• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fortsätter med shipwreck-skx 😁

Edit: nackdelen med närbilder är att småsaker kommer fram såsom damm under glaset tex. Det är numera avlägsnat!
DSC_0287.jpg
DSC_0283.jpg
DSC_0288.jpg
 
Senast ändrad:
Glad 🐣! Själv verkar jag få fira skärtorsdag i gamla Bettan vars bromsbelägg plötsligt inte släpper. Tur jag har en ny beater på som nog ska klara av mekandet.
Väntar nu bara på leverans av domkraft, 5-56, fettspruta och hammarjäveln. 🤬🤬
B55E808F-F8D3-428E-BC44-F0477F51A2D6.jpeg
 
Oris på nu, väntar på besked vad det kostar att byta insert och en ev lättare polering/borstning av boetten. Hittade priser på det när den släpptes, gissar det är liiite dyrare nu tyvärr 😅
5564007E-4F6C-47A5-A931-1621FB97F5B2.jpeg

Som denna nedan , mer min smak även om många nog tycker jag gör fel 🙈
3A756219-2390-4362-BECD-02137BAE6956.jpeg
 
Oris på nu, väntar på besked vad det kostar att byta insert och en ev lättare polering/borstning av boetten. Hittade priser på det när den släpptes, gissar det är liiite dyrare nu tyvärr 😅
5564007E-4F6C-47A5-A931-1621FB97F5B2.jpeg

Som denna nedan , mer min smak även om många nog tycker jag gör fel 🙈
3A756219-2390-4362-BECD-02137BAE6956.jpeg
Ja, jag tycker med all respekt du tänker tokfel. Ärrade tooldykare är alltid vackrast, klockan har levt som den ska!
Glöm inte att allt blir vintage en vacker dag, vad kommer vara mest eftertraktat då? 😉
 
Ja, jag tycker med all respekt du tänker tokfel. Ärrade tooldykare är alltid vackrast, klockan har levt som den ska!
Glöm inte att allt blir vintage en vacker dag, vad kommer vara mest eftertraktat då? 😉

kanske har du rätt, nytt insert vill jag dock ha men det äldre kvar såklart. Även fast Den är ju härlig som den är ingen tvekan 😊
 
kanske har du rätt, nytt insert vill jag dock ha men det äldre kvar såklart (ombyte förnöjer) men en (väldigt lättare) borstning/polering är mer ev. Den är ju härlig som den är ingen tvekan 😊
Jag har aldrig rätt, bara vet vad jag själv diggar😇
Folk försöker typ forcera fram liknande patina, men det är klart du ska göra vad du själv gillar.
 
Oris på nu, väntar på besked vad det kostar att byta insert och en ev lättare polering/borstning av boetten. Hittade priser på det när den släpptes, gissar det är liiite dyrare nu tyvärr 😅
5564007E-4F6C-47A5-A931-1621FB97F5B2.jpeg

Som denna nedan , mer min smak även om många nog tycker jag gör fel 🙈
3A756219-2390-4362-BECD-02137BAE6956.jpeg
Nej du gör (IMO) rätt 👌🏻
Undertecknad diggar inte gamla slitna vrak som ser ut att falla sönder närsomhelst.
 
Tillbaka
Topp