• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sommarkläderna på🏆
0995D615-AB73-4C40-9717-FF0BD3483D53.jpeg
Gilllar!!! Om jag var rik, skulle det lätt ingå en PloProf II i samlingen - men nu är jag inte ens förmögen. Jag är väldigt sugen på en Steeldive i detta utförande. Hur känns den?
Om/när den ska avyttras, så hör gärna av dig :) jag kan förhoppningsvis ställa upp och köpa/ta över den!

///Baconlover!
 
De nämner ju inte om urverket vad jag kan se. Bara att det är automatiskt. Hittar inget om hur mycket det avviker per dygn etc heller. Ett automtiskt som ligger inom +-30s per dygn är ju ingen dyrgrip. Skall vi gissa ett Seiko NH35 eller NH36 sitter i? Ie de är ju ung prisade som Seikos med de verken i? Typ.
Nix det står inget. Om den blir aktuell så mailar jag o frågar. Men jag har köpt två klockor på kort tid så det får vänta lite. Men faktum kvarstår, utseendemässigt gillar jag dessa skarpt.
 
De nämner ju inte om urverket vad jag kan se. Bara att det är automatiskt. Hittar inget om hur mycket det avviker per dygn etc heller. Ett automtiskt som ligger inom +-30s per dygn är ju ingen dyrgrip. Skall vi gissa ett Seiko NH35 eller NH36 sitter i? Ie de är ju ung prisade som Seikos med de verken i? Typ.

Nix det står inget. Om den blir aktuell så mailar jag o frågar. Men jag har köpt två klockor på kort tid så det får vänta lite. Men faktum kvarstår, utseendemässigt gillar jag dessa skarpt.

Screenshot_20220412-104347_Samsung Internet.jpg
 
Gilllar!!! Om jag var rik, skulle det lätt ingå en PloProf II i samlingen - men nu är jag inte ens förmögen. Jag är väldigt sugen på en Steeldive i detta utförande. Hur känns den?
Om/när den ska avyttras, så hör gärna av dig :) jag kan förhoppningsvis ställa upp och köpa/ta över den!

///Baconlover!
Ha ha fint att veta att du är sugen. Den är väldigt lättburen, dock gillar jag större klockor så kanske därför jag känner så. Gillar den nog mest på mesh men ombyte förnöjer😀
 
Har du någon uppfattning om denna är värd dubbla priset mot Squale osv? Ser ju fin ut och verkar bra när man läser om den😀
Kapar lite då jag ägt båda. Ginault spelar i en annan liga kvalitetsmässigt än vad squale gör med sin 1545. Den allra största skillnaden är länken imo där Ginaultlänken är magiskt bra och squales är sämre än vad den borde för priset.
 
Kapar lite då jag ägt båda. Ginault spelar i en annan liga kvalitetsmässigt än vad squale gör med sin 1545. Den allra största skillnaden är länken imo där Ginaultlänken är magiskt bra och squales är sämre än vad den borde för priset.
Tack för kapningen, har haft en Squale och som du säger, länken suger :). Vet du då om det skiljer mycket mellan de "2"? modellerna av Ginault?
 
Tillbaka
Topp