• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ursäkta min okunskap men är lite nyare i klockvärlden.. har nyligen införskaffat en lorier Falcon v2 och har är något förbryllad kring hur jag ska justera tiden på den. Står i manualen att man ska rotera kronan medurs för att sätta tiden framåt, när jag roterar min krona medurs rör sig dock tiden ”bakåt”, vilket håll borde jag rotera kronan och riskerar jag förstöra något om det blir ”fel” håll?

Ursäkta min okunskap men är lite nyare i klockvärlden.. har nyligen införskaffat en lorier Falcon v2 och har är något förbryllad kring hur jag ska justera tiden på den. Står i manualen att man ska rotera kronan medurs för att sätta tiden framåt, när jag roterar min krona medurs rör sig dock tiden ”bakåt”, vilket håll borde jag rotera kronan och riskerar jag förstöra något om det blir ”fel” håll?
Rotera kronan så att tiden rör sig framåt, det måste stå fel i manualen. Att snurra tiden bakåt är inga problem på de flesta urverk men för att vara på den säkra sidan så kör den framåt.

Nej, så dum skulle väl ingen vara. :banghead: :D
Hahahaha tänkte i första hand på min egen ekonomi. Nivada är ju ett anrikt märke med en historia, till skillnad från nya micromärke. Jag har smygkollat på deras klassiker Chronomaster i över ett år så jag lägger isf till pengar och klickar hem en sån. Men det var ju det där med likviditeten just nu...
😆

EDIT: sen oroar jag mig för storleken på höjden. Den har ju extremt långa luggar! Chronomaster, alltså...

Byteslördag imorrn, redan taggad! 😂
A79243B4-84FA-4661-B94D-3017CEA0035D.jpeg

Välkommen till klockornas värld och grattis till din nya klocka.

Hahahaha tänkte i första hand på min egen ekonomi. Nivada är ju ett anrikt märke med en historia, till skillnad från nya micromärke. Jag har smygkollat på deras klassiker Chronomaster i över ett år så jag lägger isf till pengar och klickar hem en sån. Men det var ju det där med likviditeten just nu...
😆

EDIT: sen oroar jag mig för storleken på höjden. Den har ju extremt långa luggar! Chronomaster, alltså...
Vad är det för l2l på den? Höjden tycker jag inte verkar särskilt skrämmande.

Tillbaka
Topp