• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Klockornas storlek är väl ett evigt ämne i klass med byxornas längd tänker jag. För egen del så tycker jag det är rätt trevligt att variera; min gamla renoverade Wasa-dinka mäter bara 36 och min G-shock 50+, och jag gillar båda skarpt! :D Beror på dagsformen mm vilken det blir.
Ja tänk den som har den lyxen.. en annan kan inte ha lug-to-lug över 46 mm utan att det hänger utanför :banghead::p

Lumeshot och Roulettedatum :cigar:
FBB8D360-A72B-4C6C-8190-0A7237119BD4.jpeg

Open nine
9699F2FF-9F02-439B-B5FE-AEA90A07B4F7.jpeg

Klockan är 06:03 i Tokyo :)
09B21034-609E-4AD7-AAB2-BEE78CAFEFE7.jpeg

Bilagor

• Screenshot_20190510-075834.jpg
    Screenshot_20190510-075834.jpg
    109.2 KB · Visningar: 11
Senast ändrad:
Screenshot_20190510-075834.jpg

Maen Skymaster 38
38mm/12.9 mm ink hesalitglaset
20mm bandbredd
ETA 2894-2
800€ ink VAT
5 varianter/tavelfärger:
Svart, panda, inv panda, blåvit, gråröd

1 sep sparkstart

https://www.maenwatches.com/pages/skymaster

black.PNG
Det är en väldigt, väldigt snygg klocka. En av de allra snyggaste klockorna som kommit ut på Sparkstartaren på länge. Men så är det också en rak avbildning av Omega Speedmaster FOIS, om än med möjligheten att få en 12h-bezel och att subtavlorna är annorlunda.

Det är en väldigt, väldigt snygg klocka. En av de allra snyggaste klockorna som kommit ut på Sparkstartaren på länge. Men så är det också en rak avbildning av Omega Speedmaster FOIS, om än med möjligheten att få en 12h-bezel och att subtavlorna är annorlunda.
Tycker de verkar gjort bra jobb med visare och index, kika på close-ups på deras site.

Men, svårt prisläge för dem gissar jag.. ser mest framför mig att vissa kronografsamlare hoppar på den där. De som bara vill ha en krono i lådan har jag svårt att se varför de skulle välja denna för 800 europa-pengar istf att vänta tills klockkontot växt till en speedmaster av något slag.

Tycker de verkar gjort bra jobb med visare och index, kika på close-ups på deras site.

Men, svårt prisläge för dem gissar jag.. ser mest framför mig att vissa kronografsamlare hoppar på den där. De som bara vill ha en krono i lådan har jag svårt att se varför de skulle välja denna för 800 europa-pengar istf att vänta tills klockkontot växt till en speedmaster av något slag.
Absolut, de har gjort ett jättebra jobb! Det är en kanonsnygg klocka och jag kanske inte var helt rättvis. Det är i detaljerna det skiljer och jag hade absolut kunnat tänka mig en. Kanske en panda med 12h-bezel någon gång.

Bytte bort gummit mot ett kanvasband i sandfärg. Grymt nöjd med kombinationen!
Har totalt kärat ner mig i denna klocka.

Får byta till gummit när det är dags för vattenäventyr i sommar igen.

69A33071-8284-46C8-88F9-4728E201C669.jpeg
Snygg kombo. Låt canvasbandet sitta på även till badet. Blir bara ännu bättre med lite sol och saltvatten :)

Visst är det härligt när man plockar lite inspiration från här och där :). Går utan tvekan att skriva inlägg och jämföra i stort sett allt som vi visar i denna tråden. Mycket vet vi redan dock men det kvittar helt och hållet.
Tycker faktiskt det är rätt fantasilöst, men ett enkelt sätt att ta fram och sälja en produkt. Finns en anledning till att Autaviamodellerna sköt i höjden prismässigt även om de faktisk har fallit tillbaka en del igen. Förstår inte vad du menar med andra delen av ditt inlägg.

Tillbaka
Topp