• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Details :) och för er som missat den roliga anknytningen till varför den fått namnet Zenobia.

A56A4C83-DA2C-40B1-813E-D683717A7A23.jpeg
3F52CB4D-B052-4509-83D0-A8B8FFC58F1A.jpeg
E8BF7548-9681-45E4-BB20-48C149692D26.jpeg
40C28D25-F762-4912-A3D9-DC49BE54ED05.jpeg

Gott folk!

När jag gjorde det lilla misstaget att skriva mitt inlägg ett tio (eller tjugotal?) inlägg tillbaka och ens våga EN EN GÅNG ifrågasätta hur tråden är upplagd, ja, då insåg jag till slut hur märklig den här gemenskapen egentligen är. Det är ju rätt uppenbart att jag ställde en fråga för mycket, och flera av de som varit här väldigt länge gick igång och markerade. Jag har blivit kallad både det ena och det andra nu i kväll (Asperger? - Nej, jag har inte diagnosen. Tack för komplimangen ändå) Arga Emoticons från enskilda användare? - check på den! Beska kommentarer (fattar han ingenting?!) - check på den. Nu när jag skriver detta förväntar jag mig naturligtvis meddelanden som påpekar min dumhet och hur otroligt korkat mitt inlägg var.

En får bocka och buga och tacka för det chandobla bemötandet.
Till skillnad från många andra i denna digitala värld erkänner jag gärna att jag blev ledsen över bemötandet. Möjligheterna till missförstånd och tolkningar är oändliga. Allt vi skriver tolkas. Eller misstolkas. En klantig formulering, en felaktig fråga, ja, då händer det saker.
Om man brakar på med sådant inlägg här så kanske man inte ska vara så jävla känslig att man måste skriva ut om traumat efter?

Vet inte om denna varit uppe tidigare. Vad tycker ni om corniche senaste släpp?
  • Case Size: 39 mm x 11 mm.
  • Bezel: Polished stainless Steel
  • Waterproof: 100 meters (10 ATM)
  • Dial: Grande Bleu ceramic dial
  • Crystal: Sapphire with dual anti-reflective coating
  • Bracelet: Brushed and polished 316L stainless steel
  • Clasp: Folding mechanism for ultimate comfort and ease-of-use
  • Movement: Seiko NH35A Automatic.
  • Pris 6595kr
4C7BDF51-51E0-4223-BBF1-67BB383F5B99.jpeg
8150FA4F-9BB7-4A48-A2E2-B191B32D5965.jpeg
Ser jättebra ut på bild. Jag köpte dock en Corniche ifjol för att ge bort men skillnaden i kvalitetskänsla mellan bilder och verklig produkt var lite brysk tyckte jag. Jag skulle vilja se och känna på denna innan jag slog till.

Lilla mikroregnbågen nu i dessa mellotider.
Inte så att jag är progressiv och modern på något sett,
men jag kan leva med att andra är det.

Finns dubbletter av många färgar men det saknas indigo och violett som fick ersättas med vitt och svart. Det får väl symbolisera mig (och eventuella andra) daterade gubbar

IMG20220512193542__01__01.jpg

Lilla mikroregnbågen nu i dessa mellotider.
Inte så att jag är progressiv och modern på något sett,
men jag kan leva med att andra är det.

Finns dubbletter av många färgar men det saknas indigo och violett som fick ersättas med vitt och svart. Det får väl symbolisera mig (och eventuella andra) daterade gubbar

IMG20220512193542__01__01.jpg
Maticen! 😍

Tillbaka
Topp