på detta?

Bull shark fick ett MN idag.
Vet dock inte om jag gillar att spännet hamnade på sidan.
DB784174-BE81-4F64-996D-EAD9F2E6E976.jpeg
2267F8B4-56CC-41C4-811A-6B3E7B9314CC.jpeg
9D72BD8A-53CF-4B68-AB11-0DD9478FC633.jpeg
Grym färgkombo, man!! Förstår dock spännet på sidan där - en avvägning tror ja där bandet antingen är lite längre, spännet hamnar lite på sidan men den är enkel att ta av/på, eller kortare där spännet hamnar perfekt i mitten men bandet är såååå svårt att få av och på.
I vilket fall, jag diggart!

Tillbaka
Topp