• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens 😊
20220411_144524.jpg
 
Snyggt! Jag jagar den gröna! Hur upplever du den på armen? Jag har läst (sett på Youtube) att den inte är så lätt, utan väger typ 130g.
Det stämmer, skillnaden i vikt mellan stål- och titanversionerna av Mako är mindre än man kan tro. I mitt fall väger titan 118 g och stål 158 g för samma antal länkar.
Upplevda skillnaden är att titan är mer välbalanserad, inte lika topptung (relativt sett), och att den "försvinner" mer på armen vilket jag gissar har med temperatur att göra. Jag tycker generellt att titan känns mindre kall/varm på handleden än stål, föredrar helt klart titanversionen.
 
Blev det något svar? Jag hittar inget. Av någon anledning får jag upp reklam för dessa och tycker de är supersnygga. Men jag kan inte avgöra om det är kvalitet.
De nämner ju inte om urverket vad jag kan se. Bara att det är automatiskt. Hittar inget om hur mycket det avviker per dygn etc heller. Ett automtiskt som ligger inom +-30s per dygn är ju ingen dyrgrip. Skall vi gissa ett Seiko NH35 eller NH36 sitter i? Ie de är ju ung prisade som Seikos med de verken i? Typ.
 
Trots att du skiljdes från din Catalina (till min förtjusning) får jag ändå tillstå att du har mycket bra smak i övrigt.. så jäkla läcker den där!
Vad kallas färgkombon?
Tack för dom upplyftande orden och vi har nog lite lika smak då😄
Färgkombon kallas inte oväntat "chocolate". Tycker även "Light Blue" varianten är för jäkla läcker och något man skulle vilja komplettera med.
 
Tack för dom upplyftande orden och vi har nog lite lika smak då😄
Färgkombon kallas inte oväntat "chocolate". Tycker även "Light Blue" varianten är för jäkla läcker och något man skulle vilja komplettera med.
Det tror jag nog att vi har 😊 jag vet inte varför men jag tänker på pumpa när jag ser den färgen. Förstår såklart choklad men varför inte apelsinkrokant då, hade ju varit mer korrekt 😂
 
De nämner ju inte om urverket vad jag kan se. Bara att det är automatiskt. Hittar inget om hur mycket det avviker per dygn etc heller. Ett automtiskt som ligger inom +-30s per dygn är ju ingen dyrgrip. Skall vi gissa ett Seiko NH35 eller NH36 sitter i? Ie de är ju ung prisade som Seikos med de verken i? Typ.
På hemsidan (old smith @90-002) står det
  • Citizen Miyota Japanese Movement, Cal.8215

övriga ser ut att vara kvarts.
 
Tillbaka
Topp