• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Typ owg med denna nu men brukar ju gå snabbt att hitta något nytt…
3C48A7E7-8E40-4E0C-91F8-58A06A29820E.jpeg

Sjukt bra klocka iaf denna nätta dykare, svårt slå finish på tavla, visare och gummi för den ”lilla” peng jag gav 🤓

Min första reaktion på denna när den släpptes var nja, men inser mer och mer dess storhet. Där de långa visarna och stora kronan gör mkt för looken, stilren!

Ja något fick mig att fastna för den, valde mellan denna eller att köra på en Hamilton Khaki Field auto för tredje gången 🤔. Jag ångrar inte valet, en grymt trevlig pjäs med fin kvalitetskänsla rakt igenom.
Chronometer-certifiering är ju alltid trevligt också, den plussar 1 sek/dygn 🙂.
"Light catcher-boetten" som dom kallar den är ju också väldigt lyckad enligt mig 👍.

PSX_20220504_214653.jpg

Kanske lite väl mycket snodda element i denna nya fransos för min smak, men verkar kul annars. Vet inte om priset är berättigat, men en fågel viskade i örat att det ska vara ett bra bygge.
BCfZm69.jpg

Kanske lite väl mycket snodda element i denna nya fransos för min smak, men verkar kul annars. Vet inte om priset är berättigat, men en fågel viskade i örat att det ska vara ett bra bygge.
BCfZm69.jpg

Den var ju riktigt cool och udda men 25K känns svettigt, då hade jag hellre köpt en sån ZRC som du har.

BCfZm69.jpg

Jag gillade att loggan även återfanns som kl 12 index i vridringen.

Edit: Det kanske inte var loggan, ser jag nu.

Tror det är mycket som är handgjort, top notch materialval osv men det är klart...det är ett helt nytt märke liksom. Kul med satsningen ändå, gillade det andra projektet StarDiver också. Där snackar vi 🛠
Ja, den är säkert kanon men känns osäkert med så mycket för ett okänt märke. Lösningen med datumförstoringen var ju grymt cool i alla fall, den gillade jag!

StarDiver var ju next level, hehe. Jäkligt häftig design och bättre storlek för min klena handled. 😅

Ja, den är säkert kanon men känns osäkert med så mycket för ett okänt märke. Lösningen med datumförstoringen var ju grymt cool i alla fall, den gillade jag!

StarDiver var ju next level, hehe. Jäkligt häftig design och bättre storlek för min klena handled. 😅
Skulle inte förvåna mig om även Mille Mer bärs mindre än min 40mm ZRC som känns som typ 45 haha.
Datumförstoringen var det som fick mig att rycka till också👌🏼

Oj, bärs ZRC så stort? Undrar hur 38mm versionen bärs då, det lär ju vara den som är aktuell för min del om jag ska skaffa en...
Nja, överdrev lite men designen är speciell och går inte riktigt att jämföra med traditionella klockmått om du fattar (det gör du). 38mm, finns det i annat än vintage? 🤔

Tillbaka
Topp