Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ursäkta, va ää klockan!?
Fasen så sugen på en Yema eller NTH va..
![]()
Feeeeeeet! Villhöver en omedelbart!Blev att testa en sådan här. Första tt och GMT. (Hur funkar det förresten?)Får läsa på lite känner jag
Trevlig fortsatt fredag![]()
![]()
Riktigt finFeeeeeeet! Villhöver en omedelbart!
Ser fantastiskt ut! Har du doppat dig än?Godmorgon![]()
![]()
![]()
Ja jäklar. Klart udda fågel, men samtidigt lite fräck.Snart 9.
![]()
Snygg Outdoor, måste vara någon custom-grej med den orangea sekundvisaren?Jag gillar inte billiga krafs- å parfymklockor (vem gör det?) men inte heller klockor som känns ohemult dyra utan att ge mig mervärde utöver prestigenamnet.
Sen attraherar ju vissa klockmärken en inte heller, av ofta oklar anledning...
Själv har jag aldrig tilltalats av Seiko - och kan inte säga varför egentligen.
Men, så fick jag se deras Prospex Solar Diver med 38,5mm boett.
Dang! Där satt den! Proportionerna känns helt rätt. Och storleken - gillar
ytterst sällan klockor över 39mm, åtminstone inte på min handled.
Seiko sne569 upplevs dessutom som skönt "ingången" med sitt blek-grå-blå bezel.
Magkänslan talade och jag slog till för ett bra nypris à 4 500 kr.
Dyrt för en quartz? Näe, inte när den nu tickar många boxar: Safir, 200 meter, "solblekt" bezel och tavla som skiftar i gråsvart.
Och +/- 15 spm duger bra för mig.
Jag var just ute efter en vardagsklocka med klassiskt lugn look, ett ur att lita på som komplement till automat.
Lustigt hur denna klocka ger ett lite blingigt intryck trots att det bara är ringen under bezeln och själva kantlinjen på boetten som är polerad.
Men det beror nog på att min Archimede är borstad hel och hållen.
Seikon bygger ju som quartzdykare inte heller så högt med sina 10,6 mm, även om den känns rätt klossig i förhållande till min Archimede Outdoor.
Vilken den ju objektivt sett inte är.
Men man vänjer sig, det gör man ju allt som oftast när magkänslan styrt en rätt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja där är den, nog min förra![]()
Dom är bra, lite suddiga bara?!![]()
Ser att du har bandet åt andra hållet. Är det skönare/bättre?Lördagskaffet ja! Myser med Superman på MN-strap. Väntar på liknande bra släpp från Yema eller annan mikro med färgglad tavla. Hoppas närmast på Serica…
![]()
Varför har du åt andra hållet då, är det skönare/bättre?Ser att du har bandet åt andra hållet. Är det skönare/bättre?
Edit: det är jag som har åt andra hållet![]()
![]()
![]()
Ingår som standardval: vit, röd eller orange visareSnygg Outdoor, måste vara någon custom-grej med den orangea sekundvisaren?
haha, ingen aning. Råkade bli fel när jag monterade på senaste klockan. Konstigt nog så var det skönare (tror jag)Varför har du åt andra hållet då, är det skönare/bättre?![]()
Ribbed for his pleasure.haha, ingen aning. Råkade bli fel när jag monterade på senaste klockan. Konstigt nog så var det skönare (tror jag)![]()
Skulle jag ha åt andra hållet skulle jag nog ALDRIG få i den j-a hakenhaha, ingen aning. Råkade bli fel när jag monterade på senaste klockan. Konstigt nog så var det skönare (tror jag)![]()