• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ingen dykare och en aning färgblind 😅
Men som tur är finns ju kompetenta här på tråden som kanske kan berätta om det kan fungera?
James Stacy skrev om det i Hodinkee för ett tag sen: https://www.hodinkee.com/articles/what-you-should-know-before-buying-your-first-dive-watch 61428CBD-F9A6-4609-9AE5-1506F05B05ED.png

Verkar ju helkorkat. Om man inte dyker där det är 100% klart vatten och det är sol ute så blir det snabbt mörkt om man kommer ner några meter. Det man då normalt sett gör är att använda sin dyklampa för att se klockan och då funkar inte den där mätaren längre... 🤷🤦
Kanske är världens bästa lysmassa i?
...men jag tänker lite i samma banor. Rolig ändå!

Spelar ingen roll ju, om själva tavlan har lysmassa så faller idéen och om index har så mycket lysmassa att de lyser upp tavlan så faller idéen. Det funkar ju bara om ljuset kommer från ytan... Kul men helt värdelöst! 😅
Den fungerar vid deskdiving. Det är det viktigaste, plus att man kan förklara teorin för ointresserade kollegor på lunchen. Och på instagram 😀

Satt riktigt bra på bandet! Jag testade det aldrig ens när den var i min ägo 😅
Hehe, gillar bandet. Ska jag vara ärlig får jag inte på länken igen. Skulle behöva ett verktyg som kan trycka ihop sprinten från båda hållen samtidigt, typ som en pincett. Endlinken sitter så tajt mellan hornen att jag inte kan kila in en sida åt gången.

Hehe, gillar bandet. Ska jag vara ärlig får jag inte på länken igen. Skulle behöva ett verktyg som kan trycka ihop sprinten från båda hållen samtidigt, typ som en pincett. Endlinken sitter så tajt mellan hornen att jag inte kan kila in en sida åt gången.
Går det inte med två verktyg samtidigt? Eller om du inte har det: en liten plattskruvmejsel på ena sidan och verktyget på andra? :)

Jag ångrade fortfarande att jag inte köpte Loriers första royalblå Hydra. Den var fin. Kanske lite tjock bara. Den silvriga nya jag har är fin på annat sätt😊
1654889246135.jpg

Ps. Lyckades fånga en Zelos aventurine idag. De tog slut på en minut🙈
Ja, den var väldigt tjusig. Den du har är också riktigt fin, sunbursttavlan ser härlig ut! 👌

äsch, jag köpte den blå som kombinerad födelsedagspresent/julklapp. Så kan det gå ...

Edit: kom på att jag ska till Kanarieö i nov så detta blir bra :) snygg på beachen dessutom
Serica-5303-3-blue-plackshot-squarre-1.jpg
Jag är så nära att lägga en order på en svart eller blå (om de inte har stäng pre-order). Jag kan tom tänka mig en destro då jag ofta bär klockan på höger arm, hmmm.

Verkar ju helkorkat. Om man inte dyker där det är 100% klart vatten och det är sol ute så blir det snabbt mörkt om man kommer ner några meter. Det man då normalt sett gör är att använda sin dyklampa för att se klockan och då funkar inte den där mätaren längre... 🤷🤦
Det var just det jag tänkte på.
Svenska vatten är ju sällan kristallklara.

Tillbaka
Topp