• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

VARNING! Följande inlägg kan upplevas som stötande (men det var @Nikk som bad om det så ni får ta det med honom).

Nåväl, dåliga bilder men här kommer en liten "state of the collection". Allt är inte affordable men det som inte är det är i alla fall micro.

Först ut är såklart Squale!
DSCF7083.jpg

Sen har vi Rick Marei-samlingen. Har inte tänkt på att jag har så många sen tidigare men jag gillar uppenbarligen det han gör.
DSCF7091.jpg

Sen lite blandade dykare med några riktigt exklusiva pjäser från @v0n, @KlockTotte, @Gummo och @Ehrnholm.
DSCF7087.jpg

Sen har vi lite field-, flieger- och tåg-klockor (eller nåt, jag vet inte).
DSCF7097.jpg

Blandade godbitar, de där som är kul men som inte används så ofta. Alpinisten råkade hamna här också för den har FruBr lagt vantarna på så jag glömde bort den.
DSCF7104.jpg

Sist men verkligen inte minst, några G-Shock. Var omöjligt att ta en vettig bild så det fick bli två.
DSCF7106.jpg

DSCF7107.jpg

❤️ Underbart.
Tack för att du får mig att känna mig normal.
"Nej elskede, jag har inte för många klockor, nästan alla jag känner....
Se på den här killen t.ex...."

Har garanterat sagt det förr men jäklar vad bra smak du har😍
Haha, tack ska du ha! 😊

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. det är en sån j*vla boss collection va 😅
...och jag vet inte om jag ska skämmas eller inte! 😅

Jag ber om ursäkt till alla berörda för det här är inte bra för någon annan än @MaBr. :D Jag visste ju ungefär vad som fanns i lådorna men det här är SJUKT BRA! Du har verkligen en fantastisk samling helt i min smak. Tack för att du delar med dig!
Du bär det här på dina axlar nu! 😁 Det var knappt så att jag själv visste vad som fanns i lådorna men bra med en inventering. :bag:

Jättefin samling! Om du får behålla bara EN, vilken blir det?
Utan tvekan Squale 1521 Ocean, både för att det är en fantastisk klocka och för att jag har en sentimental koppling till den. 😊

❤️ Underbart.
Tack för att du får mig att känna mig normal.
"Nej elskede, jag har inte för många klockor, nästan alla jag känner....
Se på den här killen t.ex...."
Hahaha, jag är här för er! 😆😘 Ni är dock ansvariga för en rätt stor del av galenskapen här hemma! 🤨😁

VARNING! Följande inlägg kan upplevas som stötande (men det var @Nikk som bad om det så ni får ta det med honom).

Nåväl, dåliga bilder men här kommer en liten "state of the collection". Allt är inte affordable men det som inte är det är i alla fall micro.

DSCF7083.jpg

Sen har vi Rick Marei-samlingen. Har inte tänkt på att jag har så många sen tidigare men jag gillar uppenbarligen det han gör.
DSCF7091.jpg

Sen lite blandade dykare med några riktigt exklusiva pjäser från @v0n, @KlockTotte, @Gummo och @Ehrnholm.
DSCF7087.jpg

DSCF7097.jpg

Blandade godbitar, de där som är kul men som inte används så ofta. Alpinisten råkade hamna här också för den har FruBr lagt vantarna på så jag glömde bort den.
DSCF7104.jpg

Sist men verkligen inte minst, några G-Shock. Var omöjligt att ta en vettig bild så det fick bli två.
DSCF7106.jpg

DSCF7107.jpg
Hatten av, min kära @MaBr - en fantastisk samling! Mycket vackert att se 😌

Stentavlan gick först.
Inte helt oväntat :) Hade jag köpt någon så hade det varit den eller tuxedo

DSCF7083.jpg

DSCF7091.jpg

DSCF7087.jpg

DSCF7097.jpg

DSCF7104.jpg

DSCF7106.jpg

DSCF7107.jpg
Tack för att du delar med dig. Samlingsinlägg är nog favoriten. Har sett de flesta innan, men alltid kul när man får se state of the collection så att säga. Det är skönt att man inte är ensam om en enorm microsamling. 😂 Frågan är ju snarare hur många du har påväg in? 🤔

Tack för att du delar med dig. Samlingsinlägg är nog favoriten. Har sett de flesta innan, men alltid kul när man får se state of the collection så att säga. Det är skönt att man inte är ensam om en enorm microsamling. 😂 Frågan är ju snarare hur många du har påväg in? 🤔
Det var så lite så! Efter ett sånt uttalande behöver vi en samlingsbild från dig med ju! 😁 Jag har ärligt talat inget på väg in och det enda jag har köpt senaste året (tror jag) är Aquastar Deepstar och två Vostok. 😊

DSCF7083.jpg

DSCF7091.jpg

DSCF7087.jpg

DSCF7097.jpg

DSCF7104.jpg

DSCF7106.jpg

DSCF7107.jpg
Så sjukt bra samling! Tack för att du delar med dig.
Jag saknar dock en bild, som jag tycker borde få va med på SOTC-bilder. Om jag säger "Mankini" ?

DSCF7083.jpg

DSCF7091.jpg

DSCF7087.jpg

DSCF7097.jpg

DSCF7104.jpg

DSCF7106.jpg

DSCF7107.jpg
Ställer mig upp och klappar händerna för KS bästa samling. Sjukt skön och smakfull spridning. Aquadive, Aquastar och Stop2Go är min topp 3 i din samling, skulle överväga att sälja organ om chansen gavs :D

Så sjukt bra samling! Tack för att du delar med dig.
Jag saknar dock en bild, som jag tycker borde få va med på SOTC-bilder. Om jag säger "Mankini" ?
Don't... 😅 Borde kanske göra en ny post med den bilden..? 😁

Ställer mig upp och klappar händerna för KS bästa samling. Sjukt skön och smakfull spridning. Aquadive, Aquastar och Stop2Go är min topp 3 i din samling, skulle överväga att sälja organ om chansen gavs :D
Tack vännen! 😊 De där tre är riktigt bra val, två quirky dykare och en klocka med en kul historia! 👌 Mondaine kan man väl ändå hitta begagnad för en rimlig peng tror jag.

Tror inte den här 36mm kvartsaren kommer i fler färger. Däremot kommer det en 39mm automatisk som är mer trogen originalet, frånsett storleken då. Den har datum kl. 12 och grå tavla enligt de bilder jag har sett.
1654880699996.jpeg
Den var najs! Men 6100 kr med länk har jag ingen lust att ge för en meqaquartz 🧐

Tillbaka
Topp