• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

GW-5000 är knappast mikro men man behöver inte ruinerna sig för att införskaffa sig ett ex.

20220530_112410.jpg

Plånkan är endast tillverkad i ett exemplar iallafall.... ✌️

GW-5000 är knappast mikro men man behöver inte ruinerna sig för att införskaffa sig ett ex.

20220530_112410.jpg

Plånkan är endast tillverkad i ett exemplar iallafall.... ✌️
Såvida man inte gör som jag och köper sin första NOS för 2000 kr för 5 år sen och sen säljer den efter nåt år och köper en ny förra året från Japan för 3700 kr inkl moms och skit. :/ :( Nu kan jag inte sälja den. Kanske lika bra. ;)

4F7A63D7-9964-42A2-9CC3-A8BCD88F8CBB.jpeg

Såvida man inte gör som jag och köper sin första NOS för 2000 kr för 5 år sen och sen säljer den efter nåt år och köper en ny förra året från Japan för 3700 kr inkl moms och skit. :/ :( Nu kan jag inte sälja den. Kanske lika bra. ;)

4F7A63D7-9964-42A2-9CC3-A8BCD88F8CBB.jpeg

Alla verkar vi ha någon eller några vi släppt iväg för billigt och varit "tvungna" att ersätta för dyrt. 😂

Den ska du såklart behålla, svårslagen 👌

Är det den uppdaterade varianten med 3495modulen du har nu då?

Alla verkar vi ha någon eller några vi släppt iväg för billigt och varit "tvungna" att ersätta för dyrt. 😂

Den ska du såklart behålla, svårslagen 👌

Är det den uppdaterade varianten med 3495modulen du har nu då?
Det är den vanliga 3159 som i GW5610. Finns det en uppdaterad version? :( Teppich!

(Jag har köpt om flera klockor dyrare, jag ligger fett back på denna hobby, men det får man räkna med om man inte har råd att spekulera på rollar, och har en del tur)

Det är den vanliga 3159 som i GW5610. Finns det en uppdaterad version? :( Teppich!

(Jag har köpt om flera klockor dyrare, jag ligger fett back på denna hobby, men det får man räkna med om man inte har råd att spekulera på rollar, och har en del tur)

Den väsentliga som skiljer är som jag förstår att 3495 har ett par tidszoner till och att man kan ha 5 st sådana sparade gentemot 1 på den förra och så är belysningen vitare och det går att välja att det ska lysa i 1,5 eller 3 sekunder där den äldre bara lyser i 1,5.

Jag har också 3159an 🙂

Tillbaka
Topp