• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har du någon uppfattning om denna är värd dubbla priset mot Squale osv? Ser ju fin ut och verkar bra när man läser om den😀
Jag har aldrig ägt eller ens provat en Squale så en direkt jämförelse mellan dessa två tidmätare kan jag inte göra. Jag har däremot ägt en Rolex Gmt Master 2 (ref 16710) och tja… frågan är väl hur skall jag uttrycka mig på bästa sätt här.

Av det man ser och kan känna (som sagt, inget sagt om urverket) så ligger Ginault i mitt tycke inte alls hästlängder efter Rolex.

Men fråga fler Ginault ägare här inne, det är det bästa råd jag kan ge dig.

Kolla på detta långa (men ingående) klipp.


Lycka till 🤞
 
Senast ändrad:
Måste säga att jag är imponerad över Seiko 5ans stabila verk i denna klocka hittills.
DC0C8625-87A8-437B-90CF-D1C09D65D803.jpeg
A697A0C2-A92B-4A15-B51A-5E18306A0708.png
 
Det vågar jag inte ge mig in på tyvärr då jag bara ägt första varianten. @Schned har en ORII har jag för mig :)

En munsbit mellan måltiderna.
Billy's med chili och oregano samt OR2.

DSC08821 (1).jpg

DSC08820.jpg


Det är samma boett och tavla på OR1 och OR2.

Ginaults eget verk på OR1 och SW200 eller ETA 2824 på OR2.

På sista batchen av OR2 fick man välja på double dome utan AR som på OR1 eller nya flat sapphire med AR.

Tror även det är enbart alu insert på OR1 och enbart keramisk på sista batchen av OR2.

Om jag har förstått rätt så är det dock slut med Ocean Rover för tillfället. Var endast pre-order på sista batchen och den är finito och nu fokuserar Ginault endast på Silent Service klockan som inte är en sub hommage.

Skulle inte förvåna mig om det kommer en OR3 längre fram dock. Känns inte som Silent Service kommer bli en hit.
 
En munsbit mellan måltiderna.
Billy's med chili och oregano samt OR2.

DSC08821 (1).jpg

DSC08820.jpg


Det är samma boett och tavla på OR1 och OR2.

Ginaults eget verk på OR1 och SW200 eller ETA 2824 på OR2.

På sista batchen av OR2 fick man välja på double dome utan AR som på OR1 eller nya flat sapphire med AR.

Tror även det är enbart alu insert på OR1 och enbart keramisk på sista batchen av OR2.

Om jag har förstått rätt så är det dock slut med Ocean Rover för tillfället. Var endast pre-order på sista batchen och den är finito och nu fokuserar Ginault endast på Silent Service klockan som inte är en sub hommage.

Skulle inte förvåna mig om det kommer en OR3 längre fram dock. Känns inte som Silent Service kommer bli en hit.
Varför tror du inte att silent service kan bli en hit? Måste säga att jag gillar den :)
 
Jag har aldrig ägt eller ens provat en Squale så den direkta jämförelsen mellan dessa två tidmätare kan jag inte göra. Jag har däremot ägt en Rolex Gmt Master 2 (ref 16710) och tja… frågan är hur skall jag uttrycka mig på bästa sätt här.
Av det man ser och kan känna (som sagt, inget sagt om urverket) så ligger Ginault i mitt tycke inte alls hästlängder efter Rolex.

Men fråga fler Ginault ägare här inne, det är det bästa råd jag kan ge dig.

Kolla på detta långa (men ingående) klipp.


Lycka till 🤞
stort tack :)
 
Perfekt! Modellen jag har ju 😍
AFFD4FDA-2F0B-49B4-9D1D-0C2E8D66FF67.jpeg
Jag antog att det var den modellen du ville komplettera med länk :) Den passar väldigt bra. Lyfte klockan många snäpp i mina ögon.

Inte billig dock.
 
Börjar inse vad du pratat om så länge. Det är en speciell liten sak helt klart!
Nu blev jag förstås lite nyfiken på varför din var nere i Frankrike?
Det var odistinkta steg/snäpp när man drar ut kronan. Hela första batchen fick erbjudande att skicka till Soprod och få det åtgärdat om man ville. Klockan funkade ju alldeles utmärkt ändå men det kändes lika bra att få det gjort.
 
Inte ofta jag är mållös men hittar faktiskt inga ord just nu. Vilken liten pärla alltså!
MUBBNeH.jpg

lwD48Ce.jpg

fYMq7tL.jpg

Kommentarer om fallossymbolik och mesh undanbedes vänligen men obestämt 😆
Edit: skitbilder men skitsamma

Mesh! Fan måste nästan ta en bildbump för senare tillfällen 😜

Så härligt bli så nöjd med något, har samma känsla på mina två senaste inkomna. Sen kanske det inte håller för alltid men ändå 🤓
 
Tillbaka
Topp