• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon tyckte det var en bra idé att ge mig nyckeln till en 900+ kusar dödsmaskin över sommaren 😁
Solen skiner, fortsatt trevlig fredag på er!
TpjEaPj.jpg

d9ud6Gn.jpg

Tackar tackar! ZRC Grands Fonds 🙂
Finns det någon ÅF i Sverige? Jag minns att det för några år sedan fanns en kille i Sigtuna som annoserade ett gäng ZRC på Blocket men vet inte om han fortfarande är aktiv eller om han ens var officiell ÅF. Det skulle kanske vara Franks i så fall, de brukar vara lite mer äventyrliga i sitt utbud.

• Like
Reactions: v0n
Finns det någon ÅF i Sverige? Jag minns att det för några år sedan fanns en kille i Sigtuna som annoserade ett gäng ZRC på Blocket men vet inte om han fortfarande är aktiv eller om han ens var officiell ÅF. Det skulle kanske vara Franks i så fall, de brukar vara lite mer äventyrliga i sitt utbud.
Nja, det är nog bara densamma i Sigtuna som jag försökt kontakta på olika vis utan framgång. Tror han annonserar på c24 också med "mittemellanpriser".
Jag valde en tryggare kanal iaf 🙂

Nja, det är nog bara densamma i Sigtuna som jag försökt kontakta på olika vis utan framgång. Tror han annonserar på c24 också med "mittemellanpriser".
Jag valde en tryggare kanal iaf 🙂
Är det showroomwenngarn? Jag har inte haft någon framgång där heller. Han uppdaterar IG men behagar inte att svara på meddelanden. Man kan ju undra hur han går runt när han inte svara potentiella kunder?:oops:

Stämmer. Håller med, hade några småfrågor för hade tänkt köpa där först, lokalt är bra osv...men men, kändes ju sådär 🤷
Såg förresten att lepage hade några modeller på rea. Blev lite sugen på 1964 Spirit. Tror dock den blir lite för stor för mig. Blir nog att vänta in nya modellen för min del även om man då inte får ECS :(

Vad mäter 40,5mm/41,5mm L2L?

montre-zrc-1964-spirit-automatique-cadran-marron-bracelet-nato-gris-noir-41-5-mm.webp

montre-zrc-1964-spirit-automatique-acier-bracelet-cuir-brun-40-5-mm.webp

Börjar bli riktigt sugen på en i grönt :) Du får gärna skriv en kort recensionen :)
Kortkorta versionen är att jag är nöjd. Du får en 39mm mikroklocka med 10atm vattenskydd och Sellita sw200 elabore med rätt speciell urtavla till ett bra pris. Sitter skönt på armen och skaver inte för mig på canvas iaf. Särskilt prisvärd nu när Sekvens har x%. Annars kan jag även rekommendera Chronofactum där jag köpte. Enda negativa jag kan komma på är att jag känner (inbillar?) att jag måste vara lite försiktig med gängorna till kronan. Men då är jag van Sinn som är rätt rejäla. Och länken är snygg men känns lite tunn men jag kör canvas. Oerhört svårfotograferad då glaset speglar. Hoppas du fick något svar. Bara PMa om funderar på något.

Såg förresten att lepage hade några modeller på rea. Blev lite sugen på 1964 Spirit. Tror dock den blir lite för stor för mig. Blir nog att vänta in nya modellen för min del även om man då inte får ECS :(

Vad mäter 40,5mm/41,5mm L2L?

montre-zrc-1964-spirit-automatique-cadran-marron-bracelet-nato-gris-noir-41-5-mm.webp

montre-zrc-1964-spirit-automatique-acier-bracelet-cuir-brun-40-5-mm.webp
Gillar alla, lagom svårt att bestämma sig 😁
Oj, mått är inte min gren men tippar på 48-49 l2l nånting? Svårt att jämföra med traditionella boetter, med tanke på designen. Den är ganska platt och 24mm mellan bandhornen så bärs stort även på min ca 18,5cm handled. Har 40,5an som inte tillverkas längre tror jag, ref 40163.
Du frågade inte, men rekommenderar att du köper på länk om det skulle bli dags 100%!

Senast ändrad:
Kortkorta versionen är att jag är nöjd. Du får en 39mm mikroklocka med 10atm vattenskydd och Sellita sw200 elabore med rätt speciell urtavla till ett bra pris. Sitter skönt på armen och skaver inte för mig på canvas iaf. Särskilt prisvärd nu när Sekvens har x%. Annars kan jag även rekommendera Chronofactum där jag köpte. Enda negativa jag kan komma på är att jag känner (inbillar?) att jag måste vara lite försiktig med gängorna till kronan. Men då är jag van Sinn som är rätt rejäla. Och länken är snygg men känns lite tunn men jag kör canvas. Oerhört svårfotograferad då glaset speglar. Hoppas du fick något svar. Bara PMa om funderar på något.
Låter som en riktigt trevlig GADA för ~5k. Jag tänkte beställa på länk. Har dock svårt att förstå hur länken ser ut? På E/Ns illustration så ser det ut att vara "female" ändlänkar (vilket är det jag vill ha). Men på de bilder jag hittar på nätet så är det "male" :bag: Hur ser din länk ut?
3H-Verde-bracciale.png

25-10-2021.png

Låter som en riktigt trevlig GADA för ~5k. Jag tänkte beställa på länk. Har dock svårt att förstå hur länken ser ut? På E/Ns illustration så ser det ut att vara "female" ändlänkar (vilket är det jag vill ha). Men på de bilder jag hittar på nätet så är det "male" :bag: Hur ser din länk ut?
3H-Verde-bracciale.png

25-10-2021.png
Här kommer bild jag har sen tidigare. Kan fota länken separat senare.
Edit: Den nedre av dina bilder visar det bäst. Tror dessvärre man benämner dessa ändlänkar male.
20220420_141210.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp