• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Släpper ut lite värme 😊
IMG_20220629_073148.jpg

Tiffany hit och Tiffany dit. Det är Celeste det ska vara!
RzeBianchi.jpg
Man får ju hoppas att den tecknaren inte sagt upp sitt dagjobb. Till hans credit dock får man ju erkänna att hans teckning av Anquetil har en liten avlägsen likhet med Rik van Looy och de var ju aktiva under samma årtionde så en liten koppling finns det.

Blev lite smått förälskad i dessa, tycker särskilt grönt är förbannat snyggt ihop med brons! Tyvärr felaktigt prissatta, enligt min personliga åsikt. Drygt 18 tkr med Selitta SW510M är högt för ett i princip okänt märke.

Ska dock sägas att @sekvens ger 20 % rabatt nu om man förbeställer. :)

Skärmbild 2022-06-29 104303.png
Skärmbild 2022-06-29 104237.png

Dubbelpostar från Yema tråden
Beställde denna när jag var hos tandläkaren för ett par dagar sedan🥴. Nu har jag fått hem den och är nöjd med vad jag ser MEN något är fel med kronan. När jag ska ställa in tiden/datumet så är det som om något skrapar i. Den är följsam 3/4 av varvet men den sista 1/4 så blir den trög som fan, som om något skrapar i liksom. Kronan är svår att dra ut också. Nu har jag mailat Zackrissons men läst här på KS att dom är sega på att svara, vill ju skicka tillbaka den för att få den fixad alt få ett nytt ex. Någon som har en idé om vad som kan vara fel på kronan? Hur hade ni gjort? Grymt besviken…
09A36EBA-48DB-4C6D-813C-C7C56EACEB2A.jpeg

Blev lite smått förälskad i dessa, tycker särskilt grönt är förbannat snyggt ihop med brons! Tyvärr felaktigt prissatta, enligt min personliga åsikt. Drygt 18 tkr med Selitta SW510M är högt för ett i princip okänt märke.

Ska dock sägas att @sekvens ger 20 % rabatt nu om man förbeställer. :)

Skärmbild 2022-06-29 104303.png
Skärmbild 2022-06-29 104237.png
Mycket fin. Har varit på väg att köpa en tidigare, företrädesvis till min far, som är född just 1956 (som ju är ett mycket högt aktat födelseår!).

Men de här nya: finns de bara med Selitta? Man borde kunna välja att få dem med Miyota eller Seagull-verk.

Mycket fin. Har varit på väg att köpa en tidigare, företrädesvis till min far, som är född just 1956 (som ju är ett mycket högt aktat födelseår!).

Men de här nya: finns de bara med Selitta? Man borde kunna välja att få dem med Miyota eller Seagull-verk.
Håller med, riktigt snygga! Verkar vara Selitta som gäller: har ingen erfarenhet av det urverket så där kan jag inte uttala mig.

Dubbelpostar från Yema tråden
Beställde denna när jag var hos tandläkaren för ett par dagar sedan🥴. Nu har jag fått hem den och är nöjd med vad jag ser MEN något är fel med kronan. När jag ska ställa in tiden/datumet så är det som om något skrapar i. Den är följsam 3/4 av varvet men den sista 1/4 så blir den trög som fan, som om något skrapar i liksom. Kronan är svår att dra ut också. Nu har jag mailat Zackrissons men läst här på KS att dom är sega på att svara, vill ju skicka tillbaka den för att få den fixad alt få ett nytt ex. Någon som har en idé om vad som kan vara fel på kronan? Hur hade ni gjort? Grymt besviken…
09A36EBA-48DB-4C6D-813C-C7C56EACEB2A.jpeg
Jättetrist!
Svårt som fasen att gissa vad som kan vara fel. Men iom att det är en helt ny klocka så får dom ju byta den mot en funkis, alternativt serva den du har. Kanske går det fortare om du upplyser handlaren om problemet och ber att få klockan utbytt och sedan kan handlaren skicka ditt ex till Yema för reklamation?

Kanske är det ngt bös på kronhalsen (heter det så på svenska?) crown stem på eng. Eller så kanske packningen sitter snett? Som sagt, jättesvårt att säga utan att öppna och titta.

Jättetrist!
Svårt som fasen att gissa vad som kan vara fel. Men iom att det är en helt ny klocka så får dom ju byta den mot en funkis, alternativt serva den du har. Kanske går det fortare om du upplyser handlaren om problemet och ber att få klockan utbytt och sedan kan handlaren skicka ditt ex till Yema för reklamation?

Kanske är det ngt bös på kronhalsen (heter det så på svenska?) crown stem på eng. Eller så kanske packningen sitter snett? Som sagt, jättesvårt att säga utan att öppna och titta.
Tack för svaret! Ja jag vill ju skicka tillbaka den men Zackrissons är kända för att vara sega med att svara på mail.. så just nu sitter jag och väntar på svar😒..

Sugen på den nya Yema’n, men vete fan om jag fixar att vänta så länge på den. 1 timme till släpp nu 😎
Men nästa klocka blir nog en yema oavsett 😊

Tillbaka
Topp