• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kan tänka mig det, designen är ju lite egen. Finns inte i 38mm än men ska komma under året. 👍
PSX_20220505_142255.jpg
Förstår mig inte på länkbitarnas storlek här. Vem behöver så långa länkbitar för att tidmätaren skall sitta snyggt runt handleden ?
André the Giant möjligtvis (R.I.P) men han är ju bortgången sedan många år.

Vackert!
Och PRX:erna, det är 35orna va? Ser dom pytte-pytte-pyttesmå ut?
Japp, det är de små. Jag hade inte tid att prova idag men Bjarni har även ett par exemplar av den äldre (större) modellen i samma skyltfönster och de ser väääääldigt mycket mindre ut när jag mätte lite snabbt med ögonmåttet.

Blir fint att komma hem till far i sommar och äntligen dra på mig PRX’en jag köpte av @Glantzen 😃

Förstår mig inte på länkbitarnas storlek här. Vem behöver så långa länkbitar för att tidmätaren skall sitta snyggt runt handleden ?
André the Giant möjligtvis (R.I.P) men han är ju bortgången sedan många år.
Länkbitarna är formade efter handleden, sitter 10 ggr skönare än traditionella länkar #confirmed.
Sen är första länkbitarna fjäderbelastade för extra go komfort...försök till illustration:
9R1DcTG.jpg

tveqFJQ.jpg

lhVczRi.jpg

Senast ändrad:
Länkbitarna är formade efter handleden, sitter 10 ggr skönare än traditionella länkar #confirmed.
Sen är första länkarna fjäderbelastade för extra go komfort...försök till illustration:
9R1DcTG.jpg

tveqFJQ.jpg

lhVczRi.jpg
Tackar tackar… tackar tackar…
Jag ser nu att den allra första länkbiten i själva verket är en kort en. Missade glipan helt… Borde ha gått till specsavers 😆

Jahopp, fick precis reda på vad det var för dag idag, vill helst få den infon härifrån men men...
Ska @Nikk behöva rycka in igen eller är @MaBr tillbaks i matchen?

Aja, vare sig intellektuell bokhög eller finbärs i glas, men säger skål ändå och önskar alla en go fredag! 🥳
cfj4vkh.jpg

Jahopp, fick precis reda på vad det var för dag idag, vill helst få den infon härifrån men men...
Ska @Nikk behöva rycka in igen eller är @MaBr tillbaks i matchen?

Aja, vare sig intellektuell bokhög eller finbärs i glas, men säger skål ändå och önskar alla en go fredag! 🥳
cfj4vkh.jpg
Jag har fredagsöl i alla fall, räknas det..? 😬 Sjukt bra klocka och underlägg du har där! 😍😘
PSX_20220506_161712.jpg

Tillbaka
Topp