• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja, snart behöver jag ett förråd som Indy. Har köpt typ 15st i år, och sålt.. 3? 🤔
Ja, det är snarare en logistikfråga än ett ekonomiskt spörsmål när det handlar om mikro, affordables och lite annat "mög" man samlar på sig. Det blir lite av ett "Horderscenario". Tur att det inte är kassaskåp man har nördat in sig på. Jag menar, ett halvt dussin Franz Jägerskåp fyller ju rätt bra. 😁

PXL_20220630_160644808~2.jpg

Kära micro-connoisseurer, nu behöver jag er hjälp.

Storebror tycker det är dags för 18-åriga lillebrorsan att kliva in i klockvärlden. Han är löjligt bilintresserad och därmed känns en racingdinka given. Jag själv har dock dålig koll både på microbrands och racingsegmentet.

Tar därför tacksamt emot tips på bra ur och märken i kategorin. Tänker att vi ska röra oss <1500 SEK och helst inte större än 40mm. Sitter ni själva på någon pjäs som är till salu är det bara att saluföra :)

Tack på förhand!

www.forzowatches.com

Screenshot_20220630-182120_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20220630-182036_Samsung Internet.jpg

Välkommen till klubben "The Keepers"! Jag har sålt ett ur sen jag gick med i KS för fyra år sedan. En Malm Air Wolf UTC. Allt annat har stannat!

Gjorde själv så i början och jag insåg sen att det inte funkade (för mig) 🤔. Många pjäser blir ju liggandes och ser ledsna ut till ingen nytta oftast och då är det goodbye här. Det mesta kan man ju skaffa igen om man skulle bli sugen vilket man oftast blir 😁.

Gjorde själv så i början och jag insåg sen att det inte funkade (för mig) 🤔. Många pjäser blir ju liggandes och ser ledsna ut till ingen nytta oftast och då är det goodbye här. Det mesta kan man ju skaffa igen om man skulle bli sugen vilket man oftast blir 😁.
Så är det naturligtvis! Jag fick mitt första armbandsur för 61 år sedan. Min morfar gav mig en Tissot då jag skulle börja skolan till hösten. Ett ur jag gärna hade haft kvar. Men jag fick för ett par år sedan tag på en Zenith från mitt födelseår 1954 och det är ju kul. Sedan hade jag gärna haft kvar mina tidiga 70-talister som t.ex. Tissot PR 516 GL med stelt hålat rallyband i stål, Citizen Bullhead och några till.

Så är det naturligtvis! Jag fick mitt första armbandsur för 61 år sedan. Min morfar gav mig en Tissot då jag skulle börja skolan till hösten. Ett ur jag gärna hade haft kvar. Men jag fick för ett par år sedan tag på en Zenith från mitt födelseår 1954 och det är ju kul. Sedan hade jag gärna haft kvar mina tidiga 70-talister som t.ex. Tissot PR 516 GL med stelt hålat rallyband i stål, Citizen Bullhead och några till.
Härligt med minnen!
Vore skoj att få se den första.

Ett varningens ord från en som köpt om samma ref flera gånger, det rör sig om i alla fall 10-15 stycken som jag ägt minst två gånger, vissa har jag köpt 7-8 gånger (SARB:ar och Turtlar). Även om det går bra att göra så - och jag är själv helt med på att avyttra det som inte används - blir det ofta svårare och dyrare för varje gång man vill köpa om en ref. :(

Ja du, fy för tusan vad många som man skulle ha behållit om man hade vetat vad man vet nu 🤔. Vissa bör man ju inte göra av med alls men det har ju hänt en gång eller två om man säger så (75 minst) 🤔🙂.

Ett varningens ord från en som köpt om samma ref flera gånger, det rör sig om i alla fall 10-15 stycken som jag ägt minst två gånger, vissa har jag köpt 7-8 gånger (SARB:ar och Turtlar). Även om det går bra att göra så - och jag är själv helt med på att avyttra det som inte används - blir det ofta svårare och dyrare för varje gång man vill köpa om en ref. :(

Jo jag vet vad du pratar om, har t.ex en Aerospace nu för fjärde gången och jag hoppas att jag har lärt mig något....men förmodligen inte 🤔🙂.

Det första uret som jag fick 1961 är dessvärre borta, men den Zenith från mitt födelseår 1954 ser ut så här. Sliten och patinerad..., d.v.s. som ägaren. Men båda fungerar hyggligt. 20220630_185818.jpg
Det näst äldsta uret jag har nu är, det av så många illa omtyckta Omega Constellation Manhattan Quartz (behöver nytt batteri ser jag), vilket jag köpte nytt 1989 och hade som beater (kostymnissejobb) till 2002 då jag köpte min första Oris Diver. 20220630_191741.jpg

Det näst äldsta uret jag har nu är, det av så många illa omtyckta Omega Constellation Manhattan Quartz (behöver nytt batteri ser jag), vilket jag köpte nytt 1989 och hade som beater (kostymnissejobb) till 2002 då jag köpte min första Oris Diver. 20220630_191741.jpg
De där med blandmetall från 80-talet kommer bli eftersökta om x antal år 😅
Har en liten kvadratisk Citizen med larm nånstans - också guld/metall 👊🏻

Tillbaka
Topp