Bandet?Väl nere i Dubrovnik. Är så oförskämt förtjust i Seaforthen.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bandet?Väl nere i Dubrovnik. Är så oförskämt förtjust i Seaforthen.
![]()
Canvas köpt av @Feskarn - det är det jag haft på typ 95% av tiden. Har provat att bära den på ett ljusbeige canvas också men återkommer hela tiden till detta.Bandet?
Tack, man!!Den där är fin!
Denna är så schysst!Supernöjd med min Oceanographer.
![]()
![]()
Nth barracuda vintage black?
![]()
Spana in Dagaz Diamondback.
![]()
Tack för alla sjukt bra tips. Forumet och framförallt denna tråden visar sig som vanligt från sin bästa sida. Ska spana in alla förslag
Nice dags!Fungerar även utmärkt som soffmysklocka samt till brottningsmatcherna som föranledde myset
![]()
En riktigt cool sak med NTH är att deras tavla är äkta giltNth barracuda vintage black?
![]()
Ser bra utJusterad nu efter handleden! 42mm på 16,5cm handled, tycker den sitter bra ändå?
![]()
Har också 16,5cm handled. Sitter perfekt!Justerad nu efter handleden! 42mm på 16,5cm handled, tycker den sitter bra ändå?
![]()
Ser bra ut, fin SqualeJusterad nu efter handleden! 42mm på 16,5cm handled, tycker den sitter bra ändå?
![]()
Finns en blåSer bra ut, fin Squale
Hoppas på fler färgvariationer av den. Kommer det en blå måste jag köpa en![]()
Ah, trådvinnarenFinns en blå![]()
![]()
![]()
Fattig, bara tre visare på den.Finns en blå![]()
![]()
![]()
Fattig, bara tre visare på den.![]()
Ändå lite kul, undra om det finns bra macrobilder på detta?En riktigt cool sak med NTH är att deras tavla är äkta gilt
"What is a “gilt-relief” dial, and what makes it different?
In modern dials, the dial plate is coated with a base layer of color. Then the hours, minutes and all dial text are printed on top of that base layer.
With a gilt-relief dial, that glossy, enamel-black base layer is negative-printed, meaning it’s printed with gaps in it, and those gaps expose the gold shine of the dial plate underneath, creating the dial text, logo, hour markers and minute track. The lume plots for the hour indices are then applied directly on top of the exposed dial."
Det som dock gör mig tveksam är att det är snowflake-visareMan vill inte gärna modda klockan det första man gör (kostar ändå 600 pund)
![]()
Ser bra ut, tycker jag. Ligger i de regionerna också. Funkar för mej tack vare begränsad l2l (49mm) och vinkling på bandhornen.Justerad nu efter handleden! 42mm på 16,5cm handled, tycker den sitter bra ändå?
![]()
Grym färgkombo, man!! Förstår dock spännet på sidan där - en avvägning tror ja där bandet antingen är lite längre, spännet hamnar lite på sidan men den är enkel att ta av/på, eller kortare där spännet hamnar perfekt i mitten men bandet är såååå svårt att få av och på.Bull shark fick ett MN idag.
Vet dock inte om jag gillar att spännet hamnade på sidan.
![]()
![]()
![]()
Man blir aldrig repetitiv med fina klockorDag 2! Ska göra mitt bästa för att inte bli för repetitiv
![]()