• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fick testa mig en Serica!
Tack @parasec för en trevlig affär och pratstund!

54BD52CC-A079-4733-82A6-B6AB5EEEB8D3.jpeg

881D29DC-FE03-45C3-95CB-63BF62ADC517.jpeg
Gillar designspråket 👌🏼👌🏼
Grattis! Den var läcker.

En grön/gilt hade varit mumma 😍 Vad blev det? :)

Edit: Är det denna? Har de alltid varit så pass dyra, 1300 EUR?
5303-3 MIDNIGHT BLUE
Serica-5303-3-blue-plackshot-squarre-1.jpg
Jag kan stolt deklarera att jag mot alla odds lyckats motstå frestelsen att köpa en blå. Det har varit tuffa dagar, jag ska inte ljuga, men jag tycker ändå det känns fint att kunna sprida budskapet till andra som sitter fast i ett missbruk att det finns hopp, man kan bättra sig, det går att se en annan värld!

Och, den är ju inte limiterad så man kan ju hoppa på nästa år när den kommer tillbaka eller nån tokstolle lägger ut sin på K/S.

Boldr venture. Gillar. Men nu verkar det bara finnas automatiska? Var de inte kvarts förut? Av nån anledning tycker jag de borde vara kvarts!

1654933023047.png
Visserligen automat, men råkar veta att det finns en Boldr Venture Black Dawn på en säljsajt väldigt nära dig (inte min eller som jag vet något övrigt om).

Affordable luxury under väntan på sommarklockan som aldrig verkar komma :p Tänkte ett kort tag slänga in bratten på byteslördag då den blir dubblett i kategorin med sommarklockan (stor men slimmad kvarts field-dykare på länk) ... men ångrade mig, jag är ju göteborgare och måste ha en bratte ju ;)
IMG_20220611_104133_975.jpg

Första lördagsbytet avklarades redan igår så nu är det sista dagen med denna godingen innan jag skickar.
Bara att köra skiten ur den under dagen då.
Börjar med rengöring av grill

IMG20220611104721__01.jpg

Skojar bara....

Ska hugga ved och svetsa lite bara
Glöm inte att tvätta den ordentligt, gärna i tvättmaskinen och sedan köra den i torktumlare så nästa ägare slipper få en blöt klocka.

VARNING! Följande inlägg kan upplevas som stötande (men det var @Nikk som bad om det så ni får ta det med honom).

Nåväl, dåliga bilder men här kommer en liten "state of the collection". Allt är inte affordable men det som inte är det är i alla fall micro.

Först ut är såklart Squale!
DSCF7083.jpg

Sen har vi Rick Marei-samlingen. Har inte tänkt på att jag har så många sen tidigare men jag gillar uppenbarligen det han gör.
DSCF7091.jpg

Sen lite blandade dykare med några riktigt exklusiva pjäser från @v0n, @KlockTotte, @Gummo och @Ehrnholm.
DSCF7087.jpg

Sen har vi lite field-, flieger- och tåg-klockor (eller nåt, jag vet inte).
DSCF7097.jpg

Blandade godbitar, de där som är kul men som inte används så ofta. Alpinisten råkade hamna här också för den har FruBr lagt vantarna på så jag glömde bort den.
DSCF7104.jpg

Sist men verkligen inte minst, några G-Shock. Var omöjligt att ta en vettig bild så det fick bli två.
DSCF7106.jpg

DSCF7107.jpg
Men för helvete lägg av. Jag kände mig så nöjd ända till du postade detta.

Trött efter att ha väntat på att nya Timex Q 38 GMT var tillbaka i lager på Timex egna, så blev ett köp från Care Of Carl precis. Aldrig riktigt varit intresserad av Timex tidigare, men ska bli kul att testa.

Lånad bild:
A1E27544-4F47-4E33-9577-85B77A5F5CC5.jpeg

Spännande! Också sneglat på den. Du får dela med dig av synpunkter/åsikter när du fått hem den 🤘

Tillbaka
Topp