Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fortf nöjd med outdoor?Jag gillar inte billiga krafs- å parfymklockor (vem gör det?) men inte heller klockor som känns ohemult dyra utan att ge mig mervärde utöver prestigenamnet.
Sen attraherar ju vissa klockmärken en inte heller, av ofta oklar anledning...
Själv har jag aldrig tilltalats av Seiko - och kan inte säga varför egentligen.
Men, så fick jag se deras Prospex Solar Diver med 38,5mm boett.
Dang! Där satt den! Proportionerna känns helt rätt. Och storleken - gillar
ytterst sällan klockor över 39mm, åtminstone inte på min handled.
Seiko sne569 upplevs dessutom som skönt "ingången" med sitt blek-grå-blå bezel.
Magkänslan talade och jag slog till för ett bra nypris à 4 500 kr.
Dyrt för en quartz? Näe, inte när den nu tickar många boxar: Safir, 200 meter, "solblekt" bezel och tavla som skiftar i gråsvart.
Och +/- 15 spm duger dock för mig.
Jag var just ute efter en vardagsklocka med klassiskt lugn look, ett ur att lita på som komplement till automat.
Lustigt hur denna klocka ger ett lite blingigt intryck trots att det bara är ringen under bezeln och själva kantlinjen på boetten som är polerad.
Men det beror nog på att min Archimede är borstad hel och hållen.
Seikon bygger ju som quartzdykare inte heller så högt med sina 10,6 mm, även om den känns rätt klossig i förhållande till min Archimede Outdoor.
Vilken den ju objektivt sett inte är.
Men man vänjer sig, det gör man ju allt som oftast när magkänslan styrt en rätt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Fan saknar verkligen min. Men har man en sambo utan smak och med stark vilja så har manBlev att testa en sådan här. Första tt och GMT. (Hur funkar det förresten?)Får läsa på lite känner jag
Trevlig fortsatt fredag![]()
![]()
Mecaquartz?Nyfiken på om någon köpt nya DH?
![]()
Vad tycker du om den? Såg att det är nysläpp snart. Typ i morgon…Var nog ingen prototyp jag fick?
![]()
Ja absolut. Och superbekväm att bära.Fortf nöjd med outdoor?
Yes Quartz.Mecaquartz?
Kan du bjussa på lite fler bilder på den där?Var nog ingen prototyp jag fick?
![]()
Vanlig quartz då, inte seikos mecaquartz som satt i 1962 modellen. men såg nu att den saknar den smått onödiga 24h subdialenYes Quartz.
Har varit sugen på att slå till men 18mm bandbredd har gjort att jag tvekat. Tycker det ser för smalt ut. 20mm hade varit en no-brainer på den modellen.Hittat på Uhrforum;
![]()
Poseidon - E.C.Andersson Watch Co
Durability & Usability 2.4mm thick sapphire crystal – shockproof, scratchproof and anti-reflective inside. The steel edge of the bezel is machined into rugged teeth with a .5mm overhang to ensure easy grip even if you’re wearing thick gloves. The photo models wrist size is: 6.5” / 16.5 cm...www.ecandersson.com
![]()
Tycker den är mycket bra på alla sätt, perfekt storlek, härligt retro och bra kvalitet.Vad tycker du om den? Såg att det är nysläpp snart. Typ i morgon…
AbsolutKan du bjussa på lite fler bilder på den där?
Tusen tack! Har spanat lite på den tidigare. Det verkar släppas nya i morgon och den finns i flera fina färgkombinationer.Tycker den är mycket bra på alla sätt, perfekt storlek, härligt retro och bra kvalitet.
Absolut
![]()
![]()
![]()
![]()
Inga problemTusen tack! Har spanat lite på den tidigare. Det verkar släppas nya i morgon och den finns i flera fina färgkombinationer.![]()
Inga problem
Rekommenderar denna men den med slät ring är också riktigt fin. Observera bara att länken saknar spänne och mikrojustering och inga halvlänkar finns så det är lite ”hit or miss” där.
Snygg! Fler bilder på den?