• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag kollar Lyxfällan av någon anledning. Räknar vi Turtle som affordabel?
8E296A3C-A1F8-4333-AAE2-6D419E058594.jpeg

Lite sent kanske, men tack för bra bilder framförallt föredömligt med bilder från alla sidor.

också förlåt för att jag kanske ökar ångesten att den är på lång-spa...
Ingen orsak 🙂
Äh, det är lugnt. Fått indikation på att den blir klar i veckan, hade tydligen blivit nån kommunikationsmiss mellan Serica och Soprod.

Lyssnar på Tour de France plattan och funderar över hur jag på bästa och billigaste sätt skall kunna ta mig till denna simhall på södra delen av landet 😃

98C0892C-DDBC-42B6-859D-1F0D57FF68DA.jpeg

8AB838C3-BCA4-426E-BFFC-17BFEB14448F.jpeg

BC16716C-99DC-4B88-8D5A-B5435695B131.jpeg

DFCDF5B5-D925-44FF-BD70-4DF86903924B.jpeg
Simhall var väl att ta i men såg galet mysigt ut! Hyrbil kanske kan vara värt det för att få den avbockad från bucketlisten?

Idag saknar jag frallan, ångrar att jag ens skickade iväg den pga det smålöjliga problemet som jag förmodligen hade kunnat fixa själv 🙁
2JA8sBn.jpg

Ja det gör du rätt i! Hur går tankarna så här en dag senare, värt väntan osv osv...och den är väl svart, eller? 🙈
Well.. väntan suger ju liksom alltid.. Men olika recensioner man läst och sett på utube mm under väntetiden har bara spätt på känslan av att den nog blir en hit! Och nu ett dygn senare.. kan jag bara hålla med! Riktigt snygg! Finishen riktigt bra och att de lyckats se till att allt de vita är samma vit.. imponerande! Kommer nog även se väldigt bra ut på ett vitt tropic t ex. Det blå skiftar från blått till nästan svart beroende på hur ljuset träffar den. Sandwich dial med riklig lume, och snyggt inramat datumfönster. Genomtänkt!
Ehh... den är blå f ö.. 😁 💙

Well.. väntan suger ju liksom alltid.. Men olika recensioner man läst och sett på utube mm under väntetiden har bara spätt på känslan av att den nog blir en hit! Och nu ett dygn senare.. kan jag bara hålla med! Riktigt snygg! Finishen riktigt bra och att de lyckats se till att allt de vita är samma vit.. imponerande! Kommer nog även se väldigt bra ut på ett vitt tropic t ex. Det blå skiftar från blått till nästan svart beroende på hur ljuset träffar den. Sandwich dial med riklig lume, och snyggt inramat datumfönster. Genomtänkt!
Ehh... den är blå f ö.. 😁 💙
Snyggt, tänker att du har tidigare modeller också så du om någon borde veta vad du snackar om 😄
Länken som det surrats om en del på förhand är bra också?

Snyggt, tänker att du har tidigare modeller också så du om någon borde veta vad du snackar om 😄
Länken som det surrats om en del på förhand är bra också?
Hade ju bråttom o få på klockan igår, så jag hann inte justera länken utan satte på gummit direkt. 😁 Länken ser bra ut. "Hårt" utseende, men kändes mjuk och bra på handleden. Smidigt med snabbfäste, så inga verktyg för att byta till gummi! Ett plus oxo på att länken verkade lång. Behöver nog ta bort flera länkar trots min 21cm handleder. Måste även säga att mina andra Tusenö har bra finish. Med Shellbacken har de lyckats än bättre och mer egen designmässigt.

Nice! Får man fråga hur du sålde? Och vad använde du för frakt?
Sålde via C24, dom ligger ute för så sjuka pengar så jag la mig en bit under det. Egentligen nöjd med klockan men för 5000kr kan man hitta annat 🙈 frakten visade sig va lite strulig då jag använde postnord. Värdefrakt upp till 10tkr är ej spårbar (till USA, inom Sverige är den det vad jag förstår) vilket är ett krav för c24 som betalar ut när paketet är levererat. Så jag valde spårbartpaket och chansa på att det inte skulle försvinna.

Härligt! Vad är siktet inställt på härnäst? :)
Oj! Jag kör inte med sikte så mycket. Skjuter från höften och kör mest med hagel 😂 jag har en del modeller jag fastnat för 🙈 Unimatic U1, Squale 1521 PVD, wempe iron walker är gullig. Doxa Sub300, Tornek Rayville är väl omöjlig så de kan man väl glömma antar jag. Sen är jag förtjust i Cartier Santos Medium men den är inte så micro, annat än till storleken då.

Tillbaka
Topp