• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det var odistinkta steg/snäpp när man drar ut kronan. Hela första batchen fick erbjudande att skicka till Soprod och få det åtgärdat om man ville. Klockan funkade ju alldeles utmärkt ändå men det kändes lika bra att få det gjort.
Aha, fattar. Har inte märkt nåt särskilt, men bra att veta om 👍🏼
Var Serica bra att ha att göra med rent allmänt?
 
För första gången någonsin fick jag en komplimang för en klocka på jobbet och då var det @v0n's vackra skapelse som satt på armen. 😁 Fick bli den idag också!
DSCF6616.jpg
Alltså den där är ju så cool :cigar: Bara datum fönstret är värt stående ovationer @v0n :cool:
 
Aha, fattar. Har inte märkt nåt särskilt, men bra att veta om 👍🏼
Var Serica bra att ha att göra med rent allmänt?
Alldeles utmärkt det jag har sett. De var väldigt snabba och öppna med när det dök upp kommentarer om att folk hade strul med kronan, tyckte de skötte det snyggt. Jag blev lite orolig att det dröjde några veckor efter jag skickat in min så jag mailade bara för att kolla så att den inte hade kommit på avvägar och fick svar samma dag att det var kollat med Soprod att den fortfarande var kvar i verkstaden.
Det är ju mer eller mindre en one-man operation tror jag dock, inga större volymer de producerar och skickar ut.
 
Alldeles utmärkt det jag har sett. De var väldigt snabba och öppna med när det dök upp kommentarer om att folk hade strul med kronan, tyckte de skötte det snyggt. Jag blev lite orolig att det dröjde några veckor efter jag skickat in min så jag mailade bara för att kolla så att den inte hade kommit på avvägar och fick svar samma dag att det var kollat med Soprod att den fortfarande var kvar i verkstaden.
Det är ju mer eller mindre en one-man operation tror jag dock, inga större volymer de producerar och skickar ut.
Låter bra det. Man får väl ha viss förståelse för den relativt obeprövade kalibern också, barnsjukdomar osv.
Den genuina entusiasmen som ligger bakom var nog det första som slog mig...ingenting verkar vara lämnat åt slumpen 😮
 
Låter bra det. Man får väl ha viss förståelse för den relativt obeprövade kalibern också, barnsjukdomar osv.
Den genuina entusiasmen som ligger bakom var nog det första som slog mig...ingenting verkar vara lämnat åt slumpen 😮
Jahaja, du kör med Soprod nu 👍 bra där, då hoppas jag du blir nöjd. Nu måste jag komma förbi och testa alla godbitar.
Visst är det spännande klockor som kommer från franska landet!
 
  • Love
Reactions: v0n
Jaja jag vet, ääälskar Soprod 😂
Oui, vive la France som du alltid säger! Finns mycket outforskad mark där alltså...
Det är kul att Serica återanvänder och samtidigt vidareutvecklar gamla ideér avseende länkar - de har ju verkligen fått till ett eget stuk på dem de släppt hittills. Funkar bra gör de också. Sidoprofil sa någon förresten?

serica_5303_3.jpg
 
🤩🤩🤩 Calypso II 🤩🤩🤩


33289E79-7CC6-4824-A025-D49F6991E8E9.jpeg
111105FF-215D-42B8-88B5-CFE9C76AD9ED.jpeg
02E9CA5C-DFF7-43F1-9007-30AF7CAECA84.jpeg
54E884C4-78A7-46A3-A6B9-366CC16D4382.jpeg
Segel på en eka ?
 
🤩🤩🤩 Calypso II 🤩🤩🤩


33289E79-7CC6-4824-A025-D49F6991E8E9.jpeg
111105FF-215D-42B8-88B5-CFE9C76AD9ED.jpeg
02E9CA5C-DFF7-43F1-9007-30AF7CAECA84.jpeg
54E884C4-78A7-46A3-A6B9-366CC16D4382.jpeg

tycker bandet ser för smalt ut, i min mening borde det ”bredda ut” efter luggarna för att boetten inte ska ta över helt.
 
Ja....?

Här köpte jag för snart 3 år sedan.:


👍Autocorrect
Ja....?

Här köpte jag för snart 3 år sedan.:


👍
Autocorrect, skulle såklart stå ”vart kan man köpa” men du hajade ändå 😇 tack!
 
Tillbaka
Topp