• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trevlig kväll 😎
IMG_20220608_170237.jpg

äsch, jag köpte den blå som kombinerad födelsedagspresent/julklapp. Så kan det gå ...

Edit: kom på att jag ska till Kanarieö i nov så detta blir bra :) snygg på beachen dessutom
Serica-5303-3-blue-plackshot-squarre-1.jpg
Jag tyckte inte att den såg så mycket ut för världen från början men begäret stegrar. Ja ja, nu är det ju ändå för sent. Bra så! :)

han verkar Inte klok nånstans den där trollkarlen
4wx0mLc.jpg

Förresten, har du haft nån sån här Swatch Scuba med djupmätare nångång? Var nära att nypa en bara för att testa, ser gubbfräna ut...
51195294640_2b14facbf0_o.jpg
Nej jag har bara haft några av den första varianten från 90-talet, Scuba 200, och någon hiskelig modern Scuba som var stor som en snusdosa ungefär. Ingen med djupmätare. Tycker de ser kul ut dock! Hur fungerar djupmätaren? Är det rör i kanten av glaset som det brukade vara innan de elektroniska kom?

Nej jag har bara haft några av den första varianten från 90-talet, Scuba 200, och någon hiskelig modern Scuba som var stor som en snusdosa ungefär. Ingen med djupmätare. Tycker de ser kul ut dock! Hur fungerar djupmätaren? Är det rör i kanten av glaset som det brukade vara innan de elektroniska kom?
Tror den här också har snusdosestorleken så kanske halvsexigt så sett.
Djupmätaren sätts igång när man trycker på en knapp, båda visarna skall enligt uppgift då spinna runt till noll (kl7). Timvisaren stannar sedan på djupaste punkten man varit på, och minutvisaren fungerar som själva mätaren, fiffigt!

Djupmätaren sätts igång när man trycker på en knapp, båda visarna skall enligt uppgift då spinna runt till noll (kl7). Timvisaren stannar sedan på djupaste punkten man varit på, och minutvisaren fungerar som själva mätaren, fiffigt!
Betyder detta att jag kan skicka min dotters casio till dig och att du får den att sluta pipa hela tiden?

• Wow
Reactions: v0n
Letade fram min annons och den var väl inte fullt så gigantisk som jag hade för mig. Men störigt tjock och inte minst plastkronan gjorde att den kändes billigare än de gamla Scuba.
Jag fattade nog inte riktigt förresten. Hur håller man redan på tiden om visarna är upptagna av djupet? Eller visar den bara djup om man fipplar med knappen? 🤔

Tillbaka
Topp