• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vi spammar på lite med vintage, affordable när det begav sig 76, jag köpte den Nos, sved lite, men så cool med 70 talare, trevlig kväll tråden…
2D08E35B-AEB2-4E7B-935D-8A1F97320C84.jpeg
Nice!

En sån här kanske?

DSCF8546-1.jpg

Finns även i andra färger.
Blått:
Christopher-Ward-C65-Trident-Diver-Automatic-1.jpg
Har haft 2-3 CW, kanske dags för en omgång till ändå 👍
Jag är otroligt nöjd med min HVD Spectre diver som borde träffa in dina önskemål hyfsat åtminstone.
IMG20220429143601.jpg
Tack, inte koll på HVD!
De skulle haft ett par tråkigare monokroma alternativ för mig, i övrigt riktigt fina. Kupade glaset ser ju tokbra ut!
HVD, HTD? STD? Tack, kollar!
Mitt bidrag, March Lab Belza
1-March_LAB_Belza_test_photos_prix_poids_dispo_montre_de_plongee_pour_surfeur.jpg

DELMA har ett par varianter: Commodore och Santiago
Delma_Commodore_Auto_41701_690_6_031.jpg
Delma_Santiago_Commodore_Auto_41701.690.6.041-1.jpg
Delma_Santiago_Auto_Gents_41701_560_6_034.jpg

Nytt för mig, arigato 🙏

Gokväll! Letar tips, hilfe bitte mikrotråden?

Screenshot_20220606-200504.jpg

En vanlig tråkdykare med få/inga krusiduller. Liknande BB58 eller sub-variant, gärna av ganska hög kvalité.

Måste ha
  • borstad oysterstyle-länk
  • helst alu-insert, ej keramiskt
  • ej mercedes- eller snowflake-visare
  • stort plus om märket inte har designkopior i sitt övriga modellutbud. Jag är glad för er som kör på det spåret, fler klockor att välja mellan är bara bra. Men det funkar inte för mig tyvärr!

Har kikat på det mesta vid det här laget tycker jag men inte hittat något som klickar: Glycine, Traska, Monta, Maen, Seiko likt skx031 eller spdXXX, Steinhart, Squale, Scurfa, egentligen alla märken på Gnonom, och många fler. Alla vanliga "klockmäster"-märken likt Tissot och Certina såklart. Helson.

Hade scurfa diver one haft en vettig länk hade den varit perfekt!

Det MÅSTE finnas något ovanligare märke jag missat. Kan ni skjuta lite långskott som inte hör till de vanliga alternativen? TACK!
Zelos har många att välja på

Här är några som passerat hos mig
011DD121-0666-489F-A0CA-33B1DF02805D.jpeg

Har haft 2-3 CW, kanske dags för en omgång till ändå 👍

Tack, inte koll på HVD!

De skulle haft ett par tråkigare monokroma alternativ för mig, i övrigt riktigt fina. Kupade glaset ser ju tokbra ut!

HVD, HTD? STD? Tack, kollar!

Nytt för mig, arigato 🙏
Tycker scurfas länk är toppen! Vad är det ogillar?

Mitt bidrag, March Lab Belza
1-March_LAB_Belza_test_photos_prix_poids_dispo_montre_de_plongee_pour_surfeur.jpg
18 lök för en klocka med miyota 8215 under huven 😱
Hjälp, vad är det jag missar?

Edit: haha lökigaste hittepåhistorian ever också, vafaen 😂 ...okej, inte för mig mao, scrolla vidare din surmupp (jag alltså)

Gårdagens, samma som nu, orka fota stup i kvarten
qzrvM8a.jpg

9I41YmL.jpg

Senast ändrad:
18 lök för en klocka med miyota 8215 under huven 😱
Hjälp, vad är det jag missar?

Edit: haha lökigaste hittepåhistorian ever också, vafaen 😂 ...okej, inte för mig mao, scrolla vidare din surmupp (jag alltså)

Gårdagens, samma som nu, orka fota stup i kvarten
qzrvM8a.jpg

9I41YmL.jpg
March-Lab är inget för mig heller men den tickade ju boxar :) Verket är kanske doppat i ost och sedan rengjort med en träpinne av artisaner.

• Like
Reactions: v0n
Funderar på att köpa en maranez (doxa homage) men kan inte bestämma mig för gul eller orangeo_O HJÄLP!

Screenshot_20220607-145847.jpg

Den ser helt ok ut, särskilt låset ser bra ut!

Men empiriska undersökningar har visat att femdelade länkar inte stannar kvar i min klocklåda, de försvinner ut i ett svart hål som leder till KS Säljesavd.
Vill du testa den skönaste länken som finns så kan jag rekommendera ZRC Grands Fonds, helt annan liga än allt annat.
Du kan kolla din egen tråd om snabbjusteringar och dylikt om du är nyfiken 😉
(har säkert lagt upp en miljard bilder redan så ska inte tråka ut er andra med fler)

mvh / också-en-som-nästan-provat-allt

Screenshot_20220607-145847.jpg

Den ser helt ok ut, särskilt låset ser bra ut!

Men empiriska undersökningar har visat att femdelade länkar inte stannar kvar i min klocklåda, de försvinner ut i ett svart hål som leder till KS Säljesavd.
Förstår! Den gamla länken med snabbjustering var super. I övrigt håller jag med. Föredrar oyster. 😱

Tillbaka
Topp