• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens tillskott, känns dock inte helt rättvist att fota denna pjäs efter @Nilas
C319D0E6-14FE-4845-873B-C1ADF9075400.jpeg

Den sitter fint och inget fel på den bilden heller 🙂👍.

Tack! Ja tunn men jag var överraskad över hur stor den kändes ändå. Tror det är de breda luggarna som gör det. Gillar det röda och att datumskivan är grå👌
Både @HSK och undertecknad hade/har en teori om att bandstifthålen är placerade för långt ut på bandhornen på flera Loriers (märk väl, tEoRi...)
Asfet hursomhelst, saknar den blå jag hade ibland och hade lätt behållit om det inte vore för urverkssnobberiet 🥴
bOZkdbk.jpg

Senast ändrad:
Både @HSK och undertecknad hade/har en teori om att bandstifthålen är placerade för långt ut på bandhornen på flera Loriers (märk väl, tEoRi...)
Asfet hursomhelst, saknar den blå jag hade ibland och hade lätt behållit om det inte vore urverkssnobberiet 🥴
bOZkdbk.jpg
Den blå var fin med! Kan stämma med hålen långt ut. Det är inte lika tokigt som Nomos iaf🙈

Kan stämma med hålen långt ut. Det är inte lika tokigt som Nomos iaf🙈
Har noterat att nån mm hit eller dit kan göra väldans skillnad på hur klockan bärs, det behöver nödvändigtvis inte vara i negativ bemärkelse för alla har ju olika handleder liksom.
Ja, Nomos är nog extremfall, tänker även att Longines får stå på prispallen 😄

Tillbaka
Topp