Haha, 47mm hög, då förstår jag att den blir lite bulkig.Nja, jag kanske har fel. Men har hört några säga att den bärs stort på höjden.
Den är "bara" 38 mm bred, men 47 mm hög.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, 47mm hög, då förstår jag att den blir lite bulkig.Nja, jag kanske har fel. Men har hört några säga att den bärs stort på höjden.
Den är "bara" 38 mm bred, men 47 mm hög.
Ingen dykare och en aning färgblindOtroligt smart urtavla![]()
James Stacy skrev om det i Hodinkee för ett tag sen: https://www.hodinkee.com/articles/what-you-should-know-before-buying-your-first-dive-watchIngen dykare och en aning färgblind
Men som tur är finns ju kompetenta här på tråden som kanske kan berätta om det kan fungera?
Färgerna försvinner på olika djup, så den där tavlan är en djupmätare. Det vanliga är annars att djupmätare bygger på vattentryck.Ingen dykare och en aning färgblind
Men som tur är finns ju kompetenta här på tråden som kanske kan berätta om det kan fungera?
Men va fan... Jag är ju dum inuti mitt lilla huve.Haha, 47mm hög, då förstår jag att den blir lite bulkig.![]()
Aha, trodde att det var den kommande som var 36mm. Jag tycker att det är en perfekt storlek på en sån klocka.Min är 36, lite ovant i början då den är något mindre än jag är van vid men man vänjer sig snabbt!
Verkar ju helkorkat. Om man inte dyker där det är 100% klart vatten och det är sol ute så blir det snabbt mörkt om man kommer ner några meter. Det man då normalt sett gör är att använda sin dyklampa för att se klockan och då funkar inte den där mätaren längre...Micro men långt ifrån affordable
![]()
![]()
Forumets bästa. Lätt. LÄTT.Helt otrolig samling! Antagligen trådens bästa.
Kanske är världens bästa lysmassa i?Verkar ju helkorkat. Om man inte dyker där det är 100% klart vatten och det är sol ute så blir det snabbt mörkt om man kommer ner några meter. Det man då normalt sett gör är att använda sin dyklampa för att se klockan och då funkar inte den där mätaren längre...![]()
Spelar ingen roll ju, om själva tavlan har lysmassa så faller idéen och om index har så mycket lysmassa att de lyser upp tavlan så faller idéen. Det funkar ju bara om ljuset kommer från ytan... Kul men helt värdelöst!Kanske är världens bästa lysmassa i?
...men jag tänker lite i samma banor. Rolig ändå!
Den fungerar vid deskdiving. Det är det viktigaste, plus att man kan förklara teorin för ointresserade kollegor på lunchen. Och på instagramSpelar ingen roll ju, om själva tavlan har lysmassa så faller idéen och om index har så mycket lysmassa att de lyser upp tavlan så faller idéen. Det funkar ju bara om ljuset kommer från ytan... Kul men helt värdelöst!![]()
Hehe, det har du rätt i.Den fungerar vid deskdiving. Det är det viktigaste, plus att man kan förklara teorin för ointresserade kollegor på lunchen. Och på instagram![]()
Aquadive har ju en liknande funktion, har du inte upptäckt den? Den kan mäta hur ljust det är i rummet. När lampan är tänd ser den ut såhär:Hehe, det har du rätt i.Den ser ju jäkligt fräsig ut i alla fall!
Satt riktigt bra på bandet! Jag testade det aldrig ens när den var i min ägoMido på strap
![]()
![]()
Hehe, gillar bandet. Ska jag vara ärlig får jag inte på länken igen. Skulle behöva ett verktyg som kan trycka ihop sprinten från båda hållen samtidigt, typ som en pincett. Endlinken sitter så tajt mellan hornen att jag inte kan kila in en sida åt gången.Satt riktigt bra på bandet! Jag testade det aldrig ens när den var i min ägo![]()
Jag ångrade fortfarande att jag inte köpte Loriers första royalblå Hydra. Den var fin. Kanske lite tjock bara. Den silvriga nya jag har är fin på annat sättÄr din 39mm? Tror att de ska släppa en som är 36mm nu, den siktar jag nog på. Eller dykaren.![]()
Går det inte med två verktyg samtidigt? Eller om du inte har det: en liten plattskruvmejsel på ena sidan och verktyget på andra?Hehe, gillar bandet. Ska jag vara ärlig får jag inte på länken igen. Skulle behöva ett verktyg som kan trycka ihop sprinten från båda hållen samtidigt, typ som en pincett. Endlinken sitter så tajt mellan hornen att jag inte kan kila in en sida åt gången.
Ja, den var väldigt tjusig. Den du har är också riktigt fin, sunbursttavlan ser härlig ut!Jag ångrade fortfarande att jag inte köpte Loriers första royalblå Hydra. Den var fin. Kanske lite tjock bara. Den silvriga nya jag har är fin på annat sätt
![]()
Ps. Lyckades fånga en Zelos aventurine idag. De tog slut på en minut![]()
Det kommer inte ditt bankkonto att hålla med omTack & tack! Känns som en trevlig liten hobby!
Två verktyg kanske kan gå, ska testa det när jag kommer hem till länkenGår det inte med två verktyg samtidigt? Eller om du inte har det: en liten plattskruvmejsel på ena sidan och verktyget på andra?![]()
Hehe, gillar bandet. Ska jag vara ärlig får jag inte på länken igen. Skulle behöva ett verktyg som kan trycka ihop sprinten från båda hållen samtidigt, typ som en pincett. Endlinken sitter så tajt mellan hornen att jag inte kan kila in en sida åt gången.
Det är rå stålburst på denna. Har lyckats blända mig själv helt några gånger i solen. Härlig ändåJa, den var väldigt tjusig. Den du har är också riktigt fin, sunbursttavlan ser härlig ut!![]()
Jag är så nära att lägga en order på en svart eller blå (om de inte har stäng pre-order). Jag kan tom tänka mig en destro då jag ofta bär klockan på höger arm, hmmm.äsch, jag köpte den blå som kombinerad födelsedagspresent/julklapp. Så kan det gå ...
Edit: kom på att jag ska till Kanarieö i nov så detta blir brasnygg på beachen dessutom
![]()
Det är bara att beställa, dom finns kvarJag är så nära att lägga en order på en svart eller blå (om de inte har stäng pre-order). Jag kan tom tänka mig en destro då jag ofta bär klockan på höger arm, hmmm.
Det var just det jag tänkte på.Verkar ju helkorkat. Om man inte dyker där det är 100% klart vatten och det är sol ute så blir det snabbt mörkt om man kommer ner några meter. Det man då normalt sett gör är att använda sin dyklampa för att se klockan och då funkar inte den där mätaren längre...![]()
Haha redan märkt att ditt påstående stämmer tyvärr..Det kommer inte ditt bankkonto att hålla med om![]()
Tror även den kommande ska vara 36 mm ja!Aha, trodde att det var den kommande som var 36mm. Jag tycker att det är en perfekt storlek på en sån klocka.![]()